اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۷۱۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عدم استقبال از طرح اکران رمضان سینماها

عدم استقبال از طرح اکران رمضان به دلیل نبود برنامه ریزی و اکران فیلم های ضعیف نه تنها باعث رونق سینماها نشد، بلکه نیم بها بودن بلیت در این سانس ها باعث کمتر شدن فروش سینماها هم شده است.

عدم استقبال از طرح اکران رمضان سینماها

هفت صبح: از چند هفته قبل از آغاز ماه رمضان، بحث سانس های ویژه اکران فیلم ها در ماه رمضان مطرح شدو افراد بسیاری از مسئولین سینمایی، سینماگران و سینماداران درباره اینکه برنامه ریزی مناسب برای مخاطبان بالقوه ماه رمضان می تواند رکورد اکران را از بین ببرد، صحبت کردند اما باز هم عدم برنامه ریزی مناسب، کار را به وقت اضافه کشاند.

با گذشت چند شب از ماه مبارک رمضان، سینماهایی که سانس های ویژه برای مخاطبان خود در نظر گرفته بودند، تنها ویژگی شان به نیمه شب برگزار شدنشان بود نه چیز دیگر!

عدم استقبال از طرح اکران رمضان به دلیل نبود برنامه ریزی و اکران فیلم های ضعیف نه تنها باعث رونق سینماها نشد، بلکه نیم بها بودن بلیت در این سانس ها باعث کمتر شدن فروش سینماها هم شده است.

مدیر پردیس «زندگی» در این باره به ایسنا گفت: با آغاز ماه رمضان ما با افت زیاد مخاطب روبرو شده ایم، ضمن آنکه به دلیل نیم بها شدن بلیت ها، فروشمان افت شدیدی کرده و بیش از نیمی از رقم فروشمان کاسته شده است.

او با انتقاد از وضعیت اکران فیلم ها در ماه رمضان ادامه داد: چنین وضعیتی قابل پیش بینی بود چون فیلم جدید و قوی نیامده که مخاطب برای آن به سینما بیاید. قرار بود در سانس های ویژه ماه رمضان فیلم جدید و پرمخاطب اکران شود اما فعلا همان فیلم های قبلی روی پرده هستند و آنها هم یا ضعیف هستند و یا فروش شان را کرده اند. این در حالی است که تا زمان تنظیم این گزارش شورای صنفی نمایش در این مورد اظهار نظر نکردند.

شورای صنفی نمایش پیش تر اعلام کرده بود که فیلمی مانند «تو و من» آماده اکران در ماه رمضان است و با «کلاه قرمزی و بچه ننه» هم مذاکره شده است اما صاحبان هر دو فیلم ترجیح دادند که اکران فیلمشان را به عید فطر موکول کنند و در این شرایط سینمادارها مانند و فیلم هایی که یا نمی فروشند و یا دیگر فروش خود را کرده اند.

اکنون «خوابم می آد» پس از 38 روز فروشش را کرده و به نظر می رسد به زودی سرگروه خود را از دست بدهد. «آزمایشگاه» هم پس از 45 روز نمایش در سینماهای تهران، تنها چند سالن محدود در اختیار دارد و با افت فروش شدید مواجه شده است. «بدون اجازه»، «کیمیا و خاک»، «شور شیرین» و «راه بهشت» هم در مدت اکرانشان همه با هم جمعا 190 میلیون تومان فروش نداشته اند و همه با شکست شدید در گیشه روبرو شدند.

«همه چی آرومه» هم که قبل از ماه رمضان روزانه 9 تا 10 میلیون تومان می فروخت، با شروع ماه رمضان افت شدیدی در فروش داشته است و البته سینماهای حوزه هنری را هم در اختیار ندارد. «نامزد آمریکایی من» هم فعلا با تحریم حوزه هنری روبرو شده و با توجه به بازیگرانش بعید است که بتواند توفیقی چند صد میلیون تومانی در گیشه داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج