اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۸۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

نقش کلیدی مسکو در اجرای برجام

وزارت امور خارجه روسیه ضمن استقبال از آغاز اجرای برجام اعلام کرد روسیه نقش کلیدی در ایجاد شرایط برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایفا کرد.

خبرگزاری ایسنا: وزارت امور خارجه روسیه ضمن استقبال از آغاز اجرای برجام اعلام کرد روسیه نقش کلیدی در ایجاد شرایط برای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایفا کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه ساعتی پس از اعلام آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد: همکاری نزدیک میان شرکت دولتی روس‌اتم و سازمان انرژی اتمی ایران برای خارج کردن ذخیره اورانیوم با غنای پایین ایران از این کشور آنگونه که در برجام تعیین شده بود و به یکی از اصلی‌ترین و سخت‌ترین شرایط اجرای این توافق تبدیل شد، نقش کلیدی در این میان داشت.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص راستی‌آزمایی تعهدات ایران طبق برجام آمده است: آژانس شب گذشته گزارشی را منتشر و در آن تایید کرد که ایران تمام تعهداتش طبق برجام را انجام داده است. این گزارش ما را قادر ساخت بتوانیم توافق هسته‌ای را اجرا کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: شورای امنیت سازمان ملل در ۲۰ ژوئیه سال ۲۰۱۵ در راستای اجرای برجام قطعنامه ۲۲۳۱ به تصویب رساند که امکان آغاز اجرای توافق هسته‌ای را ممکن کرد. در ۱۶ ژوئیه قطعنامه‌های ۱۶۹۱ (تصویب شده در سال ۲۰۰۶)، ۱۷۳۷ (در سال ۲۰۰۶)، ۱۷۴۷ (در سال ۲۰۰۷)، ۱۸۰۳ (در سال ۲۰۰۸)، ۱۸۳۵ (در سال ۲۰۰۸)، ۱۹۲۹ (در سال ۲۰۱۰) و ۲۲۲۴ (در سال ۲۰۱۵) که از سوی شورای امنیت سازمان ملل در خصوص برنامه هسته‌ای ایران تصویب شده بود، لغو شدند.

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه آورده است: علاوه بر این در راستای قطعنامه‌ای که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ به تصویب رساند تمام قطعنامه‌های پیشین علیه برنامه هسته‌ای ایران نیز لغو شده‌اند؛ بنابراین این یک گام بزرگ برای بازگشت ایران به شرایط عادی است.

بر اساس این گزارش، ایران و گروه ۱+۵ در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵ در وین به یک توافق جامع با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک دست یافتند که بر اساس آن ایران در ازای لغو تحریم‌های بین‌المللی برنامه هسته‌ای‌اش را محدود کرده است. این توافق شب گذشته پس از تایید پایبندی ایران به تعهداتش از سوی آژانس به مرحله اجرا درآمده است که به موجب آن تحریم‌های ایران لغو شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترکان

      روسیه خائن است،اتفاقا همیشه نقش منفی بازی می کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج