اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۲۷۱۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

گلایه شیخ الاسلام از اصولگرایان

مشاور امور بین الملل رییس مجلس تاکید دارد اصولگرایی باید در مسیر درست خود حرکت کند و نباید به گروه گرایی روی آورد یا راه خود را از روحانیت جدا کند.

خبرآنلاین: مشاور امور بین الملل رییس مجلس تاکید دارد اصولگرایی باید در مسیر درست خود حرکت کند و نباید به گروه گرایی روی آورد یا راه خود را از روحانیت جدا کند.

حسین شیخ الاسلام با اشاره به اینکه انتخابات ۷ اسفند مهر تاییدی بر اعتبار و حیثیت نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: مردم ایران با حضور پرشوری که در انتخابات داشتند نشان دادند که همچنان به نظام و رهبری و آرمان های انقلاب پایبند و علاقمند هستند.

وی با اشاره به برگزاری آرام انتخابات تصریح کرد: خوشبختانه انتخابات مجلس دهم و خبرگان رهبری در آرامش برگزار شد و اخلاق چه از سوی کاندیداها و چه از سوی مردم و حامیان آنها به خوبی رعایت شد. در واقع ما یک مسابقه اخلاقمداری را در این انتخابات از سوی جریان‌های سیاسی و مردم شاهد بودیم.

شیخ‌الاسلام که با لیست صدای ملت در این دوره از انتخابات مجلس حضور یافته بود، با اشاره به ورود چهره های مستقل به مجلس دهم، گفت: مردم در شهرستان ها برخلاف تهران به فهرست رای نمی دهند، در واقع آنها به افرادی رای می دهند که به شناخت کافی از آنها رسیده باشند. این نشان می دهد که مردم ایران به مرحله ای از بلوغ رسیده اند که با آگاهی و شناخت به پای صندوق رای می روند. در واقع مردم سالاری دینی در ایران خاص نظام ما است و با روش‌های غربی متفاوت است که در آن افراد به خاطر گرایش حزبی به مجلس می روند و بعد هم بیش از آنها به مردم پاسخگو باشند باید پاسخگوی حزب متبوعشان باشند.

وی درخصوص نتایجی که در تهران برای اصولگرایان رقم خورد، اظهار داشت: اصولگرایی واژه ای است که همراه با انقلاب و تاسیس نظام جمهوری اسلامی بوجود آمده است، ما این واژه را در هیچ کدام از ادبیات سیاسی غرب یا دنیا نمی بینید جون برخواسته از انقلاب ایران است. این اصولگرایی ویژگی‌ها و مسیری دارد که باید به درستی طی شود ولی گاها مشاهده می شود که در این مسیر سهم خواهی یا گروه گرایی صورت می‌گیرد که به اصول و ارزش های آن آسیب می‌رساند.

شیخ‌الاسلام تاکید کرد: اصولگرایی نباید خود را از روحانیت جدا کند ولی متاسفانه شاهد بودیم در یکی از شهرها لیست اصولگرایان با لیست جامعه مدرسین متفاوت بود، اینها آسیب ها و اشتباهاتی بود که در جریان این انتخابات از سوی برخی اصولگرایان شاهد بود. البته این به معنای پیروزی یا شکست یک جریان نیست ولی باید توجه کرد که جریان اصولگرایی از مسیر خود خارج نشود.

وی با اشاره به اینکه الان زمان رفاقت و همکاری است، گفت: باید مجلسی معتدل شکل بگیرد که در مسیر پاسخگویی به مطالبات مردم حرکت کند. جریانات سیاسی از اصولگرا تا اصلاح طلب به یارگیری روی نیاوردند، این همان اشتباهی است که متاسفانه باز هم شاهد هستیم من امروز روزنامه ها را مطالعه می کردم دیدم هر جریان سعی دارد بخشی از انتخابات را بردارد و خود را پیروز نشان دهد در صورتی که پیروز انتخابات مردم بودند که چنین مشارکتی در انتخابات از خود نشان دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به تو مربوط نیست اصلن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج