اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۴۸۵۹
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

سن بازنشستگی در چین افزایش یافت

منابع دولتی در چین از احتمال تصویب نهایی طرحی خبر می دهند که بر اساس آن سن بازنشستگی افراد در این کشور از ۶۰ به ۶۵ سال افزایش می یابد.

خبرگزاری ایرنا: منابع دولتی در چین از احتمال تصویب نهایی طرحی خبر می دهند که بر اساس آن سن بازنشستگی افراد در این کشور از ۶۰ به ۶۵ سال افزایش می یابد.

روزنامه دولتی «رن مین» ارگان حزب کمونیست چین در گزارشی از گام های جدی و عملی دولت این کشور برای تصویب قانون افزایش سن بازنشستگی در پرجمعیت ترین کشور دنیا خبر داده است.

بر اساس قانون مدون دولت چین، در حال حاضر سن بازنشستگی در این کشور برای مردان ۶۰ و برای زنان ۵۰ سال اعلام شده است.

گزارش می افزاید: وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی چین طرحی برای این منظور آماده کرده تا پس از نظرخواهی از مقامات و افکار عمومی، تصمیم نهایی در این خصوص اتخاذ گردد.

بر این اساس چنانچه طرح مورد نظر با موافقت و تایید مقامات ذیربط روبرو شود، انتظار می رود که کلیات قانون افزایش سن بازنشستگی در دومین اقتصاد برتر دنیا در سال جاری میلادی (۲۰۱۶) به تصویب شورای دولتی این کشور برسد.

جدیت احتمال تصویب این طرح در سال جاری میلادی در حالی مطرح شده که به باور کارشناسان اجتماعی چین، افزایش سن بازنشستگی در این کشور، از ضرورت های مقابله با پیری جمعیت و معضل کمبود کار است.

روزنامه «رن مین» البته یادآور شده است که به رغم تایید تهیه کلیات و چارچوب اصلی این طرح توسط نهاد متصدی امور جمعتی، جزئیات آن همچنان از سوی کارشناسان در دست بررسی و تحقیق قرار دارد.

از مسائل مطروحه در خصوص جزئیات مورد بحث این طرح، گنجاندن نوعی انعطاف در سن بازنشستگی افراد است که براساس نیاز و شرایط فرد و همچنین سازمان مربوطه که فرد در آن اشتغال دارد، قابل افزایش و کاهش خواهد بود.

بر اساس تحقیقاتی که چندی پیش از سوی آکادمی علوم چین منتشر شد، چنانچه طرح افزایش سن بازنشستگی از سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز شود و در ازای هر ۴ سال یک سال به سن بازنشستگی هر فرد بازنشسته اضافه گردد، چین می تواند تا سال ۲۰۵۰ به وجود ۴۵۰ میلیون فرد شاغل امیدوار باشد.

چین پس از سه دهه اجرای سیاست تک فرزندی، اواخر سال گذشته میلادی تصمیم گرفت در سیاست تک فرزندی خانواده ها تجدیدنظر کند.

کارشناسان اقتصادی تغییر الگوی سنی جامعه را بزرگترین بحران پیش روی چینی ها دانسته و اعلام می کنند؛ این کشور به زودی شاهد یکی از سریعترین رشد جمعیت سالمندان در تاریخ خواهد بود.

هم اکنون ۹۰ درصد کهنسالان این کشور در خانه های خود زندگی می کنند، ۶ درصد آنها در نهادهای مجتمع مسکونی و ۴ درصد از آنها در خانه های سالمندان روزگار می گذرانند.

«تغییر سن بازنشستگی و افزایش طول مدت خدمت»، از جمله راهکارهایی است که اخیرا مد نظر مسئولان چین قرار گرفته و آنان در نظر دارند با افزایش سن بازنشستگی به ۶۵ سال (هم برای زنان و هم برای مردان) به مقابله با این مشکل برخیزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج