اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۳۱۶۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

میزان مشارکت مردم در ادوار مختلف مجلس

مشارکت مردم در همه انواع انتخابات در طول ۳۷ سال گذشته در جمهوری اسلامی از جهات مختلف در داخل و خارج از کشور حائز اهمیت بوده؛ در این میان مشارکت مردم در انتخابات ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی نیز تعیین کننده بوده است.

خبرگزاری ایسنا: مشارکت مردم در همه انواع انتخابات در طول ۳۷ سال گذشته در جمهوری اسلامی از جهات مختلف در داخل و خارج از کشور حائز اهمیت بوده؛ در این میان مشارکت مردم در انتخابات ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی نیز تعیین کننده بوده است.

با گذشت سه روز از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات آمار مشارکت مردم در این دور از انتخابات را در کل کشور ۶۲% و در تهران ۵۰% اعلام کرد که نشانگر افزایش میزان مشارکت پایتخت نشین ها در انتخابات مجلس از دوره پنجم به بعد است.

میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر تاثیرگذاری بر ترکیب مجالس به افزایش اقتدار و پشتوانه مردمی خانه ملت می‌انجامد.

مقایسه میزان مشارکت مردم در انتخابات ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد مجالس هفتم و هشتم کمترین میزان مشارکت و مجالس پنجم و ششم بیشترین میزان مشارکت مردمی را داشته‌اند.

نکته قابل توجه در مقایسه میزان مشارکت مردم در کل کشور با میزان مشارکت مردم تهران این است که درصد مشارکت تهرانی‌ها همواره از درصد مشارکت مردم در کل کشور کمتر بوده و تنها در دوره اول مجلس شورای اسلامی درصد مشارکت مردم تهران نسبت به کل کشور بیشتر بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج