اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۱۷۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۷ زندانی محکوم به قصاص نفس آزاد شدند

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران از آزادی ۷ زندانی محکوم به قصاص از ندامتگاه شهرری خبر داد و گفت: ۳ نفر از این تعداد آزاد و ۴ نفر دیگر نیز همزمان در ایام دهه فجر به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

خبرگزاری میزان: معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران از آزادی ۷ زندانی محکوم به قصاص از ندامتگاه شهرری خبر داد و گفت: ۳ نفر از این تعداد آزاد و ۴ نفر دیگر نیز همزمان در ایام دهه فجر به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران از آزادی ۷ زندانی محکوم به قصاص از ندامتگاه شهرری خبر داد و گفت: ۳ نفر از این تعداد آزاد و ۴ نفر دیگر نیز همزمان در ایام دهه فجر به آغوش خانواده بازمی‌گردند.

محمدحسن جراحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ارتباط با آزادی ۷ زندانی محکوم به قصاص نفس در ندامتگاه شهرری گفت: پس از یک سال و نیم تلاش و همکاری شورای حل اختلاف زندان‌های استان تهران و دادسرای جرایم جنایی توانسته‌ایم این تعداد زندانی را که دچار خطا شده بودند از قصاص نفس نجات دهیم.

او گفت: یکی از این افراد ۱۳ سال است که در زندان بسر برده و جز زندان و مراجع قانونی جای دیگری را ندیده است، یکی دیگر نیز ۱۱ سال است که در زندان دوران محکومیتش را به جرم قتل همسرش گذرانده که به قصاص محکوم شده بود و ۲ بار پاس چوبه دار رفت، اما با تلاش همکاران ما و با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران در ادامه گفت: این افراد عمدتا کسانی هستند که به خاطر یک لحظه عصبانیت منجر به ارتکاب قتل شده اند و یک عمر پشیمانی به وجود آوردند.

او در ارتباط با جرم این تعداد زندانی گفت: اکثر این افراد به دلیل مشکلات خانوادگی و قتل همسر در زندان بودند که میانگین سنی آن ها بین ۲۷ تا ۴۷ است.

جراحی گفت: کمترین دوران محکومیت این افراد سه سال و بیشترین تعداد محکومیت ۱۳ سال بوده است. در حال حاضر ۳ نفر آزاد هستند و ۴ نفر دیگر نیز در انتظار سپری شدن تشریفات قانونی و قضایی هستند که همزمان با ایام دهه فجر آزاد شوند.

معاون اجرای احکام شورای حل اختلاف تهران گفت: ۲۵۰ نفر از زندانیان اعم از زن و مرد در شورای حل اختلاف استان تهران دارای پرونده هستند که تلاش می شود این افراد بیشتر از ۳ ماه در زندان نمانند.

او با تاکید بر اینکه هدف اصلی شورای حل اختلاف مسالحه و صلح و سازش است ، ادامه داد: در تهران ۳۰ مجتمع شورای حل اختلاف داریم که مجتمع سی ام در زندان اوین مستقر است و ۳۰ مجتمع دیگر در شهرستان های استان تهران مشغول فعالیت هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج