۲۸۲۶۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

وحشت زنان باردار از آلودگی هوا

آلودگی هوا خیلی ها را راهی بیمارستان کرده و بعضی ها که ناراحتی قلبی و ریوی داشته اند، در این وضعیت هوا دوام نیاوردند و جان شان را از دست دادند.

هفته نامه تماشاگران امروز: آلودگی هوا خیلی ها را راهی بیمارستان کرده و بعضی ها که ناراحتی قلبی و ریوی داشته اند، در این وضعیت هوا دوام نیاوردند و جان شان را از دست دادند. گفته می شود بعضی از زنان باردار هم در این هوا دچار مشکل شده اند. یکی از زنانی که به تازگی سقط جنین کرده و بچه سه ماهه اش را از دست داده به «تماشاگران امروز» می گوید اتفاقی که برای او افتاد، به خاطر آلودگی هوا بوده است: «چند روز قبل از اینکه سقط کنم، پیش دکتر رفته بودم. همه چیز نرمال بود و دکتر نگفت مشکلی دارم. بعد از اینکه سقط کردم، دکتر گفت به خاطر آلودگی هوا این اتفاق افتاده است.»

به گفته این فرد غیر از او هم چند زنی که در ماه های اول بارداری شان بوده اند، با این مشکل روبرو شده بودند: «چند نفر هم غیر از من سقط کرده بودند. آنها هم می گفتند هیچ مشکلی نداشته اند و تنها دلیلی که باعث شده بچه شان را از دست بدهند، آلودگی هوا بوده.»

پزشکانی که تخصص شان زنان و زایمان است، خیلی تمایل ندارند در این باره صحبتی کنند. آنها می گویند آلودگی هوا می تواند مشکل ساز باشد ولی نمی تواند دلیل اصلی سقط جنین باشد. شیرین نیرومنش، یکی از متخصصان زنان و زایمان است. او ترجیح می دهد بر پایه تحقیقات علمی نظر بدهد: «قطعا آلودگی هوا می تواند با سقط جنین ارتباط داشته باشد. آلودگی هوا همه نوع عارضه ای دارد که سقط جنین هم می تواتند یک یاز این عوارض باشد ولی هیچ آمار و ارقام منطقی وجود ندارد تا ثابت کند این اتفاق افتاده است.»

با این حال نیرومنش به «تماشاگران امروز» می گوید که این آلودگی می تواند دلایل خیلی از بیماری ها باشد: «هیچ یک از بیماران من در این چند وقت که هوا آلوده است، به خاطر این مسئله سقطی نداشته اند. تعداد سقط جنین ها هم افزایشی نداشته است ولی این دلیل نمی شود که مردم مثل روزهای عادی به زندگی شان ادامه بدهند. هر کسی که از در می خواهد بیرون بیاید، باید به خودش بگوید، واقعا نیاز است که در این شرایط بیرون باشد یا نه.»

با اینکه از نظر بعضی از پزشکان باید تحقیقات تایید کند آلودگی باعث سقط جنین می شود یا نه اما وضعیت هوا، زنان باردار را بیش از پیش نگران کرده و استرس های قبل از زایمان آنها را بالا برده است؛ به خصوص زنان شاغلی که مجبورند هر روز در محل کارشان حاضر باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج