adexo3
۲۸۳۱۴۱
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

قطر هم علیه ایران موضع گرفت

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای با محکوم کردن «حمله به سفارت عربستان سعودی و کنسولگری آن در ایران»، بر حمایت دوحه از پادشاهی سعودی در برابر همه تهدیدات تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه قطر علیه اعتراضات معترضان به اعدام آیت‌الله النمر در مقابل سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری ریاض در مشهد موضع گرفت.

اعدام آیت‌الله النمر توسط عربستان سعودی سبب شد تا مقامات کشورهای مختلف اسلامی از قبیل ایران،‌ عراق و همچنین برخی نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی اعدام رهبر شیعیان عربستانی را محکوم کنند.

اعتراضات تعدادی از معترضان به اعدام آیت‌الله النمر در مقابل سفارت ریاض در تهران و کنسولگری آن در مشهد برگزار شد که در جریان آن برخی به این اماکن حمله کردند؛‌ اقدامی که مقامات از دولت و قوه قضائیه آن را غیرقانونی خواندند.

در واکنش به تحولات اخیر، برخی کشورهای همراه و نزدیک آل سعود در منطقه، با اشاره به اعتراضات در برابر سفارت و کنسولگری، این اقدام را محکوم کردند.

وزارت خارجه قطر در همین ارتباط اعلام کرده که دولت قطر به شدت حمله به سفارت سعودی و کنسولگری آن در ایران را محکوم می‌کند و این حمله را نقض آشکار کنوانسیون وین ۱۹۶۱ درباره روابط کنسولی می‌داند.

در این بیانیه از دولت ایران خواسته شده که امنیت دفاتر و نهادهای دیپلماتیک را فراهم و تدابیر قانونی مناسب علیه افراد مسئول در حمله به سفارت و کنسولگری سعودی را اتخاذ کند.

وزارت خارجه قطر همچنین بر حمایت دوحه از پادشاهی عربستان سعودی برای مقابله با همه تهدیدات تاکید و اعلام کرد که از همه اقدامات لازم برای حفاظت از امنیت و ثبات این کشور حمایت‌ می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این شیخ نشین ها توله آل یهود نجران هستند و روی هم با اربابانشان در حد یک سگ بی دندان در برابر جمهوری اسلامی می باشند

    • بدون نام

      کل دنیا باید واکنش نشان دهند به خدا درکل دنیا نوبریم!!!!!!

    • طاهره

      قطر شما دوغتو بنوووووووووش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج