adexo3
۲۷۹۶۲۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اسکی در ایران به روایت اکونومیست

در مجلات مخصوص اسکی هنوز پای ثابت نیست، اما ممکن است به‌زودی بشود. ایران، با پیست‌هایی مرتفع‌تر از اغلب نمونه‌های اروپایی و با هزینه‌های اسکی بسیار ارزان‌تر، بهشتی برای اسکی‌بازان است.

روزنامه شرق: در مجلات مخصوص اسکی هنوز پای ثابت نیست، اما ممکن است به‌زودی بشود. ایران، با پیست‌هایی مرتفع‌تر از اغلب نمونه‌های اروپایی و با هزینه‌های اسکی بسیار ارزان‌تر، بهشتی برای اسکی‌بازان است.

دامنه‌های متمایل به شمال و ارتفاع بالا از سطح دریا، وجود برف پودری ایده‌آل را از آذر تا اردیبهشت، تضمین می‌کند. بعد از توافق هسته‌ای این کشور با غرب و به‌دنبال اولین بارش برف سنگین در اوایل آذر، وزرای ایرانی در آرزوی کشاندن توریست‌های پرپول به قله‌های سفیدپوش همجوار پایتخت دودآلود کشور هستند.

پیست دیزین، گل سرسبد پیست‌های ایران، بالابرهایی دارد که تا نزدیکی ارتفاع سه‌هزارو ٦٠٠ متری بالا می‌روند. هزینه یک روز اسکی در این پیست، فقط ٢٠ دلار است. دامنه‌های آن غیر از آخر هفته‌های ایران، به شکل مطلوبی خلوت هستند. کجا از اینجا بهتر برای اسنوبوردسوارهای ماجراجو برای اینکه کمی برف در ریش‌هایشان ‌گیر کند؟ سفر به ایران هیچ‌گاه به این راحتی نبوده است. دولت حسن روحانی، سازوکار ورود به کشور را تسهیل کرده است.

شهروندان همه کشورها، غیر از یازده کشور (از جمله آمریکا، انگلستان و کانادا)، می‌توانند در بدو ورود یک ویزای ٣٠ روزه دریافت کنند. «آکور»، شرکتی فرانسوی، در سپتامبر قراردادی برای گشایش شعبات هتل‌های «آیبیس» و «نووتِل» خود در نزدیکی فرودگاه بست. «روتانا»، شرکتی واقع در ابوظبی، نیز درحال ساختن چهار هتل در ایران است که قرار است تا سال ٢٠١٨ آماده شوند. البته، مدیران صنعت توریسم ایران می‌دانند راه درازی برای جبران عقب‌ماندگی‌شان درپیش دارند. بهترین هتل‌های پایتخت مربوط به زمان قبل هستند. مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، می‌خواهد تعداد بازدیدکنندگان از ایران را از رقم کنونی چهار ‌میلیون نفر، تا سال ٢٠٢٥، به ٢٠‌ میلیون نفر برساند.

چنین اقدامی، مستلزم این است که تا ده سال آینده، هرسال ٢٠ تا ٢٥ هتل جدید، ساخته شود. البته، اگر کمی روی آموزش هم کار کنند، بد نیست. در ایران مواجهه با نوشته‌ای با این مضمون، در پذیرش هتل‌ها عادی است: «اگر می‌خواهید اتاق‌تان تمیز شود، باید از ما بخواهید». ایران، با داشتن ١٩ سایت میراث جهانی، که یکی از آنها، میدان امام در اصفهان، برترین مقصد گردشگری کشور، بعد از میدان تیان‌آنمن پکن، بزرگ‌ترین میدان جهان است، گزینه‌های فراوانی پیش روی گردشگران می‌گذارد. هتل عباسی اصفهان همچون نگینی می‌درخشد.

در آن، می‌توانید خارجی‌هایی را، حتی آمریکایی، که در آرامش و با فراغ بال در زیر سایه درختان حیاط ٣٠٠ساله هتل نشسته و مشغول نوشیدن چای عصرگاهی و بحث درباره مسائل خاورمیانه هستند، مشاهده کنید. پس از یک دهه دشواری، با توافق تیرماه، که بر مبنای آن ایران وعده داد در قبال برداشته شدن تحریم‌ها، برنامه هسته‌ای‌اش را تعدیل کند، تجارت و کسب‌وکار در مسیر بهبود قرار گرفته است.

در کنار اسکی‌کردن، توریست‌ها می‌توانند به زیبایی مسجدهای باستانی خیره شوند، بیابان‌نوردی کنند و با خاویار ارزان دلی از عزا درآورند. البته، مشکلاتی هم هست. مثلا تا تحریم‌ها برداشته نشوند، کارت‌های اعتباری قابل استفاده نخواهند بود، بنابراین بازدیدکنندگان باید مقادیر زیادی پول نقد با خود حمل کنند.با همه این مشکلات و موانع، اما، ایرانی‌ها، درها را باز کرده‌اند و به استقبال آمده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج