adexo3
۲۸۰۴۸۰
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

چرا تبریز شهر نمونه گردشگری ۲۰۱۸ شد؟

معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ٢٠١٨ یک اتفاق بزرگ است و باید از این فرصت مطلوب دستاوردهای پرشماری برای گردشگری کشور حاصل شود.

خبرآنلاین: معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی در سال ٢٠١٨ یک اتفاق بزرگ است و باید از این فرصت مطلوب دستاوردهای پرشماری برای گردشگری کشور حاصل شود.

اسدالله درویش امیری درنشست خبری "انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال ٢٠١٨" گفت: در نهمین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی در نامیبیا علاوه بر انتخاب تبریز برای سال ٢٠١٨، شهر مدینه عربستان نیز برای سال ٢٠١٧ انتخاب شد.

او تأكيد کرد: شهرهای تالینگ مالزی، پالقا و سیلد بنگلادش، ماردینگ ترکیه و مدینه از جمله رقباي شهر تبريز بودند که از میان ٩ رأي این شهر با ٧ رای انتخاب شد.

معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: در هشتمین نشست اجلاس گردشگری کشورهای اسلامی مقرر شد کارگروه چهارمین نمایشگاه گردشگری کشورهای اسلامی در مصر و ایران در سال ٢٠١٧ و ٢٠١٨ برگزار شود، با توجه به اینکه دو مصوبه دیگر نیز از دیگر دستاوردهای این اجلاس برای جمهوری اسلامی ایران بود.

او درباره ٢ مصوبه گفت: قرار است برای اولین بار ایران وب سایت شبکه آنلاین آموزش گردشگری را برای کشورهای اسلامی راه اندازی کند و همایش فرصت های سرمایه گذاری خصوصی و دولتی در زمینه گردشگری در سال ٢٠١٦ با همکاری ایران و بنگلادش برگزار شود.

درويش اميري گفت: دلایل انتخاب شهر تبریز داشتن مناطق مختلف گردشگری نمونه، داشتن ١٧ موزه، طبیعت و شرایط اقلیمی مناسب، داشتن ١٧ مرکز اقامتی قابل قبول در سطح جهانی، وجود ده ها کنسولگری کشورهای جهانی در این شهر و قدمت تاريخي، مشاهیر و تاریخ تمدن این شهر است. بسیاری از گردشگران حرفه ای دنیا قابلیت های این شهر را می شناسند.

معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی افزود: رشد گردشگری داخلی تبریز در سال گذشته ٢٥ درصد و رشد گردشگری خارجی به این شهر ٣٥ درصد است. همچنين ورود گردشگران خارجي در سال هاي ٩١ و ٩٢ به ترتيب حدود ٤٦١ و ٦٧٠ هزارنفر بود.

او گفت: سازمان همکاری کشورهای اسلامی تحت عنوان OIC دارای ٥٧ عضو است که این دوره اجلاس به ریاست عبدالرحمان از عربستان برگزار شد و هر ٢ سال یکبار در یکی از کشورهای عضو تشکیل می شود.

درويش اميري گفت: اين اجلاس هرسال در يك كشور برگزار مي شود، احتمال دارد دور بعدي در ايران برگزار شود.

او همچنین گفت: طرح حمايت از هنرمندان صنايع دستي با موضوع بيمه و صادرات در كميسيون هاي فرعي و اصلي مجلس در حال رسيدگي است. همچنين با طرح مورد بررسي در كميسيون فرهنگي، بهداشت و عمران موافق شده است. علاوه بر اين طرح حمايت از احيا و مرمت بافت هاي تاريخي و فرهنگي در كميسيون هاي مربوطه بررسي شده است و براي اينكه در اوليت دستور مجلس قرار گيرد بايد امضاي ١٥ نماينده جمع شود.

معاون امور مجلس، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: اين انتخاب بر اساس استانداردهاي سازمان همكاري كشورهاي اسلامي انجام شده و پيش از اين فرم هايي را به استان ها فرستاديم و در سازمان پس از بررسي شاخص ها يزد و تبريز انتخاب شدند.

درويش اميري درباره انتخاب نشدن يزد گفت: هرسال يك شهر از يك كشور انتخاب مي شود، براساس استاندارد سازمان همكاري كشورهاي اسلامي نمي توان از يك كشور براي دوسال پي در پي يك شهر را انتخاب كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرند

      2018????????????????????????/

      پاسخ ها

      • بابک

        از الان برنامه ریزی می کنن برای 2018!!!!
        مثل انتخاب میزبان جام جهانی...
        برنامه هایی از جمله مهیا کردن زمینه هایی برای راحتی گردشگرا، بالا بردن کیفیت هتل ها و ....

    • zizi

      هورااااااااااااااااااااااااااااااااااا

    • کارگر

      چونکه هواش آلوده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون شهر اولین هاست. چون کهن شهر زیبایی است که لایق این انتخاب است.

    • بدون نام

      واقعا تبریز شهر زیبایی است. فقط باید از نزدیک دید و فهمید که لایق گل سرسبد بودنه... تا بحال 3 بار رفتم و هنوز سیر نشدم..

    • بدون نام

      تبریز شهری با قدمت تاریخی و مردمانی سخت کوش و بسیار تمییز است.

    • اهالی کوچه چوجورلار تیریز

      به خاطر وعدهای پوچ مانند طرح کوچه چوجورلار از زمان فاچار دردست اجرا به مردم غلط اطلاعات ندهید اخه نجفی چه خدمتی به تبریز کرده به جز وعده وعده وعده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج