adexo3
۲۹۵۵۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بازار پولساز روزهای آینده

در روزهای پرتب‌و‌تاب بورس تهران، سوالات بسیار زیادی پیش‌روی فعالان این بازار قرار دارد.کارشناسان می گویند در میان بازارهای مالی کشورمان، بورس مقصد نقدینگی‌های جدید خواهد بود که پشتوانه مهمی برای رونق کنونی بازار سهام محسوب می‌شود.

روزنامه دنیای اقتصاد: در روزهای پرتب‌و‌تاب بورس تهران، سوالات بسیار زیادی پیش‌روی فعالان این بازار قرار دارد.کارشناسان می گویند در میان بازارهای مالی کشورمان، بورس مقصد نقدینگی‌های جدید خواهد بود که پشتوانه مهمی برای رونق کنونی بازار سهام محسوب می‌شود.

«یخ‌زدایی در تالار شیشه‌ای»؛ شاید بتوان وصف این روزهای بورس تهران را در همین جمله خلاصه کرد. رکود عمیق و کاهش چشمگیر معاملات بازار سهام که بیش از دو سال بسیاری از سهامداران را از سرمایه‌گذاری در این بازار دلسرد کرده بود، این روزها چهره دیگری از خود نشان داده و به جولانگاه سرمایه‌گذاران بدل شده است.

شاهد این مدعا را می‌توان گزارش‌های میدانی دانست که گویای رغبت کم معامله‌گران و موج بی‌اعتمادی میان سهامداران بود. با این همه روزهای داغ بورس تهران از آغاز اولین ماه زمستان در حالی شروع شد که زمزمه‌های اجرای عملی برجام بیش از گذشته قوت می‌گرفت. روزهایی که همزمان با سیگنال‌های مثبت درخصوص رفع تحریم‌های اقتصادی اوج گرفت و تا کنون رشد بیش از ۲۰ درصدی را برای سهامداران به ارمغان آورده است.

به همین بهانه، بار دیگر به میان سهامداران بورسی رفته و به نظرخواهی درخصوص جزئیات بازار سهام با توجه به سیر تحولات کنونی پرداخته است. جامعه آماری این نظر‌سنجی که با طرح ۸ سوال در میان ۶۵ سهامدار خرد و ۳۰ کارشناس بازار سهام انجام شده حاوی نکات قابل توجهی است که از آن جمله می‌توان به اجماع نظر سهامداران خرد و کارشناسان درخصوص مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های پیمانی و سرمایه‌گذاری مستقیم اشاره کرد.

همچنین در مباحثی نظیر مسیر کوچ نقدینگی عمده شرکت‌کنندگان دو گروه، بیشترین پتانسیل جذب نقدینگی را در بازار سهام ارزیابی کردند. از دیگر نکات قابل توجه این نظر‌سنجی می‌توان هم‌نوایی کارشناسان و سهامداران خرد درخصوص احیای بورس بعد از دو سال رکود دانست که نشان از چشم‌اندازی نوین به سوی بازار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج