adexo3
۲۹۴۱۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

سوژه‌هاي محبوب‌ ایرانی‌ها در گوگل

ایرانی‌ها در گوگل چه چیزی را جست و جو می‌کنند؟ شاید تا به حال این سوال زیاد برای شما پیش آمده باشد و جالب باشد بدانید همانطور که هر ساله آمار جست و جوهای کل جهان منتشر می‌گردد، از جست و جوهای ایرانی‌ها با‌خبر شوید.

سوژه‌هاي محبوب‌ ایرانی‌ها در گوگل

هفت صبح: با احتساب ۳۶/۵ ميليون كاربر اينترنت در ايران، گوگل بالغ بر ۴۴۳ ميليارد تومان در سال سود كسب مي‌كند

ایرانی‌ها در گوگل چه چیزی را جست و جو می‌کنند؟ شاید تا به حال این سوال زیاد برای شما پیش آمده باشد و جالب باشد بدانید همانطور که هر ساله آمار جست و جوهای کل جهان منتشر می‌گردد، از جست و جوهای ایرانی‌ها با‌خبر شوید. سایت مشرق نیوز در فهرستی بلند‌بالا نگاهی انداخته به آمار سايت گوگل و كلماتي كه اكثر ايرانيان در‌گوگل سرچ مي‌كنند. لغت‌هایی مثل آشپزی، جوک، چوب، دختر و... در این فهرست قرار‌دارد! قبل از خواندن این اطلاعات جالب است بدانید طبق آماری که چندی قبل منتشر شده بود هر‌کاربر ایرانی به طور متوسط روزانه پنج‌بار در موتور جست‌وجوگر گوگل جست‌وجو می‌کند .

سوژه‌هاي محبوب‌ ایرانی‌ها در گوگل


الف مثل آشپزي

بالاترين آمار جست‌وجو در حرف الف مختص به کلمه آشپزي بود. به نظر مي‌آيد کاربران ايراني در اينترنت نيز به دنبال غذاهاي خوش طعم و خوشمزه مي‌گردند. اين کلمه بيش از 20 ميليون بار در گوگل جست‌وجو شده است. ذوق‌ ايرانيان با جست‌وجوي کلمه ‌آهنگ نيز رعايت شده است، اين ‌کلمه بيش از 13 ميليون بار مورد جست‌وجو قرار‌گرفته است .

ب مثل بانک ملي

قصد تبليغ براي بانک‌ملي را نداريم اما کاربران ايراني بيش از 13 ميليون بار اين کلمه را در جست‌وجوگر گوگل وارد‌کرده‌اند و اين نشانگر رشد بانکداري الکترونيکي در نزد ايرانيان است. اين خوشحالي زماني کامل مي‌شود که بانک صادرات با پنج ميليون جست‌وجو در رتبه سوم قرار دارد. البته کلمه بازار‌کار نيز با 10 ميليون بار جست‌وجو در مکان دوم جاي‌گرفته است .

پ مثل پست

مسئولان پست بايد بسيار‌خوشحال باشند که ايرانيان بيش از 47 ميليون بار اين کلمه را جست‌وجو‌کرده‌اند. براي شرکت ‌پستي که‌ضرر دهي ‌آن ‌بسيار‌ زياد است، اين آمار مي‌تواند نقطه اميدي در‌ تاريکي باشد. کلمه پرسپوليس و پارس‌خودرو با 37 و هشت ميليون بار جست‌وجو در رتبه دوم و سوم قرار دارند .

ت مثل تبيان

سايت تبيان يکي از قديمي‌ترين سايت‌هايي است که طرفداران بسياري را به خود اختصاص داده است. موسسه تبيان با تاسيس اين سايت توانسته است تا کاربران بسيار‌ زيادي را مشترک خود ‌کند. اين کلمه با 41 ميليون بار جست‌وجو در‌ميان کاربران ايراني از معدود مواردي است که يک سايت جست‌وجو مي‌شود. ث مثل ثبت‌نام کارشناسي

ثبت‌نام کارشناسي يك ميليون و 260 هزار بار جست‌وجو شده است. بازار ثبت‌نام در اين قسمت بسيار بالاست، ثبت‌نام ازدواج دانشجويي و ثبت احوال نيز در رتبه دوم و سوم قرار دارد اما نکته جالب ثبت‌نام برج ميلاد است که 324 هزار بار مورد‌جست‌وجو قرار گرفته است. برج ميلادي‌ها از همين حالا مي‌توانند بر روي درآمدي نجومي ‌حساب باز کنند .

ج مثل جوک

ايرانيان از ديرباز مردماني شوخ طبع و خونگرم بوده‌اند و در قرن بيست و يکم نيز فناوري اطلاعات از شوخ طبعي ايرانيان بي‌نصيب نمانده است. کاربران ايراني با 19 ميليون بار جست‌وجوي کلمه جوک آمار بسيار بالايي از شوخ طبعي ديجيتال را به نمايش گذاشته‌اند .

چ مثل چوب

هر‌چه بيشتر فکر کرديم به نتيجه نرسيديم که 36 ميليون بار جست‌وجوي کلمه چوب در بين کاربران ايراني به چه‌دليل است؟ شايد شما بتوانيد پاسخ مناسبي را در اين خصوص براي خود پيدا کنيد .

ح مثل حوادث

چندي پيش در گزارشي از 100 سايت برتر ايراني نوشتيم «ايرانيان عاشق حاشيه» در اين گزارش نيز‌مي‌توان صحت اين جمله را به طور واضح مشاهده کرد. 15 ميليون بار جست‌وجوي کلمه حوادث مي‌تواند گواه اين ادعا باشد. کلمه حج و حج عمره با سه و يك ميليون بار جست‌وجو به ترتيب دوم و سوم هستند .

خ مثل خدا

93 ميليون بار اسم معظم خدا توسط کاربران ايراني جست‌وجو شده است و کلمه خبر نيز با 51 ميليون و 400 هزار بار در رتبه دوم قرار دارد .

د مثل دختر

قضاوت ۱۱۱ ميليون بار جست‌وجوي کلمه دختر در بين کاربران ايراني را به‌عهده خواننده مي‌گذاريم اما در رتبه‌هاي بعدي کلمات دانلود و داستان با ۲۶ و ۱۳ ميليون جست‌وجو قرار دارند .

ر مثل رقص

کاربران ايراني‌گوگل بيش از ۴۰ ميليون بار‌کلمه رقص را جست‌وجو کرده‌اند و روزنامه با هفت ميليون بار جست‌وجو در‌مکان بعدي قرار دارد .

ز مثل زنان زيبا

زنان زيبا شش ميليون‌بار توسط کاربران ايراني جست‌وجو شده‌اند.در رتبه بعدي زنگ موبايل با بيش از دو ميليون بار جست‌وجو قرار دارد .

ژ مثل ژاپن

يکي از معدود کشور‌هايي که توسط کاربران ايراني مورد جست‌وجو قرار‌گرفته، کشور ژاپن است. اين کشور ۱۴۲ ميليون بار توسط اين‌کاربران در‌گوگل جست‌وجو شده است. کلمه ژورنال نيز ۱۳ ميليون بار مورد جست‌وجو قرار گرفته است .

س مثل سايپا

سايپا خودرو ملي خود را رونمايي کرد. آيا ۳۵ ميليون بار جست‌وجو براي اين خودرو است؟

ش مثل شعر

ذوق ايراني در فضاي سايبر نيز به رخ کشيده شده است. بيش از ۳۵ ميليون بار جست‌وجوي کلمه شعر در نزد کاربران ايراني از ذوق شعر اين کاربران خبر مي‌دهد .

ض مثل ضرب المثل

ضرب المثل‌هاي ايراني‌ها از گذشته معرف اين قشر بوده‌اند. در فضاي سايبر نيز کاربران ايراني ۱۳ ميليون بار کلمه ضرب المثل را جست‌وجو کرده‌اند. کلمه ضد فيلتر نيز با ۷۱۳ هزار بار جست‌وجو از علاقه‌مندي اين کاربران است .

ظ مثل ظهور امام زمان(عج )

کاربران ايراني در‌فضاي سايبر نيز ارادت خود را به مهدي موعود(عج) نشان داده‌اند. ظهور امام زمان(عج) به تعداد سه ميليون بار فضاي جست‌وجوگر گوگل را مزين کرده است .

ع مثل عکس

۴۶ ميليون بار جست‌وجوي کلمه‌عکس در بين کاربران ايراني نشان از علاقه وافر اين کاربران به عکس دارد.کلمه عشق با ۲۸ ميليون بار جست‌وجو و عروس با ۱۴ ميليون بار در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند .

غ مثل غزل

ذوق ايراني با جست‌وجوي چهار ميليون و ۵۶۰ هزار بار کلمه غزل کامل شده است. اين کلمه يکي از کلماتي است که آمار بالايي را به خود اختصاص داده است .

ف مثل فال حافظ

اي حافظ شيرازي بر ما نظر اندازي

شيريني و حلاوت گرفتن فال حافظ به فضاي سايبر نيز کشيده شده است.۱۳ ميليون و۴۰۰ هزار بار جست‌وجو در گوگل توسط کاربران ايراني صحت اين ادعا را روشن مي‌کند. فيلتر شکن نيز با يك ميليون و ۹۱۰ هزار جست‌وجو در رتبه بعدي قرار دارد .

ق مثل قرآن کريم

به کلمه «ق» که رسيديم حدسمان درست از آب درآمد. ۲۱ ميليون و ۵۰۰ هزار جست‌وجوي قرآن کريم شايسته ايرانيان بود و بس .

گ مثل گالري عکس

کاربران ايراني گوگل ۲۴ ميليون و ۷۰۰ هزار بار کلمه گالري عکس را مورد جست‌وجو قرار داده‌اند. کلمه گل نيز با ۱۸ ميليون بار جست‌وجو در رتبه بعدي قرار دارد .

ل مثل لبنان

يکي ديگر از کشورهايي که کاربران ايراني به آن علاقه وافري دارند، لبنان است. اين کشور بيش از ۲۴ ميليون بار توسط کاربران ايراني مورد جست‌وجو قرار گرفته است. کلمه لباس عروس نيز با هفت ميليون و ۳۰هزار بار جست‌وجو در مکان بعدي ايستاده است .

م مثل مترجم

هفت ميليون و ۳۹۰ هزار بار جست‌وجو‌ي کلمه مترجم در سايت گوگل توسط کاربران ايراني نشان دهنده رشد نرم‌افزارهاي مترجم آنلاين در‌کشور است که مي‌توان اين نکته را به فال نيک گرفت .

ن مثل نور

کلمه‌نور با بيش از ۴۷ ميليون بار جست‌وجو رتبه نخست را در کلمه «ن» دارا است و نوکيا نيز با ۱۵ ميليون و ۶۰۰ هزار جست‌وجو رتبه‌دوم را در کشور‌دارد. نوکيا پيش از اين ايران را يکي از بزرگ‌ترين بازارهاي خود قلمداد کرده بود .

و مثل وزارت بهداشت

وزارت بهداشت با۱۵ ميليون و ۷۰۰ هزار جست‌وجو و وزارت علوم با ۱۶ ميليون و ۸۰۰ هزار جست‌وجو بالاتر از ويکيپديا قرار دارند .

ه مثل همشهري

کلمه همشهري با ۲۱ ميليون بار جست‌وجو رتبه اول و همراه اول با ۱۷ ميليون و ۴۰۰ هزار بار جست‌وجو در رتبه بعدي قرار دارد. اما نکته جالب رتبه‌سوم است که يك ميليون و ۷۳۰ هزار بار نام هديه تهراني هنرپيشه سينما در گوگل ثبت شده است .

ي مثل يوتيوپ

اما نکته جالب و آخر اين که سايت يوتيوپ با وجود فيلتر شدن ۵۲ ميليون بار توسط کاربران ايراني يافت شده است

سود‌گوگل از ایرانی‌ها

براساس نتایج تحقیقات به‌عمل آمده که چندی قبل از سوی مجمع فعالان فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی منتشر شده بود، کل سود موتور جست‌وجوی گوگل در سال ۲۰۱۱ حدود ۳۶ میلیارد دلار بوده که سود این موتور جست‌وجو از کاربران ایرانی در سال گذشته، ۴۴۳ میلیارد تومان - البته با قیمت دلار ۱۶۰۰ تومانی - تخمین زده شده است. براین اساس هر ایرانی روزانه به طور میانگین پنج بار در گوگل جست‌وجو می‌کند و میانگین سالیانه تعداد دفعات جست‌وجو در گوگل توسط کاربران ایرانی یکهزار و ۸۲۵ بار اعلام‌شده است. در این بررسی‌ها مشخص شده که ۴۰ درصد کلیک‌کاربران ایرانی روی لینک‌های تبلیغاتی ظاهر شده در‌نتایج جست‌وجو است و ۷.۳ بار تعداد دفعاتی است که کاربران ایرانی در سال بر روی لینک‌های تبلیغاتی کلیک می‌کنند. براین اساس میانگین درآمد گوگل به‌ازای هر‌کلیک بر لینک‌های تبلیغاتی ۱.۰۴ دلار و میانگین درآمد سالیانه‌گوگل از هر کاربر ۷.۳ دلار است و در‌مجموع این موتور جست‌وجو از کاربران ایرانی طی یک سال۲۷۷ میلیون دلار درآمد کسب کرده است .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      che LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS

    • از اروميه

      در بعضي موارد من شك دارم چيزي كه اينجا نوشته شده صحيح باشد. يه دور فقط تيتر ها رو مرور كنين خودتون متوجه ميشين.
      عمرا اگه اينا درست باشه.

    • حسن71

      ایول چه امار باحالی

    • اميرح

      ولي من يه چيز ديگه شنيده بودم!

    • جواد

      اتفاقامن برعکس اقایاخانم ازارومیه هسم.خیلی هم دلت بخوادمن به برترینهااعتمادکامل دارم ومیدونم امارهادرست هسن ودرضمن خیلی باحال

      پاسخ ها

      • خاله سوسکه

        +++

    • خاله سوسکه

      برام جالب بود البته اگر صحت داشته باشه

    • بدون نام

      چرا بعضي از حروف الفبا رو ننوشتين!!؟

    • reyhoon

      به نظر منم غلطه

      پاسخ ها

      • reyhoon

        براچی حرفامو سانسور کردی مجله ی عزیز؟ واقعیتو آدم سانسور نمیکنه

    • edvin

      یعنی وقتی سرچ می کنیم شمارمون می افته ...... خوب ابروی ایران رفت که با این سرچ کردنمون!!!!!!!!!

    • بدون نام

      اگه راست میگین آمار کلمه هایی که با فیلترشکن سرچ میشه رو بدین. بعد هم ببین این گوگل چقدر بی پدر که ما تکون میخوریم امارشو به همه میده.

    • shirin

      س مثل سایپا!!!!!!!!!!!

    • melina

      mishe sabtesh koni majale????ina hamashoon sansoor shodan chon man chizaye kheili badtery shenide boodam??
      mishe dg matalebe sansoory nazary?

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج