adexo3
۲۸۷۵۱۸
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

رابطه اشرف و «معمای شاه»

خبر مرگ اشرف پهلوی خواهر دوقلوی محمدرضا شاه در شهر مونت کارلو کشور فرانسه از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی مخابره و منتشر شده که هم زمانی آن با پخش سریال «معمای شاه» بر حساسیت افکار عمومی در رصد این خبر افزود.

ایسنا: در پی پخش ۱۰ قسمت از سریال «معمای شاه»، نگارنده‌ یادداشتی که خواسته نامش محفوظ بماند، به ذکر نکاتی درباره این سریال تاریخی پرداخته است.

«بسمه تعالی

خبر مرگ اشرف پهلوی خواهر دوقلوی محمدرضا شاه در شهر مونت کارلو کشور فرانسه از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی مخابره و منتشر شده که هم زمانی آن با پخش سریال «معمای شاه» بر حساسیت افکار عمومی در رصد این خبر افزود. در هفته‌های اخیر شبکه یک سیما سریال تلویزیونی و تاریخی «معمای شاه» را آغاز کرده که به مقطع زمانی روی کار آمدن محمدرضا شاه و قدرت گرفتن این خاندان فاسد و خودفروخته و نیز نقش اعضاء خانواده او به ویژه چهره منفور اشرف پهلوی می‌پردازد.

یکی از ویژگی‌های این سریال و چه بسا سختی کار این اثر برای دست‌اندرکاران ساخت آن‌، موضوع زنده بودن اغلب عناصر دوران رژیم گذشته است که تماشای آن علاوه بر مردم شریف ایران و به خصوص جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران ستم شاهی را ندیده و تجربه نکرده‌اند،‌ جذاب و قابل تأمل و از سوی دیگر به تصویر کشیدن گوشه‌هایی از زندگی نکبت بار عوامل دوران رژیم منحوس پهلوی است که تاکنون زنده مانده‌اند و شاهد بازگو شدن عملکرد و فعالیت ننگین خود هستند.

از محتوای ۱۰ قسمت پخش شده سریال «معمای شاه» آن گونه برمی‌آید که نویسنده و کارگردان این اثر فاخر به زیبایی توانسته سرسپردگی خاندان سلطنت به بیگانگان و تمکین در برابر خواسته‌های مقامات اجنبی و اشغالگران را به خوبی بیان کند.

در جریان نمایش این سریال و برملاء شدن جنایت‌ها و خیانت‌های دربار پهلوی و وجود بی‌کفایتی محمدرضا شاه و عوامل حکومتی‌، دولتمردان و وابستگان به رژیم پهلوی که هم اکنون در کشورهای خارجی و آن سوی مرزها زندگی خفت بار خود را سپری می‌کنند در مواجهه با واقعیت‌های تاریخی که در سریال بازگو می‌شود بعضا موضع گرفته و به نوعی درصدد تطهیر خویش هستند. اما زهی خیال باطل‌ که وضعیت و عملکرد آنان در حکومت پهلوی دوم چنان مشخص و تیره و تار است که هر انسان منصف و میهن دوستی با هر انگیزه و اعتقادی‌، وابستگان به رژیم گذشته را خائن و مزدور می‌داند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودت فهمیدی چی نوشتی؟!

    • بدون نام

      حالا را خواسته نامش محفوظ بمونه. اینها که نکته ای نداشت...

    • علی

      نگارنده اگر جرات داشت که میذاشت اسمش پای حرفش باشه. 90 در صد ایرانی های حتی نمیدونن این سریال چیه؟ و از کدوم شبکه داره پخش میشه. حالا یه شما داری مرگ یه پیرزنه 100 ساله اون طرف دنیا رو بهش ربط میدی.

    • صبا

      واقعا باعث تاسفه،اینهمه خرج،اینهمه هزینه برای سریالی که اصلا توجذب تماشاچی آنهم از نوع جوانش موفق نیست،اینهمه هزینه کلان برای نشان دادن وابستگی شاه به بیگانگان ومنفور نشان دادن شاه،فکرنمیکنم این سریال درنزد میانسالان هم محبوبیتی داشته باشد چه برسد در نزد جوانان

    • فاطمه

      سریال معمای شاه قشنگ ساخته شده گریم شاه حسین نورعلی عالیه حسین جانم موفق باشی عزیزم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج