اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۷۹۹۵۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طلایی: کسی حق ندارد قالیباف را متهم کند

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: کسی نمی تواند منکر وجود تخلف و متخلف در شهرداری باشد؛ اما کسی نیز حق ندارد به دلیل وجود این افراد متخلف، شهردار و شهرداری را متهم به فساد مالی کند؛ چراکه اینگونه طرح اتهام کلی، چیزی جز رکود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: نایب رئیس شورای شهر تهران در مورد پیشنهادش برای ایجاد دیوان محاسبات در شهرداری تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

مرتضی طلایی در خصوص پیشنهاد ایجاد دیوان محاسبات در شهرداری تهران که در جلسات گذشته شورای شهر مطرح کرده بود، گفت: به نحوه حسابرسی و گزارش‌های ارائه شده انتقاد وارد است و هرسال در زمان ارائه گزارش حسابرسی‌ها طوفانی به پا می‌شود و بعد از مدتی نیز این طوفان تمام می‌شود و از یادها می‌رود؛ این در حالی است که باید نظارت‌ها ادامه داشته باشد.

او با بیان اینکه شورای شهر باید موضوعات حسابرسی را بعد از ارائه به دستگاه‌های ذی ربط نیز پیگیری کند تا مشکلات حل و فصل شود ادامه داد: براساس روال موجود هنگامی که شورا گزارش حسابرسی را به دستگاه‌های متولی می‌دهد، ارتباطش با گزارش قطع می‌شود؛ اما این درحالی است که باید اگر تخلف و یا متخلفی وجود داشته باشد آن را را به دستگاه ذی ربط معرفی کند.

نایب رئیس شورای شهر با بیان اینکه بعد از ارائه گزارش حسابرسی اصلی ترین وظیفه که نظارت است متوقف می‌شود، افزود: مدل حسابرسی در دنیا تغییر کرده و نگاه سالانه به نظارت طولی بدل شده است و ناظران در طول زمان حسابرسی ثابت، دائم و جاری دارند و برهمین اساس از بروز تخلف جلوگیری می‌کنند.

طلایی افزود: نظارت بر سازمانی به عریض و طویلی شهرداری تهران که گردش مالی بیش از ۲۰هزار میلیارد تومان دارد، با یک حسابرسی مالی یکساله محقق نمی‌شود و باید یک دیوانی که نظارت مستمر دارد ایجاد شود تا به تخلف رسیدگی کند.

او با بیان اینکه دیوان محاسبات قاضی و بازپرس دارد و می‌تواند به تخلف مجریان رأی دهد و در صورت لزوم آنها را به قوه قضائیه معرفی کند، تاکید کرد: کسی نمی تواند منکر وجود تخلف و متخلف در شهرداری باشد؛ اما کسی نیز حق ندارد به دلیل وجود این افراد متخلف، شهردار و شهرداری را متهم به فساد مالی کند؛ چراکه اینگونه طرح اتهام کلی، چیزی جز رکود ندارد و وقفه و سستی ایجاد می‌کند و موجب می‌شود که همه مدیران احساس ناامنی شغلی و بی‌ثباتی کنند و ندانند چکاری انجام دهند تا فردا مورد اتهام قرار نگیرند.

طلایی افزود: پرچم داری مبارزه با فساد در دست شورای شهر است و همه اعضا مکلف هستند برحسب وظیفه قانونی خود با نظارت مانع بروز تخلفات شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج