۳۰۱۸۹۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

پیام کری به کنگره درباره تحریم‌های ایران

وزیر امور خارجه آمریکا از اعضای کنگره خواست تا برای تجدید قانون تحریم‌های ایران عجله نکنند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه آمریکا از اعضای کنگره خواست تا برای تجدید قانون تحریم‌های ایران عجله نکنند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی‌اش کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از اعضای کنگره خواست تا در تجدید قانون تحریم‌های ایران عجله نداشته باشند و اظهار کرد: قانونگذاران فرصت بیشتری بدهند و برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران عجله نکنند تا ببینیم این کشور با توافق هسته‌ای بین‌المللی که ماه گذشته اجرای آن آغاز شده است، چگونه رفتار خواهد کرد.

وی افزود: من این کار را به چند دلیل توصیه نمی‌کنم، اگر ایران مفاد توافق هسته‌ای یا دیگر توافق‌ها را نقض کند، حتی اگر قانون تحریم‌های ایران تمدید نشود، تحریم‌ها می‌تواند بلافاصله علیه این کشور بازگردانده شود.

به گزارش رویترز، بر اساس این قانون که در سال ۲۰۰۶ تصویب شد، تحریم‌هایی در واکنش به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ایران علیه این کشور اعمال شد که تا پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۶) اعتبار دارد.

برخی از قانون‌گذاران آمریکا در تلاش بوده‌اند قانون تحریم‌های ایران را تمدید کنند تا از این طریق پیامی برای تهران ارسال کنند مبنی بر این‌که کنگره آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران و همچنین توسعه موشکی و حقوق بشر این کشور موضعی تند دارد.این تلاش قانون‌گذاران آمریکا می‌تواند به یک رویارویی دیگر میان دولت و جمهوری‌خواهان آمریکا بر سر ایران منجر شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش بار دیگر مدعی شد، پولی که ایران پس از لغم تحریم‌ها به آن دسترسی پیدا کرده در واقع یک سوم سرمایه مسدود شده‌اش در حساب‌های خارجی است. تخمین ما این است که این مبلغ ۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلار است.

با توجه به مواضعی که بارها از سوی مسوولان کشورمان مطرح شده است، به نظر می‌رسد که تهدیدات و تحلیل‌های ارائه شده از سوی نمایندگان آمریکا یا مقامات این کشور بیشتر ادعاهایی است که برای‌شان بیشتر مصرف داخلی دارد و خودشان به این امر اذعان دارند که طرفین باید نسبت به تعهدات اعلام شده در توافق پایبند باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      خیلی جالبه، چون این گونه سخنان حتی مصرف داخلی هم ندارد، در جامعه آمریکایی کمتر کسی پیدا میشود که درگیر سیاست و بازیهای آن باشد، مهمترین دل نگرانی در این جامعه آسایش و امنیت است، معمولان سخنان دو پهلو که سیاستمداران جهت مصرف داخلی مورد استفاده قرار میدهند مختص ما جهان سومیهاست

    • sadi

      خسته نباشه! عجله نکنند...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج