adexo3
۳۰۱۹۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

صف های طولانی برای رای دادن

تشکیل صف های طولانی در برخی شعبه های رای ‎گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در تهران سبب شده مردم برای پرهیز از انتظار و نقش آفرینی سریعتر در آینده کشورشان، به دنبال شعبه های دیگری باشند که ازدحام کمتری دارند.

خبرگزاری ایرنا: تشکیل صف های طولانی در برخی شعبه های رای ‎گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در تهران سبب شده مردم برای پرهیز از انتظار و نقش آفرینی سریعتر در آینده کشورشان، به دنبال شعبه های دیگری باشند که ازدحام کمتری دارند.

از آغاز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری از صبح امروز(جمعه) در سراسر کشور، مردم تهران بویژه جوانان نیز همپای سایر هم وطنانشان با شور و هیجان خاصی به همراه دوستان و یا خانواده در حالی که فهرست های دست نویس و چاپ شده از اسامی نامزدهای انتخاباتی را به همراه دارند، به نزدیک ترین شعب اخذ رای محل زندگی خود مراجعه کرده اند.

حضور گسترده مردم از صبح امروز تا این لحظه در برخی شعب اخذ رای همچون حسینیه ارشاد و مسجدالنبی(ص) منجر به تشکیل صف های طولانی چند صد متری شده است. برخی از شهروندان با توجه به طولانی شدن صف، به دنبال آدرس نزدیک ترین شعبه های اخذ رای هستند.
به گفته یکی از مسئولان صندوق های اخذ رای در حسینیه ارشاد، این استقبال پرشور سبب شده تا تعرفه ها این شعبه در حالی که هنوز ساعاتی به پایان زمان انتخابات باقیمانده، در حال اتمام باشد، از این رو تقاضای تعرفه های جدید اخذ رای به ویژه برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده است.

وی یادآورشد که وقتی 200 تعرفه اخذ رای در شعبه باقیمانده باشد، تعرفه جدید درخواست می شود.

حضور گسترده مردم در پای صندوق رای مسجد جامع موسسه اسلامی نارمک نیز موجب شده تا صندوق سیار برای کاستن ازدحام مردمی در خیابان سمنگان روبه روی این مسجد مستقر شود.

همچنین اتوبوس های صندوق های سیار دیگری نیز در مناطق مختلف شهر تهران به دلیل صف های طولانی از حضور مردم به شعب مختلف اعزام شده اند.

بسیاری از جوانان هنگام مراجعه به دو شعبه رای گیری مستقر در مسجد لرزاده در جنوب تهران به دلیل ازدحام جمعیت ترجیح دادند شعبه دیگری را برای انداختن رای خود به صندوق پیدا کنند.
این شلوغی جمعیت رای دهندگان، همچنان که به ساعت های پایانی زمان اعلام شده نزدیک می شویم ادامه دارد.

* فعال بودن دو شعبه ثابت جمع آوری آرای مردم در منطقه جماران

باوجود به پایان رسیدن فعالیت شعبه اخذ رای سیار حسینه جماران، فرماندار شمیرانات اعلام کرد که دو شعبه اخذ رای ثابت در حسینیه شماره دو و سرای محله جماران، کار جمع آوری آرای مردم تا پایان وقت قانونی را همچنان ادامه می دهند.

عزت الله خانمحمدی درباره اخبار منتشره مبنی بر تعطیلی شعبه اخذ رای حسینیه جماران به ایرنا گفت: که این صندوق سیار بوده و باید در سایر نقاط شهرستان نیز آرای شهروندان را جمع آوری کند.

به گفته وی، افرادی که ساعت های قبل برای رای دادن به داخل حسینیه جماران (صندوق سیار) حضور داشتند، رای خود را می دهند اما از حضور افراد جدید برای رای دادن ممانعت می شود.
خانمحمدی تاکید کرد: دو صندوق ثابت در سرای محله جماران و حسینیه شماره 2 جماران آرای شهروندان در این محله را جمع آوری می کند.

* توجه رسانه های خارجی به شعب اخذ رای شناخته شده در تهران

نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی، حضور گسترده ای در شعب اخذ رای دارند بویژه شعبه هایی همچون حسینیه ارشاد، مسجدالنبی(ص) و مسجد نارمک که مقام ها و مسئولان و افراد شناخته شده برای رای دادن به آنجا مراجعه می کنند. این مناطق همیشه سوژه های خوبی برای عکاسان و تصویربردان داشته است.

شبکه های خبری داخلی وخارجی که برای پوشش این حماسه ملی در محل مسجدالنبی(ص) حضور دارند به ویژه خبرنگاران آمریکایی و سوئیسی از حضور مردم شگفت زده شده اند.

* شور انتخاباتی همچنان ادامه دارد

هرچه به ساعت های پایانی رای گیری نزدیک می شویم، مردم حماسه ساز ایران، حضور پرشور خود در پای صندوق های رای را دوچندان کرده اند به طوری که صف ها همچنان در حالی طولانی تر شدن است.

هرچند اعلام شده بود که مدت زمان رای گیری 10 ساعت(از 8 صبح تا 18) است، اما شور مردمی برای رای دادن، سبب تمدید آن تا ساعت 20 امشب شده است.

در حال حاضر شمار رای دهندگان در مناطق مختلفی همچون مسجد امیر(ع) در امیرآباد شمالی، منجر به تشکیل صف های طولانی شده است.

همچنین در مسجد لرزاده و الجواد(ع) ، لحظه به لحظه به صف رای دهندگان اضافه می شود.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز (جمعه هفتم اسفند ماه) در یک هزار و 63 حوزه انتخابیه اصلی و فرعی و بیش از 52 هزار شعبه اخذ رای در سراسر کشور آغاز شده است.

حوزه انتخابی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس دارای 30 کرسی در مجلس شورای اسلامی و 16 نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

هشت میلیون و 475 هزار و 77 نفر از جمعیت استان تهران واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و تعداد واجدان شرایط شهر تهران نیز شش میلیون و 571 هزار و 574 نفر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج