adexo3
۲۸۶۰۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

زمان تایید نهایی صلاحیت نامزدهای مجلس

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تایید صلاحیت نهایی از سوی شورای نگهبان و تا نهایت ۲۸ بهمن اعلام می شود.

خبرگزاری فارس: محمدجواد کولیوند نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در خصوص روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: صلاحیت در سه نوبت بررسی می شود. در گام نخست هیات اجرایی به مدت یک هفته بعد از اتمام ثبت نام فرصت دارد به صورت شکلی پرونده کاندیداها را بررسی کند.

نماینده مردم کرج در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد: طبق قانون، هیات اجرایی برای تایید صلاحیت ها از مراجع چهارگانه از جمله دادگستری، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال استعلام می کند و اگر مشکلی در پرونده نامزدها نباشد صلاحیت آنها را تایید می کند.

به گفته این نماینده اگر فردی به رد صلاحیت خود در این مرحله اعتراضی داشته باشد، اعتراض در هیات اجرایی بررسی می شود و اگر نقص پرونده خود را برطرف کند، صلاحیت آن تایید می شود.

کولیوند ادامه داد: بعد از تایید صلاحیت ها در هیات اجرایی پرونده کاندیداها در هیات نظارت استانی به مدت دو هفته بررسی می شود. این هیات تا ۲۸ دی ماه یعنی هفته آینده فرصت دارد در خصوص صلاحیت ها اظهار نظر کند. اگر فردی در این مرحله به رد یا تایید صلاحیتی اعتراض داشته باشد بررسی آن به هیات نظارت مرکز یعنی شورای نگهبان ارسال می شود.

به گفته وی شورای نگهبان مرکز تا ۵ بهمن در خصوص اعتراض ها اظهار نظر می کند اما تا ۲۸ بهمن یعنی دو روز قبل از آغاز تبلیغات انتخاباتی، فرصت دارد که احراز صلاحیت ها را اعلام کند.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی شایعه ها وجود دارد مبنی بر اینکه تایید صلاحیت ها در هیات اجرایی به این دلیل که این هیات از سوی دولت تشکیل شده است همراه با دیدگاه های سیاسی بوده. قویا این شایعه و نظریه را رد می کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج