adexo3
۲۸۲۱۲۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

چند درصد دنیا اینترنت دارند؟

آنچه مسلم است ، اینست که در حال حاضر و در عصر ارتباطات ، اینترنت به عنوان اصلی ترین و کاربردی ترین کانال ارتباطی، جزئی از زندگی روزمره شده است .

مجله اینترنتی نِت نوشت: آنچه مسلم است ، اینست که در حال حاضر و در عصر ارتباطات ، اینترنت به عنوان اصلی ترین و کاربردی ترین کانال ارتباطی، جزئی از زندگی روزمره شده است .

سازمان ملل در تازه ترین برآوردهای خود اعلام کرده که ۳.۲ میلیارد نفر در دنیا هم اکنون آنلاین هستند. این بدان معناست که ۵۶.۶ درصد از ساکنان زمین هنوز به اینترنت دسترسی پیدا نکرده اند. نکته قابل تأمل اینجاست که روند دسترسی مردم به اینترنت در دنیا طی یک سال گذشته روند کاهشی داشته است به طوریکه از رشد ۷.۴ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۶.۹ در سال ۲۰۱۵ نزول کرده است.

چند درصد دنیا اینترنت دارند؟

غولهای فناوری نظیر گوگل در سال ۲۰۱۵ پروژه های مهمی را برای باقیمانده جمعیت محروم جهان از این شبکه جهانی دنبال کرده اند. با این حال در سالی که روزهای پایانی آن سپری می شود گوگل و فیس بوک در قالب پروژه هایی رقابتی تلاش کردند تا این روند را معکوس کرده و نرخ دسترسی مردم در سراسر جهان به اینترنت را افزایش دهند.

گوگل در پروژه جهانی خود موسوم به Project Loon بالنهای هلیومی متعددی را به فضا می فرستد تا دسترسی مردم در نواحی دورافتاده را به اینترنت پرسرعت LTE فراهم آورد.

چند درصد دنیا اینترنت دارند؟

در Project Loon بالون‌ها قرار است تا بر روی بادهای لایه استراتوسفر سوار شوند و از این طریق می‌توانند بسیاری از مناطق دور افتاده و محروم را تحت پوشش شبکه جهانی اینترنت قرار دهند. گوگل اعلام کرده که کیفیت و سرعت ارائه اینترنت ارائه شده همانند شبکه‌های نسل چهارم مخابراتی یا همان ۴G بوده و تا قطر ۴۰ کیلومتر را پوشش می دهد.

پرواز این بالنها در سال ۲۰۱۵ بر فراز شیلی، نیوزلند و استرالیا ادامه داشته و گفته می شود به زودی مناطق بیشتری را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.امضای قراردادی میان گوگل با دولت اندونزی برای توسعه پروژه Project Loon یکی از تاریخی ترین اتفاقاتی بوده که در زمینه توسعه همگانی اینترنت در سال ۲۰۱۵ روی داد.

از سوی دیگر فیس بوک نیز تلاش مشابهی را آغاز کرده است.

این شرکت در ماه جولای پهپاد خورشیدی با پهنای بال ۴۲ متر راهی لایه استراتوسفر جو زمین کرد تا با استفاده از پرتوهای لیزری و ارتباطات رادیویی دسترسی مردم در نواحی دورافتاده زمین به اینترنت را فراهم آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج