۲۹۹۱۳۹
۵ نظر
۵۳۶۰
۵ نظر
۵۳۶۰
پ

مشخصات جنگنده روسی در راه ایران +عکس

اخیرا و پس از سفر سردار دهقان وزیر دفاع ایران به مسکو، یک مقام روس که مسوول صادرات تجهیزات نظامی روسیه است اعلام کرد که ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ قرارداد خرید جنگنده‎های سوخو ۳۰ اس ام را امضاء خواهند کرد.

خبرگزاری ایسنا: اخیرا و پس از سفر سردار دهقان وزیر دفاع ایران به مسکو، یک مقام روس که مسوول صادرات تجهیزات نظامی روسیه است اعلام کرد که ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ قرارداد خرید جنگنده‎های سوخو ۳۰ اس ام را امضاء خواهند کرد.

سوخو ۳۰ اس ام یک جنگنده هوایی روس است که توسط شرکت هوانوردی سوخو برای نیروی هوایی روسیه ساخته شد. این جنگنده نمونه ارتقاء یافته جنگنده‌های خانواده سوخو ۳۰ ام کی است.

جنگنده‎های خانواده سوخو ۳۰ ام کی هم‌اکنون در اختیار نیروی هوایی الجزایر، هند، اندونزی، نیروی هوایی چین، نیروی هوایی سلطنتی مالزی، نیروی هوایی اوگاندا، ونزوئلا و ویتنام است.

مشخصات جنگنده روسی در راه ایران +عکس

جنگنده‎های سوخو ۳۰ اس ام در راستای رفع نیازهای نیروی هوایی روسیه طراحی شده است. این مدل از سوخو توسط شرکت (IRKUT) یک شرکت روسی ساخته شده است.

نخستین نمونه‎های ساخته شده از جنگنده‎های سوخو ۳۰ اس ام در سال ۲۰۱۲ در اختیار وزارت دفاع روسیه قرار گرفت و پرواز آزمایشی خود را انجام داد.

جنگنده سوخو ۳۰ اس ام می‎تواند در نبردهای هوا به هوا، هوا به سطح و هوا به دریا شرکت کند.

این جنگنده‎ هم‌چنین می‎تواند نبردهای ضدالکترونیکی را نیز انجام دهد. بدنه این جنگنده از تیتانیوم و آلومینیوم تقویت شده ساخته شده است.

جنگنده سوخو ۳۰-SM قادر به حمل تسلیحات پیشرفته تا حداکثر وزن ۸ تن است.

سوخو ۳۰- SM می‌تواند به تیربار،‌انواع بمب، موشک های هوا به هوا و نیز موشک های فراصوتی ضد ناو و نیز حملات زمینی مجهز شود.

موشک های فراصوتی که می‌توان بر روی این جنگنده نصب شود اونیکس است که توسط شرکت روسی ( NPO) ساخته شده است. موشک های اونیکس دارای برد ۱۲۰ تا ۳۰۰ کیلومتری است.

این جنگنده به طور خاص می‌تواند با حمل موشک های هوا به زمین برای انجام عملیات حمله زمینی انجام شود.

سوخو ۳۰- SM توانایی خلبان اتوماتیک را در همه حالات پرواز مثل پرواز در ارتفاع کم را دارد. برد عملیاتی آن ۱۵۰۰ کیلومتر است دارای مخزن سوختی مناسب برای پرواز ۳۰۰۰ کیلومتر را دارد که با توجه به ویژگی سوخت‌گیری هوایی آن میتوان این عدد را به ۵۲۰۰ کیلومتر افزایش داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      حالا اس ۳۰۰ تحویل بدن سوخو پیشکش

    • ابوالفضل

      باز هم از این آشغال های روسی خریدین ؟

    • ناشناس

      حالم از اسم این خدانشناس بهم می خوره

    • ali irani

      به نظر من ایران باید سوخوی 35 اس خریداری کنه که تقریبا سرآمد همه جنگنده های دنیاست.(البته اطلاعات من از اینترنت ویکی از آشنایان که در نیروی هوایی خلبان اف 5 میباشد،نتیجه گیری شده)

    • علیرضا

      سوخو‌۳۰ اس ام بهترین نمونه و پیشرفته ترین سوخوی ۳۰ است...شما شاکی نباشید از خرید این هواپیما...انتظار دارید اف ۲۲ به ما بفروشند؟؟؟ همین را بتوانند بگیرند توان هوایی ما بطور قابل ملاخظه ای افزایش می یابد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج