اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۹۴۳۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

بازداشت اوباش فرمانيه حين عربده‌ كشی

اين دو متهم هنگام عربده‌کشي و درگيري در چهارراه فرمانيه بازداشت شدند.

خبرگزاری مهر: در ۴۸ ساعت گذشته علاوه بر اجراي طرح جمع‌آوري اراذل و اوباش منطقه خاوران و اتابك طرح‌هاي مختلفي از سوي يگان‌هاي انتظامي پايتخت به اجرا در آمده كه در مجموع آن قريب به ۱۲۰ تن از اراذل اوباش و مخلان امنيت در سطح پايتخت شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ عليرضا محرابي، رييس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگيري هفت تن از اراذل و اوباش محدوده شمال تهران گفت: اين متهمان در راستاي تدابير رييس پليس تهران بزرگ و درخواست شهروندان مبني بر اجراي طرح امنيت محله محور و برخورد با اراذل و اوباش توسط ماموران پايگاه سوم پليس امنيت عمومي و ماموران يگان امداد پايتخت شناسايي و بازداشت شدند.

محرابي افزود: در اين طرح محل‌هاي‌آلوده و جرم‌خيز حوزه سرکلانتري سوم تحت‌نظر و پوشش قرار گرفت که در آن اراذل و اوباشي كه اقدام به ايجاد درگيري، مزاحمت براي نواميس، عربده‌كشي و اخلال در نظم عمومي کرده بودند از سوي ماموران اين يگان شناسايي شدند.

محرابي با بيان اينكه با توجه به اطلاعات ارايه شده از سوي شهروندان ساکن اين محدوده هفت تن از اراذل و اوباش سطح دو و سه که با اقدامات خود باعث اخلال در نظم عمومي و سلب آسايش شهروندان شده بودند، بازداشت شدند،گفت: اين هفت شرور که «مهدي»،«محمد» ،«مجيد»، «علي»، «شاهرخ»، «امير»، «بهمن» و «علي» نام دارند در اين طرح بازداشت و بر اساس اتهامات وارده به پايگاه سوم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل شدند که در بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف و براي سير مراحل قضايي به دادسرا منتقل شدند.

به گفته رييس پليس امنيت عمومي پايتخت در بازرسي از محل اختفاي متهمان، يک دستگاه موتورسيکلت سنگين، مقداري موادمخدر، تعدادي از آلات استعمال موادمخدر، دو دستگاه تجهيزات دريافت از ماهواره و آلات و ادوات لهو و لعب و قمار کشف و ضبط شد که به همراه پرونده تشکيل شده به دادسرا منتقل شد.

دستگيري بيش از ۱۰۰ تن در طرح پاكسازي پارك‌ها و تفرجگاه‌ها

همچنين دركنار اجراي اين طرح در شمال پايتخت، سرهنگ محسن خانچرلي،رييس پليس پيشگيري فاتب نيز صبح امروز ضمن تشريح عملکرد نيروهاي زيرمجموعه اين پليس در اجراي طرح پاکسازي تفرجگاه‌ها و پارک‌ها، از دستگيري ۲۳ شرور و ۲۲ سارق در ۴۸ ساعت گذشته خبرداد و گفت: ۱۰ پارک ويژه، ۱۰ پارک مهم و ۷۳ پارک و تفرجگاه عادي تحت اجراي اين طرح درآمد که در آن با به کار گيري نيروهاي متخصص از مجموعه سرکلانتري‌هاي يازده‌گانه فرماندهي انتظامي تهران بزرگ، کليه اين مناطق از لوث وجود معتادان، اراذل و اوباش، سارقان و مزاحمان نواميس شهروندان پاک شد.

وي افزود: در اين راستا ۲۲ سارق که با اقدامات خلافکارانه خود باعث بروز دردسر و مشکل براي شهروندان شده بودند، شناسايي، بازداشت و به کلانتري محل منتقل شد و همچنين به ۶۷۹ تن از کساني که به نوعي مرتکب تخلف و ناهنجاري‌هاي اجتماعي شده بودند، تذکر داده شد.

ريس پليس پيشگيري تهران بزرگ با بيان اينكه در اين طرح‌ها ۶ توزيع‌‌کننده موادمخدر و ۵۷ مزاحم نواميس شهروندان که باعث آزار افراد حاضر در پارک‌هاي شده بودند نيز دستگير و براي رسيدگي بيشتر به جرايمشان به مبادي ذيربط معرفي شده‌اند، گفت: همچنين در اين طرح ۲۳ تن از اراذل و اوباش سطح دو و سه که اقدام به انجام حرکات خلافکارانه کرده بودند، شناسايي شده و به اتهام‌هايي چون شرارت، ايجاد درگيري و نزاع، مزاحمت و عربده‌کشي به پايگاه‌هاي پليس امنيت منتقل شدند.

خانچرلي با تاكيد بر اجراي اين طرح در روزهاي آتي گفت: در اين عمليات‌ها ۵۹ دستگاه موتورسيکلت به علت تخلفات راکبان آن توقيف شد که در بررسي‌هاي انجام شده از مشخصات و مدارک صاحبانشان مشخص شد که تعدادي از اين وسايل نقليه مسروقه است که پس از صورتجلسه براي تعيين تکليف به پليس آگاهي منتقل شدند.

دستگيري زورگير پارك بي‌سيم

سرگرد اميرهوشنگ اميري، رييس کلانتري ۱۵۹ بي‌سيم نيز صبح چهارشنبه از دستگيري سارق زورگير پارك بي‌سيم به هويت «اشکان زاغي» در يک عمليات تعقيب و مراقبت پليسي خبر داد و در تشريح عمليات ماموران تحت امر خود گفت: در ساعت ۲۰ شب هفتم مردادماه ماموران معاونت پيشگيري کلانتري هنگام گشت‌زني در پارک بي‌سيم به فردي به نام «محمد-ب»معروف به «اشکان زاغي» که از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌اي زورگير پارک بي‌سيم بوده برخورد کرده و در صدد دستگيري وي برآمدند و در حالي که ماموران لحظه به لحظه به متهم نزديک مي‌شدند تا او را دستگير کنند،ناگهان نامبرده به محض مشاهده پليس فرار را بر قرار ترجيح داد و به سرعت متواري شد كه با فرار متهم عمليات تعقيب و گريز پليسي آغاز و پس از دقايقي متهم در حالي که خود را در يکي از کوچه هاي اطراف پارک بي‌سيم پنهان کرده بود با اجراي طرح مهار شناسايي و دستگير شد.

وي اضافه‌كرد: متهم پس از دستگيري براي تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل و تحت بازجويي‌هاي فني قرار گرفت كه در خلال بازجويي‌هامشخص شد متهم به تازگي از چند تن از شهروندان ساکن در محدوده پارک بي‌سيم زورگيري کرده که ضمن تماس تلفني با مالباختکان، آنان در کلانتري حاضر و «اشکان زاغي» را در مواجهه حضوري مورد شناسايي قرار دادند.

رييس کلانتري ۱۵۹بي‌سيم خاطرنشان کرد: پرونده متهم در اين ارتباط تشکيل و وي به همراه شاکيان پرونده براي رسيدگي تخصصي به پايگاه پنجم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ارجاع شد.

انهدام باند چهارنفر زورگيران در غرب پايتخت

همچنين در سوي ديگر پايتخت، سرهنگ احمد فتوحي رييس كلانتري ۱۵۴ چيتگر نيز از دستگيري چهار عضو يک باند زورگيري که با تهديد قمه از شهروندان ساکن در غرب پايتخت زورگيري مي‌کردند در وردآورد خبر داد و افزود: در ساعت ۲۳ شب هشتم مردادماه مرد جواني به نام «جواد-ب» ۲۷ ساله به کلانتري مراجعه و اظهار داشت كه چهار جوان با دو دستگاه موتور سيکلت تندرو با تهديد چاقو در شهرک وردآورد اقدام به زورگيري از وي و شهروندان کرده و باعث به وجود آمدن جو ناامني در منطقه شده‌اند كه به دنبال اين موضوع از طريق مرکز پيام کلانتري به تيم‌هاي گشتي فعال در سطح محدوده اعلام شد و شناسايي و دستگيري عاملان ناامني‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: به همين منظور ماموران دايره تجسس کلانتري ضمن گرفتن مشخصات متهمان تحقيقات خود را آغاز و به اجراي عمليات تعقيب و مرافبت در سطح نقاط جرم‌خيز پرداختند که يکي از واحدهاي گشتي حين گشت‌زني دو تن از متهمان را که در حال پرسه‌زني بودند مشاهده کرده و در صدد دستگيري آنان برآمدند كه در نهايت دو تن از متهمان به نام‌هاي «محمود-ع» ۲۴ ساله و «وحيد-ر» ۲۵ ساله که در حال پرسه‌زني با دو دستگاه موتور سيکلت پول‌سار نوک مدادي و موتور سيکلت آپاچي بودند با اجراي طرح مهار دستگير شدند.

به گفته فتوحي، متهمان پس از دستگيري مورد بازرسي قرار گرفتند که در بازرسي از آنان دو قبضه قمه و چاقو کشف شد به همين منظور زورگيران جوان به سرعت براي تحقيقات بيشتر به کلانتري منتقل و تحت بازجويي‌قرار گرفتند كه در خلال بازجويي‌ها ضمن اين که مالباخته متهمان در را در مواجهه حضوري مورد شناسايي قرار داد، مشخص شد که اعضاي باند چهار نفر هستند که دو تن از آنان فبل از حضور ماموران فرار را بر قرار ترجيح داده و گريخته‌اند.

به گفته رييس کلانتري ۱۵۴چيتگر متهمان در بازجويي‌ها به جرم خود در رابطه با زورگيري از شاکي اقرار و معترف شدند كه اعمال مجرمانه خود را به اتفاق دو تن از همدستان خود به نام «ابراهيم-ش» ۱۷ ساله و «حسن- خ» ۱۸ ساله انجام داده‌اند كه با توجه به اظهارات متهمان دستگير شده، آدرس مخفي‌گاه دو عضو فراري باند در قلعه‌حسن‌خان به دست آمد و شمارش معکوس براي به دام انداختن آنان آغاز شد و در دستور کار ماموران عمليات ويژه کلانتري قرار گرفت و در نهايت مخفي‌گاه متهمان در يکي از محلات قلعه‌حسن‌خان شناسايي و با هماهنگي قضايي در يک عمليات ضربتي شناسايي و دستگير شدند.

رييس کلانتري ۱۵۴ چيتگر با اشاره به حساسيت موضوع خاطرنشان کرد: پرونده‌اي در اين رابطه تشکيل و متهمان براي تحقيقات بيشتر و کشف ساير جرايم احتمالي آنان و شناسايي شکات ديگر در اختيار ماموران پايگاه پنجم پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ قرار گرفتند.

دستگيري اوباش فرمانيه حين عربده‌كشي

سرهنگ رحمان نعمتي، رييس کلانتري ۱۲۳ نياوران نيز از دستگيري دو تن از اراذل و اوباش سطح سه اين منطقه خبرداد و گفت: اين دو متهم هنگام عربده‌کشي و درگيري در چهارراه فرمانيه بازداشت شدند.

نعمتي ادامه داد: پس از شکايت تعدادي از شهروندان ساکن محدوده فرمانيه و نياوران در خصوص اقدامات شرورانه دو تن از اراذل و اوباش اين محدوده، ماموران کلانتري ۱۲۳ نياوران براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند و اقدامات ماموران ادامه داشت تا اينکه شب گذشته مجددا تعدادي از شهروندان ساکن اين محدوده با پليس ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام کردند که اين دو متهم در چهارراه فرمانيه در حال عربده‌کشي هستند که تيمي از ماموران براي دستگيري هر دو متهم به محل اعزام شدند كه با رسيدن ماموران اين دو شرور که اوضاع را بر وفق مراد نمي‌ديدند، فرار را بر قرار ترجيح داده و سعي کردند از محل متواري شوند اما ماموران با اجراي طرح مهار راه آنان را سد کرده و هر دو تن را که سعي داشتند با ايجاد جوسازي و درگيري از محل متواري شوند، دستگير کردند.

وي با بيان اينكه دو متهم که «معين» و «جواد» نام داشتند به کلانتري منتقل و تحت بازجويي قرار گرفتند، گفت: دو متهم به جرايم خود مبني بر عربده‌کشي، ايجاد اخلال در نظم عمومي و حمل سلاح‌سرد اعتراف و به همراه پرونده تشکيل شده به پايگاه يکم پليس امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل شدند.

به گفته نعمتي در پرونده اين دو متهم جرايمي چون، زورگيري و مزاحمت براي نواميس شهروندان نيز وجود دارد و در بازرسي از خودروي متهمان دو قبضه قمه و يك عدد چوب بيسبال كشف و ضبط شد.

دستگيري عامل تخريب اموال عمومي در نازي‌آباد

همچنين در روز چهارشنبه، سرهنگ حسين تميري، رييس كلانتري ۱۳۰ نازي‌آباد نيز از دستگيري يكي عاملان تخريب اموال ساکنان شهرک وصال در منطقه نازي‌آباد تهران و تلاش ماموران براي به دام انداختن ديگر متهم پرونده خبرداد .

گفت: در ساعت يک بامداد نهم مردادماه جاري ماموران کلانتري ۱۳۰نازي‌آباد از طريق تماس تعدادي از شهروندان تهراني با مرکز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در جريان وقوع يک فقره تخريب و قمه‌كشي در آدرس شهرك وصال،بلوار اصلي،نبش خيابان غربي قرار گرفته و رسيدگي به موضوع را در دستور کار قرار دادند و هنگامي که ماموران به محل حادثه رسيدند، مشاهده کردند شيشه يك باب مغازه سوپر ماركت به مالکيت فردي به نام «مجيد- ل» و يك دستگاه خودروي ۲۰۶ متعلق به زني به هويت «زهرا-ص» تخريب شده است كه طبق اظهارات اهالي محل دو تن به هويت‌هاي «‏مرتضي-ش» و «امير- ه» اقدام به تخريب كرده‌اند.

وي افزود:به دنبال اين موضوع ماموران ضمن گرفتن مشخصات ظاهري متهمان از طريق مرکز پيام کلانتري به تمام واحدها و تيم‌هاي گشتي اطلاع دادند و عمليات خود براي دستگيري دو شرور خطرناک را آغاز کردند و سرانجام پس از انجام ‏تحقيقات گسترده محل سكونت متهمان را شناسايي كرده و با هماهنگي قضايي به آدرس محل سکونت آنان واقع در شهرک وصال مراجعه كردند و هنگامي که ماموران به محل مورد نظر رسيدند مشاهده کردند دو جوان شرور در حال پرسه‌زني در کوچه محل سکونتشان هستند كه در صدد دستگيري آنان برآمدند اما متهمان به محض مشاهده پليس متواري شده و با استفاده از تاريكي شب فرار را بر قرار ترجيح دادند و به سرعت گريختند.

رييس كلانتري ۱۳۰ نازي‌آباد با بيان اينكه با فرار متهمان عمليات تعقيب و گريز پليسي آغاز و در نهايت با اجراي طرح مهار يکي از متهمان که «امير- ه» نام داشت، دستگير شد، گفت: متهم پس از دستگيري به کلانتري منتقل و ضمن تشکيل پرونده براي بررسي تخصصي به پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ ارجاع شد و اقدامات ماموران کلانتري ۱۳۰نازي‌آباد براي دستگيري ديگر متهم فراري کماکان ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج