adexo3
۲۹۷۹۵۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دلار و سكه در سراشيبی سقوط

هرچند قيمت طلاي جهاني ثابت بود اما بازار طلاي ايران كه رشدي هيجاني را تجربه كرده بود، ديروز نفس كشيد.

روزنامه اعتماد: هرچند قيمت طلاي جهاني ثابت بود اما بازار طلاي ايران كه رشدي هيجاني را تجربه كرده بود، ديروز نفس كشيد. قيمت هر اونس طلاي ٢٤ عيار به دليل تعطيلي بازارهاي جهاني، ديروز بر همان قيمت هزار و ٢٣٨ دلاري ثابت ماند اما هر قطعه سكه بهار آزادي طرح جديد با تجربه كاهش قيمت ٢٠ هزار توماني به بهاي يك ميليون و ٣٥ هزار تومان رسيد.

بر همين اساس قيمت اقسام ديگر سكه و طلا هم در ايران كاهش پيدا كرد. به اين معنا كه قيمت هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم با كاهش ١٠ هزار توماني به يك ميليون و ٢٠ هزار تومان رسيد. با اين وجود هر قطعه نيم سكه هم ديروز در بازار تهران افزايش ١٠ هزار توماني را تجربه كرد و به ٥٩٠ هزار تومان رسيد. ربع سكه هم ديروز بدون تغيير و با همان قيمت ٢٦٩ هزار توماني خريد و فروش شد. ديروز قيمت هر گرم طلاي ١٨ عيار هم با افتي دو هزار و ٦٠٠ توماني در رقم ١٠٢ هزار تومان ثابت شد.

در اين ميان يك استراتژيست برجسته بازار طلا به سرمايه‌‌گذاران بين‌المللي توصيه كرده كه خريد طلا در شرايط كنوني به هيچ‌وجه تصميم هوشمندانه‌اي نيست. به گزارش پايگاه اينترنتي CNBC، دنيس گارتمن، تحليلگر ارشد بازار طلا تصريح كرده كه گرچه قيمت طلا از ابتداي امسال (٢٠١٦ميلادي) تاكنون روندي صعودي داشته و بيش از ١٧ درصد افزايش يافته ولي براي كساني كه مي‌خواهند سرمايه‌گذاري كوتاه‌مدت داشته باشند، خريد طلا منطقي و هوشمندانه نخواهد بود. او گفته خريد طلا به عنوان يك سرمايه‌گذاري بلندمدت، هوشمندانه خواهد بود ولي براي كوتاه‌مدت به هيچ‌وجه توصيه نمي‌شود.

به گفته گارتمن هنوز اين احتمال وجود دارد كه روند صعودي قيمت طلا موقتي باشد و قيمت اين فلز زرد با كاهش همراه شود. اين مساله مي‌تواند زيان و ضرر زيادي را متوجه سرمايه‌گذاران بين‌المللي كند. او پيش‌بيني كرد: قيمت طلا به‌زودي به سطح هزار و ٢١٥ تا هزار و ٢٢٥ دلاري باز خواهد گشت و شايد اين بهترين فرصت براي خريد باشد. ديروز اما دلار كه با افت‌هاي متوالي، سرمايه‌گذاران را از بازار دور و در سايه افزايش حجم عرضه كه روز شنبه به پايين‌ترين قيمت از ٩ آبان ماه امسال رسيده بود، روز يكشنبه هم افتي ٣٨ توماني را تجربه كرد.

بر همين اساس دلار ديروز در بازار تهران با قيمت سه هزار و ٤٧٢ توماني مبادله شد. قيمت هر يورو هم با تجربه ٢٨ توماني به سه هزار و ٩٦٠ تومان رسيد. در بازار روز پيش پوند انگليس هم در كاهش قيمت از ديگر ارزها عقب نماند. اين ارز با كاهش ٢٥ توماني به پنج هزار و ١٠٠ تومان رسيد. هر درهم امارات هم با افتي ١٤ توماني، به قيمت ٩٦٠ تومان رسيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج