۲۸۱۳۸۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مرگ بیش از ۲۱۰۰۰ سوری در سال ۲۰۱۵

دیدبان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که در ۲۰۱۵ بیش از ۲۱۰۰۰ تن از مردم سوریه شامل غیر نظامیان، اعضای گروه‌های مخالف و نیروهای دولتی در درگیری‌ها و خشونت‌های جاری در این کشور، کشته شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: دیدبان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که در ۲۰۱۵ بیش از ۲۱۰۰۰ تن از مردم سوریه شامل غیر نظامیان، اعضای گروه‌های مخالف و نیروهای دولتی در درگیری‌ها و خشونت‌های جاری در این کشور، کشته شده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه در این گزارش اعلام کرده، شمار قربانیانی که از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون به دست تروریست‌های داعش کشته شده‌اند ۲۰۹۸ تن است که ۷۳۲ تن از میان افراد مسلح و ۱۳۶۶ تن از جمله ۱۴۹ کودک و۱۸۸ زن از میان شهروندان غیر نظامی بوده‌اند. ۸ تن نیز بر اثر شکنجه این گروه جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش این مرکز غیر دولتی که مرکز آن در لندن قرار داد، گروهک تروریستی جبهه النصره نیز ۱۶۷ تن را کشته است که از این تعداد ۷۸ تن از مخالفان مسلح و ۸۹ غیر نظامی از جمله ۱۳ کودک و۱۱ زن هستند. ۹ تن نیز بر اثر شکنجه این گروهک ترویستی کشته شدند.

این گزاش می‌افزاید: در سال ۲۰۱۵ در سوریه ۱۱۲۱ تن نیز به دست گروه‌های مسلح مخالف کشته شدند که ۴۹ تن آنها مسلح و ۱۰۷۲ تن از جمله ۲۵۸ کودک و ۱۸۱ زن از میان غیر نظامیان بوده اند و ۹ تن نیز بر اثر شکنجه کشته شدند.

نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز ۲۷۷ شهروند از جمله ۸۷ کودک و ۴۶ زن را کشتند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که اطلاعات خود را از منابع داخلی در این کشور و همچنین بیانیه‌های رسمی و اخبار رسانه‌ای می‌گیرد در این گزارش با بیان اینکه شمار مجموع قربانیان سوریه در سال ۲۰۱۵ به ۲۱۱۷۹ تن رسیده است، مدعی شد که در این بین تعداد زیادی نیز توسط دولت سوریه کشته شده‌اند.

در این گزارش تاکید شده است که در حملات دولت سوریه دست کم ۳۷۰۰ فرد مسلح کشته شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: ۷۸۷ تن از جمله ۱۶۸ فرد مسلح و ۶۳۱ شهروند سوری شامل ۱۱۳ کودک و ۱۱۱ زن نیز حین مهاجرت از کشور در دریا غرق شده‌اند و یا در انفجارهایی که هویت عاملان آنها مشخص نشده کشته شدند که در این میان ۴ تن نیز بر اثر شکنجه جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر، دیدبان حقوق بشر به سختی کار تیم خود در ثبت کشته شدگان مخالف مسلح اشاره کرد و گفت شمار بسیاری در جبهه‌های درگیری و در خارج شهرها کشته می‌شوند که امکان شناسایی هویت آن‌ها وجود ندارد. علاوه بر این برخی نیز به دلایل امنیتی در برخی مناطق مخفی می‌شوند و در نتیجه ارقام ثبت شده بسیار کمتر از آمار واقعی است.

بر اساس گزارش‌های رسمی درگیری‌های سوریه از سال ۲۰۱۱ تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار کشته برجای گذاشته است.

شبکه حقوق بشر سوریه در گزارش سالانه خود اعلام کرد شمار پناهندگان سوری در خارج از کشور بیش از ۵ میلیون و ۸۳۵ هزار است که بیش از ۵۰ % آن را کودکان و ۳۵% را زنان و ۱۵% آن را مردان تشکیل می‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج