۲۸۸۰۰
۴ نظر
۵۸۶۰
۴ نظر
۵۸۶۰
پ

این ۳ خودرو به راحتی سرقت می شوند!

خودروهایی مانند پیکان، پراید و پژو ۴۰۵ که از نظر ایمنی ضعیف هستند به راحتی و با شگردهای پیش پا افتاده سرقت می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس آگاهی استان یزد گفت: خودروهایی مانند پیکان، پراید و پژو ۴۰۵ که از نظر ایمنی ضعیف هستند به راحتی و با شگردهای پیش پا افتاده سرقت می‌شوند.

سرهنگ رضا خالقی با بیان اینکه خودروهایی مانند پیکان، پراید و پژو ۴۰۵ که از نظر قفل، سوئیچ و دیگر قسمت‌های در خودرو از نظر ایمنی و ضدسرقت بودن ضعیف هستند گفت: این خودروها به راحتی و با شگردهای پیش پا افتاده توسط سارقان قابل نفوذ هستند.

وی با بیان اینکه اغلب خودروهای ساخت داخل کشور به جهات مختلف از نظر ضریب ایمنی، کیفیت و استحکام در مقایسه با استاندارد روز جهانی در سطح پایینی قرار دارند، گفت: این امر موجب به وجودآمدن تبعاتی شده که گریبانگیر مردم و پلیس می‌شود.

وی به سهل انگاری مردم در نگهداری از خودروهایشان نیز اشاره کرد و گفت: دو دلیل عمده موجب افزایش سرقت خودرو می‌شود که علاوه بر طراحی ضعیف خودروهای داخلی به لحاظ امنیتی و ضدسرقت بودن، سهل‌انگاری شهروندان در نگهداری از آنان نیز موثر است.

رییس پلیس آگاهی یزد با بیان اینکه اکثر خودروهایی که در سطح این استان به سرقت می‌روند پس از گذشت مدتی کوتاه حدفاصل یک هفته تا دو ماه به صورت رها شده و بلا صاحب در سطح شهر کشف می‌شوند گفت: حدود ۷۰ درصد خودروهای مسروقه کشف شده و تنها درصد کمی از خودروها که بر اساس اختلافات خانوادگی و فامیلی است پس از گذشت زمان بیشتری کشف می‌شوند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد نیز سرقت‌های زنجیره‌ای خودرو توسط سارقان کم سن و سال و معتاد صورت می گیرد گفت: با توجه به اینکه این افراد به علت مصرف موادمخدر (عمدتا روان گردان) در حالت طبیعی نبودند، اغلب برای تفریح اقدام به سرقت خودرو کرده و پس از خراب شدن یا تمام‌شدن سوخت خودرو آن را به صورت بلاصاحب رها می‌کردند که عمدتا در محل جدید وقوع سرقت می‌توان خودروی سرقت شده قبلی را کشف کرد.

خالقی با بیان اینکه خودروهای سرقتی در سطح این استان اغلب به صورت بلاصاحب و رها شده پس از گذشت مدت زمانی کشف می‌شوند گفت: گاها در پرونده‌هایی که خودرو سند نمره می‌شود، دستگیری دیگر اعضای باند و همچنین مالخر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه نظارت و کنترل مراکز اوراق، صافکاری‌ها و تعمیرگاه‌ها در سطح استان به صورت مقطعی و غیرمترقبه توسط عوامل گشت پلیس آگاهی بازرسی می‌شوند گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر گزارشی دال بر اوراق کردن خودروی سرقتی گزارش نشده است و تنها یک مورد کشف خودروی پژو۴۰۵ که توسط سارقان با استفاده از هوابرش، اتاق آن به صورت چهار تکه درآمده بود در شهرستان یزد به صورت بلاصاحب کشف شد.

خالقی با بیان اینکه بررسی وسایل نقلیه متوقف در پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها توسط گشت استعلام نوت‌بوک و PAD پلیس آگاهی یکی از اقدامات موثر در راستای افزایش کشفیات سرقت خودرو است گفت: بررسی و کارشناسی دقیق خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز تعویض پلاک برای کشف خودروهای سرقتی و احراز اصالت خودروها بسیار موثر است.

به گفته وی ملزم‌کردن شرکت‌های سازنده خودرو برای افزایش سطح امنیت و ضد سرقت بودن خودروها همگام با استاندار روز جهانی یکی دیگر از راه‌های موثر کاهش سرقت خودرو در این استان است.

رییس پلیس آگاهی یزد با بیان اینکه بهترین و موثرترین راه در راستای کاهش سرقت خودرو، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی شهروندان است گفت: بزرگترین معضل استان یزد سهل‌انگاری شهروندان در نگهداری وسیله نقلیه خود است به گونه‌ای که با همکاری معاونت اجتماعی و همچنین صدا و سیمای این استان اقداماتی در راستای آموزش همگانی انجام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      ببینم مگه تو شهر یزد هم دزدی میشه؟؟؟؟ یعنی باور کنم !!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله امید جان باور کن یزد دیگه ان دارالعباده قبل نیست متاسفانه خود من به عنوان یک شهروند یزدی به عینه شاهد زیادی از این موارد بودم.

    • marmar فاران

      چه با مزه

    • یزدی

      بازم هنوز نسبت به شهرای دیگه دارالعباده هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج