adexo3
۲۸۸۶۷۲
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

تلاش ترکیه برای تقویت رابطه صهیونیست

دولت آنکارا پس از حمایت‌های طولانی از گروه‌های تروریستی در منطقه و منزوی شدن در پی مجازات‌های تنبیهی روسیه، تلاش می‌کند روابط خود با رژیم صهیونیستی را در همه ابعاد از جمله تامین آب این رژیم تقویت کند.

خبرگزاری تسنیم: دولت آنکارا پس از حمایت‌های طولانی از گروه‌های تروریستی در منطقه و منزوی شدن در پی مجازات‌های تنبیهی روسیه، تلاش می‌کند روابط خود با رژیم صهیونیستی را در همه ابعاد از جمله تامین آب این رژیم تقویت کند.

«طغرل ترکیش» معاون نخست‌وزیر ترکیه، امروز در نشستی با سفیران این کشور، پیشنهاد تامین آب اسرائیل از طریق پروژه تامین آب به جمهوری قبرس شمالی (بخش ترک نشین) را مطرح کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهمور و «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه پروژه تامین آب از این کشور به جمهوری قبرس شمالی را در اکتبر گذشته افتتاح کردند.

روزنامه «رادیکال» ترکیه با اعلام این خبر، نوشت نمایندگان حزب حاکم «عدالت و توسعه» و همچنین رسانه‌های خبری طرفدار دولت که با این پیشنهاد مخالفت می‌کنند، خاطرنشان می‌کنند که بهای انتقال آب از ترکیه به قبرس شمالی ۱.۶ میلیارد لیره ترکیه است.

پروژه موسوم به «پروژه قرن» انتقال آب از ترکیه که نیاز آب ۵۰ ساله جمهوری ترک قبرس شمالی را تامین می‌کند، ۷۵ میلیون مترمکعب آب گرفته شده از سد «آلاکوپرو» با خط لوله‌ای از طریق بستر دریای مدیترانه به سد «گچیت کوی» منتقل می‎‎شود.

ترکیش پیشتر تأکید کرده بود که ترکیه می‌تواند آب اسرائیل را تامین می‌کند؛ اظهاراتی که خشم گسترده روزنامه‌های طرفدار حزب حاکم این کشور از جمله روزنامه «توحید» را به دنبال داشت.

روزنامه توحید در گزارشی تأکید کرده بود «نمی‌توان به موضع تهاجمی و تجاوزکارانه اسرائیل پاداش داد مگر بعد از رفع محاصره نوار غزه. در غیر این‌صورت، چنین تصمیمی وجهه ترکیه را در جهان تخریب می‌کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • bah bah

      آیا فکر نمی کنید همه ی جنک او ! با پرز یک نمایش بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج