اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۰۸۳۵
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

جزییات تهدید احمدی نژاد در یکشنبه سیاه

کاظم جلالی به تشریح دلایل حضورش یکشنبه سیاه و درگیری لاریجانی و احمدی نژاد پرداخت.

عصر ایران: کاظم جلالی به تشریح دلایل حضورش یکشنبه سیاه و درگیری لاریجانی و احمدی نژاد پرداخت.

جلالی که سابقه ۴ دوره نمایندگی شاهرود را در کارنامه خود دارد این دوره از تهران ثبت نام کرده است. او رئیس فراکسیون رهروان ولایت (جریان نزدیک به علی لاریجانی) بزرگترین فراکسیون مجلس و همزمان رئیس مرکز پژوهش های مجلس است.

بخشی از گفتگوی کاظم جلالی در ادامه می آید:

احمدی نژاد محافظ فرستاده بود تا کسی فیلم فاضل لاریجانی را تا قبل از پخش نبیند

-تلخ‌ترین روز مجلس نهم را چه می‌دانید؟

۱۵ بهمن ۹۱ که به نظرم رئیس‌جمهور وقت آمد و یک فیلمی را از برادر رئیس مجلس پخش کرد. اقدامي که کاملاً غیراخلاقی بود و موجب یک درگیری شدید سیاسی شد.

-آقای لاریجانی نیز آماده بود؟ چون نطقی کردند و برخی نمایندگان مانند آقایان فرهنگی و جهانگیر زاده به نفع ایشان در صحن علنی شهادت دادند.

آقای دكتر لاریجانی ذهن قوی‌ای دارد. ایشان نوار را نشنیده بود. من صبح به مجلس رفتم و آقای فروزنده که معاون رئیس‌جمهور بود به آقای دكتر لاریجانی توصیه کرد که شما کاری کنید که استیضاح در دستور کار مجلس قرار نگیرد.

آقای دكتر لاریجانی بیان کرد که استیضاح دست من نیست. البته باید بیان کنم که شب قبل از آن نیز جلسه‌ای میان آقای دكتر لاریجانی و آقای احمدی‌نژاد و چند وزیر اقتصادی و چند رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در زمینة کمک عیدانه‌ به ملت در آستانة عید ۹۲ برگزار شد.

در این جلسه تنشی ایجاد شد و فردا صبح نیز آقای فروزنده نزد آقای دكتر لاریجانی آمد تا استیضاح را پس بگیرند و وقتی با مقاومت آقای دكتر لاریجانی روبه‌رو شد بیان کرد که آقای احمدی‌نژاد تهدید کردند که موضوعي را رو خواهند کرد.

ولی بعد شنیدیم که یک نواری را تحویل سمعی و بصری مجلس داده‌اند اما به همراه محافظ تا کسی نوار را نبیند و در زمان خودش استفاده شود.

کم‌کم بیان شد که این نوار مربوط به برادر ایشان است. هر کس ذهنیت متفاوتي در اين خصوص داشت. تا اینکه آقای احمدی‌نژاد صحبت‌های خود را انجام دادند و بخشی از جلسه برای بعدازظهر ماند و طبیعتاً آقای دکتر لاریجانی از ظهر تا بعدازظهر برخی جمع‌بندی‌ها را داشتند و آمادگی ذهنی ایشان برای پاسخگویی معمولاً خوب است.

-به نظرتان بهتر نبود که زودتر با احمدی‌نژاد این‌گونه برخورد می‌کرد؟

ایشان برخورد کرد. ایشان در دبیرخانة شورای امنیت ملی حضور داشت و در مذاکرات هسته‌ای بود. ببينيد چطور شد که ایشان استعفا داد و این استعفا توأم با دعوا و برخورد بود. در عین حال نمی‌شود که رؤسای قوا با هم جنگ داشته باشند. بالاخره ملاحظات دیگری هم وجود دارد و از طرفی هم همیشه توصیة به حق مقام معظم رهبری این بود که رؤسای قوا با یکدیگر تعامل داشته باشند و با یکدیگر همکاری کنند.

جلسه روسای قوا بعد از یک شنبه سیاه سرد بود

در اولین جلسة سران قوا بعد از یکشنبة سیاه حرفی مطرح نشد؟

آن جلسة سردی بود البته پیشنهاد آن را آقای دكتر لاریجانی ارائه کرده بود و میزبانی نیز با ایشان بود، ولی جلسه سردي بود.

-آقای احمدی‌نژاد کتابی با خود همراه برده بود برای اینکه نشان دهد که ما کاری نداریم؟

در ابتدا رابطه بسیار سرد بود و شخصی کتاب‌ها را دست آنها داده بود که بتوانند از آن فضا دور شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درود بر احمد نژاد

    • جعفر

      چرا دیگه یکشنبه سیاه

    • جاوید

      هیچ جزئیاتی وجود نداره همون چیزهای قدیمیست که دوباره زنده میکنن تا دولت قبل رو تخریب و ذهن مردم رو منحرف کنن.مصطفی داننده تنها وظیفه ای که داره تخریب دولت قبل و شخص احمدی نژاد هست .من ابتدا (سال 92)برخی تحلیل ها رو قبول داشتم ولی الان از کسانی که هنوز دولت قبل رو تخریب میکنن حالم به هم میخوره .این تخریبها دقیقا تأثیر معکوس میذاره و مردم کم کم متوجه میشن اکثر مطالب دروغ و بازی سیاسی بوده .دستگیری زنجانی قبل انتخابات ،فساد 3000 میلیاردی ،بورسیه های 3000 تایی که کلا دروغ بود و... همش بازیهای سیاسی ست .البته میگن چیزی که عوض داره گله نداره و چند وقت دیگه کرسنت برای اونهایی که زنجانی رو رو کردن برای خودشون تکرار میشه و این بازی و دور باطل همچنان ادامه خواهد داشت .مبارزه با فسادهای موردی و جناحی کارساز نیست و اصل فساد همچنان فعالیت میکنه .باید ریشه اشرافیت و انحصار خشکونده بشه .

      پاسخ ها

      • تنها

        احسنت

    • طرفدار هاله

      خیلی دوست دارم بدونم هنوزم به احمدی نژاد وحی نازل میشه؟؟!هنوزم اون هاله رو داره ؟
      وای چه روزای خوبی بود صب پا میشدیم میدیدم رئیس جمهور محبوبمون داره خوابشو از تلویزیون برای مردم تعریف میکنه
      چقدر تعامل، چقدر صفا و صمیمیت بود اون روزا خدا حفظشون کنه...

    • سراج

      سلام - گزارش چرا نصفه ول شد؟؟
      هر كه بيشتر كار كنه خطايش بيشتر ميشه- اگر كسي بي خطا است بدانيد كه هنوز كاري نكرده است. البته اختلاس و اين طور موارد جزء كار به حساب نميان!! زنده باشيد.

    • بدون نام

      سلام. من از کارهای خوب همه مسئولین تشکر میکنم . ولی کمی فکر کنیم فساد چقدر در بدنه احزاب ما عمیق وجود داره . که رییس جمهور مجبور میشه برای اگاهی مردم اون رو در صحن مجلس فاش کنه . خواهش میکنم از خواب بیدار شویم . از تا الان بیش از 20000میلیارد دلار درامد کشور بوده در تمام زمینه ها و یک نگاهی هم به وضعیت موجود کشور کنیم . و ثروتی که بعضی از اقایان دارند . واقعا چه نمره ای به این کارنامه میدهیم . خواهشا در انتخابات درست انتخاب کنید فکر کنید چرا چهره های سیاسی میلیاردی هزینه میکنند به مجلس بروند . مگر چقدر حقوق میگیرند ؟! ویا چقدر دلسوز مردم!!!!!!!!!!!!! من فقط میگم فکر کنید چرا تمام ظریفیت سیاسی کشور متحد شده تا احمدی نژاد رو تخریب کنند . مگر احمدی نژاد چه کرد . تقریبا 720 میلیارد دلار درامد نفتی زمان احمدی نژاد بلوکه شد و توی این دولت ازاد شده . و 500 میلیارد دلار از ذخایر ارزی بانک مرکزی که بلوکه شد الان ازاد شده . کمی فکر کنیم . ببینیم با ما چه میکنند . احمدی نژاد اگر اهل زدوبند بود با همین ها دسته جمعی میخورد نه این همه دشمن برای خودش بسازه. اگر امروز واقعیت رو روشن ببینیم میتوانیم برای اینده ایران اسلامی تصمیمی درست بگیریم . پیشنهاد میکنم برای روشن شدن موضوع مخالفان و دشمنان احمدی نژاد رو روی یک کاغذ بنویسید و بعد از ان گرایشهای سیاسی هریکی و کنار اسمش بنویسید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج