۳۰۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

بدترین اقتصادهای جهان معرفی شدند

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود کشورهای سودان،کنگو، بلاروس، مقدونیه و ژاپن را به ترتیب بدترین اقتصادهای جهان از نظر رشد، درآمد سرانه،تورم، بیکاری، و بدهی ها معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود کشورهای سودان،کنگو، بلاروس، مقدونیه و ژاپن را به ترتیب بدترین اقتصادهای جهان از نظر رشد، درآمد سرانه،تورم، بیکاری، و بدهی ها معرفی کرد.

از نظر رشد اقتصادی سودان بدترین رشد تولید ناخالص داخلی در جهان را در اختیار دارد . رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۷.۳ درصد کاهش خواهد یافت .

جنگهای داخلی طی دهه های اخیر تاثیر منفی شدیدی بر ساختارهای اقتصادی سودان داشته است. جدایی سودان جنوبی موجب شده است تا ۷۰ درصد ذخایر نفت خام سودان به سودان جنوبی منتقل شود .

به همین علت پیش بینی می شود رشد اقتصادی این کشور امسال با کاهش ۷.۳ درصدی روبرو شود . رشد اقتصادی سودان سال گذشته نیز بیش از ۴.۵ درصد کاهش یافته بود .

بر این اساس از نظر شاخص در آمد سرانه نیز کنگو بدترین وضعیت را دارد . در آمد سرانه کنگو امسال به کمتر از ۲۳۱.۵۱ دلار خواهد رسید . علی رغم در اختیار داشتن منابع طبیعی غنی ، جمهوری دموکراتیک کنگو با خشونتهای داخلی فقر و مفاسد مالی گسترده روبرو است . این کشور در سال ۱۹۶۰ میلادی توانست استقلال خود را از بلژیک بگیرد .

کنگو علی رغم در اختیار داشتن منابع غنی الماس و سنگ آهن با تولید ناخالص داخلی پایینی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار روبرو است . با توجه به جمعیت ۷۳ میلیون نفری این کشور در آمد سرانه کنگو به کمتر از ۲۳۱ دلار می رسد.

از نظر شاخص نرخ تورم نیز بلاروس با ۶۵.۹ درصد بدترین کشور جهان به شمار می رود . آلکساندر لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ میلادی تا کنون در بلاروس حکومت می کند و آخرین دیکتاتور اروپا به شمار می رود.

بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول نرخ تورم بلاروس امسال به بیش از ۶۵.۹ درصد خواهد رسید . نرخ تورم بلاروس سال گذشته به بیش از ۱۰۹ درصد رسیده است.

مقدونیه بدترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای جهان در اختیار دارد . نرخ بیکاری مقدونیه در سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۳۱.۲ درصد خواهد رسید . پایین بودن رشد اقتصادی مهمترین عامل افزایش چشمگیر نرخ بیکاری این کشور به شمار می رود .

ژاپن بالاترین میزان بدهی را در بین کشورهای جهان در اختیار دارد میزان بدهی های این کشور معادل ۲۳۵.۸ درصد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۱۲ خواهد بود .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • kami

      خب پس حتما ایران جزء 10 کشور اوله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در واقع جزو 1 کشور اول!!!

    • آتی

      از ژاپن بعیده!

    • بدون نام

      آقا اسم ايران رو سانسور كرديد . ما هم جزو 5 اقتصاد بدتر دنيا هستيم .

    • edvin

      اگه روکودو که باعث همه این گرفتاریها میشه کنار بذاریم ما بهترین اقتصادو داریم

      پاسخ ها

      • ff

        بیدار شو بابا خدا شفات بده

      • بدون نام

        روکود چیه پسرم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج