adexo3
۲۸۹۴۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رایزنی «سایمون گس» با معاونان ظریف

«سایمون گس» مدیر کل سیاسی وزارت خارجه انگلیس در سفر به تهران با دو معاون ظریف دیدار و در خصوص ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی در سایه اجرای برجام، با آنها رایزنی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: «سایمون گس» سفیر سابق انگلیس در ایران که مدتی هم رئیس تیم مذاکره‌کننده انگلیسی در مذاکرات ۱+۵ بود، امروز به تهران آمد و با معاونان اروپا و آمریکا و عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران گفت‌وگو کرد.

آنطور که اداره اطلاع‌رسانی مطبوعاتی وزارت خارجه ایران اعلام کرده، سایمون گس ابتدا با مدیرکل غرب اروپای وزارتخانه دیدار و در خصوص «ابعاد مختلف همکاری های دو جانبه که پس از بازگشایی سفارتخانه های دو کشور در تهران و لندن و اجرایی شدن برجام» با وی گفت‌وگو می‌کند.

گس در ادامه به اتاق معاونان وزارتخانه می‌رود و ابتدا در دیدار با «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکا، «رایط ایجاد شده پس از اجرایی شدن برجام و امکانات و فرصتهای فراروی دو کشور را مورد بحث و گفتگو» قرار می‌دهد.

مدیرکل انگلیسی در ادامه به اتاق معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران می‌رود و در خصوص «وضعیت جاری در منطقه و تحولات در حوزه های مختلف سوریه ، یمن ، بحرین و عراق» با «حسین امیر عبداللهیان» گفت‌وگو می‌کند.

وزارت خارجه در خصوص گفته‌های گس در دیدار با امیر عبدالهیان اینگونه گزارش داده: «مدیر کل وزارت خارجه انگلیس ضمن بیان نقطه نظرات کشورش در خصوص شرایط جاری در منطقه و ضرورت توجه عمیق همه طرف ها به حساسیت شرایط جاری و ضروری دستیابی به راه حل های منطقه ای در بحران های موجود تاکید کرد.»

طرف ایرانی هم در پاسخ «ضمن اشاره به تحولات جاری در منطقه و روند افزایش اقدامات تروریستی ، نگرانی عمیق خود را نسبت به تشدید تنش ها در منطقه ابراز داشته ، خواستار همکاری همه طرف های بین المللی به منظور حل بحران های موجود گردید.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج