۲۹۲۹۵۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

به موقع غذا بخورید؛ باهوش شوید

محققین دانشگاه کالیفرنیا با انجام آزمایشات متعدد بر روی موش ها موفق به تشخیص رابطه زمان غذا خوردن و قوه یادگیری و حافظه شدند.

خبرگزاری مهر: محققین دانشگاه کالیفرنیا با انجام آزمایشات متعدد بر روی موش ها موفق به تشخیص رابطه زمان غذا خوردن و قوه یادگیری و حافظه شدند.

آنها دریافتند که خوردن وعده های غذایی در زمان های نامناسب روز تاثیر نامطلوبی بر روی قدرت یادگیری و حافظه شخص می گذارد. خوردن وعده های غذایی در وقت نامناسب موجب عملکرد ضعیف مغز می شود ضمن اینکه تاثیر نامطلوبی بر روی سلامتی سیستم سوخت و ساز بدن می گذارد.

به موقع غذا بخورید؛ باهوش شوید

محققین دانشگاه (UCLA) با انجام آزمایش بر روی موش ها متوجه شدند، آن دسته از موش هایی که به آنها در زمان خواب غذا داده شده بود، قادر به یادآوری چیزهای جدید نبودند و کارآمدی حافظه بلند مدت آنها به شدت کاهش یافته بود.

در مغز قسمتی وجود دارد به نام «هیپوکامپ» که عهده دار حافظه بلند مدت است و موضوعات جدید را سازماندهی می کند. عملکرد «هیپوکامپ» در مغز موش هایی که مبادرت به خوردن غذا در زمان خواب خود می کردند، نسبت به موش هایی که در زمان مناسب غذا مصرف کردند به شدت کاهش یافت.

بعضی از ژن هایی که مرتبط با یادگیری و حافظه در ساعات شبانه روز هستند توسط پروتئینی به نام CREB تنظیم می شوند و زمانیکه CREB کمتر فعال است، قدرت حافظه کاهش پیدا می کند همچنین ممکن است منجر به آلزایمر شود.

همچنین فعالیت CREB در «هیپوکامپ» مغز موش هایی که در زمان نامناسب غذا مصرف کردند، به شدت کاهش یافته بود ضمن اینکه الگوی خواب آنها را مختل کرد و موجب نامنظم شدن خواب موش ها شد.

نتیجه این تحقیق در نشریه eLife منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج