اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۸۸۰۸۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

اولین رویارویی روحانی و ظریف در مجلس

ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

خبرگزاری مهر: ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با دستور کار ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس حدود ساعت ۸:۱۵ به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۲۰۱ نماینده آغاز شد.

جلسه علنی در حالی آغاز شد که نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و ظریف وزیر امور خارجه قبل از آغاز جلسه در صحن حضور داشتند. نوبخت امروز در جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان گزارشی را در مورد لایحه بودجه و لایحه برنامه ششم ارائه داده بود.

محمدجواد ظریف شب گذشته در وین پایتخت اتریش حضور داشت و حدود ساعت ۱:۴۰ نیمه شب به وقت ایران بیانیه مشترک ایران و ۱+۵ در خصوص رفع تحریم ها و گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرائت شد.

حضور وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس موجب تعجب خبرنگاران شد و توقع اینکه ظریف به این سرعت خود را به ایران و آن هم خانه ملت برساند، را نداشتند.

پس از قرائت قرآن تعداد زیادی از نمایندگان در اولین روز پسابرجامی با ظریف دیده بوسی می کردند. برخی نمایندگان نیز اقدام به گرفتن عکس یادگاری و احتمالا با کارکرد انتخاباتی با وزیر امور خارجه می کردند.

حسن خسته‌بند، نماینده مردم بندرانزلی نیز در ساعات ابتدایی آغاز صحن آب معدنی و لیوان یکبار مصرف میان نمایندگان توزیع می کرد. این در حالی است که در مجلس کارمندانی برای خدمت‌رسانی به نمایندگان حضور دارند.

کنار تریبون مجلس شورای اسلامی سی‌دی‌ها و کتابچه‌های بودجه ۹۵ و برنامه ششم قرار داشت که بین نمایندگان توزیع می شد.

حسن روحانی، رئیس جمهور حدود ساعت ۸:۴۰ با استقبال محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با همراهی پورمحمدی وزیر دادگستری، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور و فریدون برادر رئیس جمهور وارد صحن علنی مجلس شد. این درحالی است که خبرنگاران منتظر بودند حداقل وزرای اقتصادی دولت رئیس جمهور را همراهی کنند به ویژه که بسیاری از وزرای دولت و از جمله وزیر اقتصاد دیشب تا حوالی ساعت ۱۰ در سالن اجلاس سران منتظر قرائت بیانیه مشترک ظریف- موگرینی بودند تا در پی آن رئیس جمهور سخنرانی کند که در پی قرائت دیر هنگام این بیانیه برگزاری این جلسه نیز لغو شد.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که پس از ورود به ایران از فرودگاه بلافاصله به مجلس آمده بود اولین رویارویی ظریف و روحانی پس از بیانیه رفع تحریم‌ها، در مجلس بود. روحانی پس از ورود به مجلس به طرف ظریف رفت و وی را در آغوش گرفت. تا اولین دیدار این دو در دوران پسا تحریم رقم بخورد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پس از ورود روحانی به جلسه به وی خیرمقدم گفت. لاریجانی که امروز خوشحال به نظر می رسید، ضمن خیر مقدم به روحانی اعلام کرد که امروز، روز فرخنده‌ای است. وی پیش از سخنرانی رئیس جمهور و ارائه لایحه بودجه توسط وی، در خصوص برجام و موفقیت‌های آن سخنرانی کرد.

رئیس جمهور نیز که بامداد امروز در پیام توئیتری و سپس در پیامی بلند خطاب به ملت ایران، درباره برجام و اجرای آن سخن گفته بود، ترجیح داد در مجلس هم بخش قابل توجهی از سخنانش را به این موضوع اختصاص دهد.

روحانی پس از اظهارات برجامی‌اش، نکاتی را در خصوص برنامه پنجم و لایحه بودجه بیان کرد. وی در میان صحبت‌های خود انتقادات تندی مجددا را به عملکرد اقتصادی دولت گذشته وارد کرد.

رئیس جمهور همچنین از نمایندگان خواست لوایح بودجه و برنامه را در پایان امسال به تصویب رسانده و به دولت ارائه دهند و اعلام کرد لایحه بودجه چند دوازدهمی پیام خوبی برای جامعه ندارد. موضوعی که لاریجانی و توکلی پس از سخنان روحانی به آن واکنش نشان دادند و از دولت خواستند به قانون پایبند بوده و لایحه چند دوازدهم ارائه کند.

در ادامه جلسه محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، ابتکار رئیس سازمام محیط زیست، سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور و علوی وزیر اطلاعات به جمع دولتیان در مجلس اضافه شدند.

نمایندگان زیادی اطراف علوی جمع شده بودند. وزارت اطلاعات یکی از مراجع چهارگانه ای است که شورای نگهبان و وزارت کشور برای بررسی صللاحیت نامزد ها از آن ها استعلام می کنند و با توجه به اخباری که در خصوص ردصلاحیت برخی از نمایندگان فعلی مجلس وجود دارد، پیش بینی موضوع این گفتگوها دشوار نیست.

رئیس جمهور پس از سخنرانی یک ساعته خود در مورد برجام، لایحه برنامه و لایحه بودجه، ‌این لوایح را به مجلس تقدیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج