۳۰۳۳۰۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

اسکار به جنایکاران می رسد؟!

در تحقیقی جدید، مشخص شده که بیشتر زنانی که برنده جایزه اسکار می‌شوند، نقشر یک همسر را ایفا می‌کنند.

بانی فیلم: در تحقیقی جدید، مشخص شده که بیشتر زنانی که برنده جایزه اسکار می‌شوند، نقشر یک همسر را ایفا می‌کنند.

ممکن است به نظر برسد جوایز اسکار از نظر جنسیتی بی‌طرف است و آکادمی اسکار به بازیگران مرد و زن، یکسان جایزه می‌دهد. با این حال تبعیض جنسیتی همیشه یکی از مسایل اصلی این جوایز بوده است.

از سال ۱۹۲۹ تا به حال، ۸۸ جایزه به بهترین بازیگران زن و مرد اهدا شده، اما نگاه کردن به شخصیت‌هایی که آن‌ها نقش‌شان را ایفا کردند، نتایج جالبی در بر دارد. با استناد به سایت فیوژن، ۱۶ درصد تمام زنانی که برنده جایزه بهترین بازیگر زن اسکار شدند، نقش یک همسر را بازی کردند و بزرگترین بخش برندگان زن این جایزه را تشکیل می‌دهند. ۱۱ درصد دیگر بازیگران زن برنده اسکار نقش زنان بیوه، ۷ درصد نقش فاحشه‌ها، ۴ درصد نقش زنان طلاق‌گرفته و ۳ درصد نقش دوست‌دختر یک مرد را بازی کردند.

اسکار به جنایکاران می رسد؟!

در احتساب زنانی که نقش یک همسر را بازی کرده بودند، نتایج فقط بازیگرانی را شمرده که نقش اصلی‌شان در داستان یک همسر بود، نه اینکه فقط شخصیت‌شان همسری کسی باشد. به طور مثال، حتی با وجود اینکه شخصیت جنیفر لارنس در فیلم «جوی» ازدواج کرده است، او یک همسر به حساب نمی‌آید، بلکه یک سرمایه‌گذار مبتکر خوانده می‌شود.

در مقایسه، تنها ۳ درصد مردانی که نقش یک همسر را بازی کرده بودند برنده جایزه اسکار شدند و بعد هم مردان طلاق‌گرفته و بیوه، هر کدام با یک درصد، در رتبه‌های بعد قرار گرفتند. هنوز بازیگری که نقش یک فاحشه یا دوست‌پسر را بازی کرده باشد، موفق به کسب جایزه اسکار نشده است. نقش‌هایی که بیشتر از همه باعث شدند بازیگران مرد برنده اسکار شوند، شامل نقش جنایت‌کاران (۱۳ درصد)، پرسنل نظامی (۱۱ درصد) و سرمایه‌گذاران (۱۰ درصد) می‌شوند.

فیوژن به این نکته اشاره کرد که زنان اغلب برای ایفای نقش‌های کلیشه‌های جنسیتی جایزه می‌گیرند و وقتی هم که این نرم‌ها را می‌شکنند، به ایفای نقش زنان شاغل دفتری یا پیشخدمت رستوران محدود می‌شوند. این نتایج ضربه‌ای دیگر به آکادمی اسکار هستند که در دو سال اخیر به خاطر نامزد نکردن حتی یک بازیگر از اقلیت‌های غیرسفیدپوست در بخش بهترین بازیگران، شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج