اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۰۲۰۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

قاچاق بنزین «صفر» شد

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در شرایط فعلی با توجه به نزدیک شدن قیمت بنزین در داخل کشور با قیمت فوب خلیج فارس، قاطعانه می‌توانیم ادعا کنیم که قاچاق بنزین از کشور نداریم.

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در شرایط فعلی با توجه به نزدیک شدن قیمت بنزین در داخل کشور با قیمت فوب خلیج فارس، قاطعانه می‌توانیم ادعا کنیم که قاچاق بنزین از کشور نداریم.

علی‌اکبر پوراحمد نژاد در گفت‌وگویی با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت و بنزین ایران و رسیدن قیمت آنها به فوب خلیج فارس اظهار داشت: در شرایط فعلی با توجه به نزدیک شدن قیمت بنزین در داخل کشور با قیمت فوب خلیج فارس، قاطعانه می‌توانیم ادعا کنیم که قاچاق بنزین از کشور نداریم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: عدم تمایل قاچاقچیان به دلیل نداشتن انگیزه اقتصادی و بهره‌ مالی بزرگترین دلیل صفر شدن قاچاق بنزین در کشور است.

وی در واکنش به درخواست برخی کارشناسان برای از رده خارج شدن کارت‌های سوخت در کشور به دلیل هزینه‌بر بودن استفاده از این کارت‌ها برای جایگاه‌داران عنوان کرد: این مسئله باید در جلسه‌ای بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت نفت به عنوان وزارت تخصصی در این خصوص بررسی شود.

قیمت فوب (FOB) به زبان ساده، یک اصطلاح در بازرگانی و به معنی قیمت کالا تا لحظه تحویل روی کشتی است. بنابر قوانین بین‌المللی در شرایط فوب فروشنده وظیفه دارد تمام هزینه‌های کالا را تا محل حمل اصلی (با کشتی یا هواپیما یا راه‌آهن) متقبل شود و تمامی هزینه‌های بعد از این مرحله اعم از کرایه حمل، بیمه، تعرفه‌های وارداتی و … را خریدار متقبل می‌شود. قیمت فوب پایین‌ترین قیمت یک کالا به شمار می‌رود و تنها در خلیج‌فارس هم مطرح نیست، بلکه در اکثر خلیج‌های بین الملی دنیا که محل تجارت هستند، وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولین باید از مردم ممنون باشن که این گرانی و تحمل میکنن وگرنه فسادهای سیستمی در اداره گمرک همچنان پابرجاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج