۲۹۶۹۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جشنواره فیلم برلین افتتاح شد

شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین امروز عصر با نمایش فیلم سینمایی «درود بر سزار!» به کارگردانی «برادران کوئن» آغاز به کار کرد.

خبرگزاری فارس: شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین ساعاتی پیش در حال آغاز به کار کرد که ریاست هیأت داوران این دوره از رقابت ها را «مریل استریپ»، بازیگر پیشکسوت سینمای هالیوود به عهده دارد.

دیگر اعضای این هیأت عبارتند از «لارس آیدینگر»، (بازیگر تئاتر و سینما)، «نیک جیمز»، (منتقد فیلم)، «بریژیت لاکومب»، (عکاس)، «کلایو اوون»، (بازیگر فیلم)، «آلبا رورواخر»، (بازیگر فیلم) و «موگوشاتا شوموفسکا» (کارگردان).

سینمای ایران در این دوره از رقابت ها، با سه فیلم حضور پررنگی دارد.

در حالی‌که فیلم «اژدها وارد می‌شود» ساخته «مانی حقیقی»، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه جشنواره امسال است، مستند «رویای دم صبح» به کارگردانی «مهرداد اسکویی» و فیلم داستانی «والدراما» ساخته «عباس امینی» به تهیه کنندگی «مجید برزگر» نیز در بخش «نسل نو» این دوره از رقابت‌ها به نمایش درخواهد آمد. این بخش به موضوعاتی برای گروه سنی جوان و نوجوان می‌پردازد.

مستند «رویای دم صبح» برای اولین بار در جشنواره بین المللی سینماحقیقت رونمایی شد که روایتی از زندگی هفت دختر در کانون اصلاح و تربیت شهر تهران است.

فیلم سینمایی «والدراما» نیز داستان نوجوان آبادانی است که به دلیل موهای فری که دارد به «والدراما»، بازیکن فوتبال کلمبیایی شباهت دارد و به نام این بازیکن نیز معروف شده است.

«والدراما» به دنبال گرفتن شناسنامه با نام واقعی خود است که بر اثر اتفاقی مجبور به ترک آبادان می شود و به تهران می رود و در این شهر درگیر ماجراهایی می شود و در نهایت هویت واقعی خود را پیدا می کند.

دیگر نماینده سینمای ایران در جشنواره برلین، فیلم «اژدها وارد می شود» است که قسمت‌های زیادی از آن در قشم و بخشی از آن نیز در تهران فیلم‌برداری شده است. در این فیلم بازیگرانی چون امیر جدیدی، همایون غنی زاده، احسان گودرزی، نادر فلاح، علی باقری و کیانا تجمل ایفای نقش کرده‌اند و ماجرای آن از جایی آغاز می شود که خبر پیدا شدن یک مار بزرگ در یک روستا دهان به دهان می پیچد و زمینه‌ساز اتفاقاتی می‌شود.

مانی حقیقی پیش از این، فیلم‌هایی چون «کارگران مشغول کارند» ،«آبادان» ، «کنعان» ، «پذیرایی ساده» و... را در کارنامه حرفه‌ای خود به ثبت رسانده است.

از رقبای آخرین ساخته «مانی حقیقی» در جشنواره برلین می‌توان به فیلم‌های «نامه هایی از جنگ» ساخته «ایوو فریرا» (پرتغال)، مستند «آتش در دریا» به کارگردانی «جیانفرانکو روسی» (ایتالیا و فرانسه)، «لالایی برای یک راز غم انگیز»، «کمیون» ساخته جدید «توماس وینتربرگ» (دانمارک، سوئد و هلند)، «چیزهایی که می آید» به کارگردانی «میا هنسن لاو» (فرانسه، آلمان)، «۱۷ سالگی» ساخته «آندره تشین» (فرانسه)، «مرگ در سارایوو» ساخته «دنیس تانویچ» (فرانسه و بوسنی هرزگوین) و «ایالات متحده عشق» از «توماس واسیلفسکی»، «نابغه» اولین تجربه بلند سینمایی «مایکل گرند»، کارگردان سرشناس تئاتر انگلیس، «ویژه نیمه شب» ساخته «جف نیکلز»، «روزهای صفر» به کارگردانی «الکس گیبنی»، «تنها در برلین» ساخته «وینسنت پرز»، کارگردان فرانسوی و درام کانادایی ««بوریس بدون بئاتریس» ساخته «دنیس کوته» اشاره کرد.

جشنواره امسال برلین امروز افتتاح شده و تا ۲۱ فوریه (دوم اسفند) ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج