adexo3
۳۰۳۸۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ثبت نام های جدید مسکن مهر از عید فطر

بعد از عيد فطر سامانه جديد باز مي‌شود و ثبت نام مجدد آغاز مي‌شود البته با توجه به تعطيلاتي كه در پيش رو است سامانه پس از تعطيلات احتمالا از پانزدهم شهريور ماه باز مي شود.

خبرگزاری ایسنا: مدير عامل شهر جديد پرند در پاسخ به اين سوال كه شهر جديد پرند تا چه حد شانس پايتخت اداري شدن را دارد؟ گفت: منطقه پرند به عنوان يك گزينه براي پايتخت اداري شدن مطرح است نه شهر آن.

پرند به عنوان يكي از گزينه‌هاي مطرح نقطه طلاقي كرج، اسلامشهر، شهريار و رباط كريم كه قطب جمعيتي شهر تهران است و همچنين در حد فاصل كمربندي سوم تهران قرار دارد.

سعيد صابوني ـ مدير عامل شهر جديد پرند ـ با تاكيد بر اين‌كه فلسفه وجودي شهرهاي جديد بعد از انقلاب صنعتي در اروپا شكل گرفته است، اظهار كرد: مهمترين هدف از شكل‌گيري شهرهاي جديد استقرار جمعيت سرريز كلانشهرها به اين شهرهاي جديد بوده است.

وي ادامه داد: از زمان انقلاب اسلامي ايران تاكنون ۱۸ شهر جديد در اطراف كلانشهرها شكل گرفته كه اولين و بزرگترين آن‌ها شهر جديد پرنده بوده است.

صابوني در ادامه با بيان اين‌كه از سال ۷۷ طرح جامع پرند با جمعيت ۸۰ هزار نفر و تراكم ۷۹ نفر در هر هكتار مطرح شده است، گفت: در سال ۸۷ اين طرح مورد بازنگري قرار گرفته و ظرفيت جمعيتي آن به ۱۵۰ هزار نفر افزايش يافت كه ۴۰ درصد از فضاي آن كاربري مسكوني داشته و مابقي فضا كاربري صنعتي داشته است.

مديرعامل شهر جديد پرند ادامه داد: در سال ۸۸ براساس طرح توسعه عمران قرار شد ۱۱۰ هزار واحد مسكوني با جمعيت بيش از ۷۰۰ هزار نفر براي سكونت در پرند طراحي شود كه طي ۱۵ سال اخير نزديك ۱۰ هزار واحد مسكوني در فازهاي صفر، يك و دو ساخته و مورد بهره‌برداري قرار گرفته‌اند.

وي با بيان اين‌كه در آذر ماه سال ۸۸ كه مسكن مهر در پرند كلنگ‌زني شد نزديك به صد هزار واحد شروع به ساخت شده است، خاطرنشان كرد: از صد هزار واحد ۳۵ هزار واحد با تاسيسات زيربنايي آماده افتتاح است. ۱۰ هزار واحد در خرداد ماه سال ۹۰ افتتاح شده، ۱۰ هزار واحد در پايان خرداد ماه سال جاري افتتاح شد و در حال حاضر نيز هشت هزار واحد ديگر آماده افتتاح است.

صابوني افزود: ۱۵ هزار واحد از اين ۳۵ هزار واحد منتظر پايان فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي خدمات رسان هستند.

مديرعامل شهر جديد پرند گفت: مابقي اين صد هزار واحد يعني حدود ۶۵ هزار واحد در پايان مرحله سفت كاري و نازك كاري آنان نيز تا پايان سال جاري تمام شده و مورد افتتاح و بهره برداري قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اين‌كه زماني اين برنامه ريزي به طور كامل انجام مي‌شود كه ۲۰ درصد آورده متقاضيان محقق شود، بيان كرد: در خصوص شركتهاي صنعتي براي ما مهم است كه هر شهري را كه مي‌سازيم يك شهرك صنعتي هم در آنجا ساخته شود.

در حال حاضر نزديك به ۴۰ هكتار شهرك صنعتي در دو فاز يك و دو جانمايي و نزديك به ۳۴۰ كارخانه با ظرفيت اسمي در حال فعاليت است كه اين ظرفيت تا ۹۰۰ هكتار قابل توسعه است.

صابوني درخصوص متروي شهر جديد پرند بيان كرد: يكي از عوامل مهم تاثيرگذار در شهر جديد پرند موضوع راه‌هاي ارتباطي است از حرم مطهر امام تا شهر جديد نزديك به ۵۳ كيلومتر مسير مترو است كه ۱۸ كيلومتر از آن را شركت عمران پرند متولي است.

مدير عامل شهر جديد پرند با تاكيد بر اين‌كه كل عمليات آماده‌سازي اين ۱۸ كيلومتر تا آخر هفته به اتمام مي رسد، اظهار كرد: بحث ۱۸ كيلومتر تا مرحله ريل‌گذاري تا پايان مهر ماه آماده و تحويل متروي تهران داده مي‌شود.

وي در اين مورد توضيح داد:‌ دو پل در مسير اين ۱۸ كيلومتر است اولي جاده قديم تهران - ساوه كه تا آخر شهريور ماه آماده مي‌شود و دومي پل اتوبان تهران - ساوه است كه تا پايان مهر ماه كارهاي آن نيز انجام مي‌شود.

مديرعامل شهر جديد پرند درباره مزاياي صنعتي‌سازي در شهرهاي جديد تصريح كرد: از صد هزار واحدي كه قرار است در شهر جديد پرند ساخته شود ۸۶ هزار واحد به طريق صنعتي‌سازي ساخته مي‌شود.

وي ادامه داد: در انتهاي برنامه پنجم ۲۰ درصد از ساخت وسازها به طريق صنعتي سازي خواهد بود و از سه مزيت وزن، كيفيت و سرعت را نسبت به سنتي سازي دارد.

صابوني با تاكيد بر اين‌كه عمر مفيد ساختمان‌هايي كه از روش صنعتي سازي ساخته شده است بيش از ساختمان‌ها به روش سنتي سازي است، بيان كرد: در واحدهاي صنعتي زمان ساخت دو برابر واحدهاي سنتي است همچنين وزن ساختمان‌هاي سنتي سه تا چهار برابر ساختمان‌هاي صنعتي است.

مديرعامل شهر جديد پرند درباره امكانات اين شهرها تصريح كرد:‌ در حال حاضر چهار مسجد در فاز يك و دو ساخته و بهره‌برداري شده و بزرگترين مسجد شهرهاي جديد كشور با ظرفيت هشت هزار و ۶۰۰ متر مربع در مهرماه بهره‌برداري مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه ۱۸مدرسه در فاز صفر، يك و دو بهره برداري شده‌اند، خاطرنشان كرد: سرانه دانش آموزي ما در حالي كه قرار بود استاندارد باشد ولي به صورت دو شيفته در آمده است.

مديرعامل شهر جديد پرند در اين باره ادامه داد: ۱۴ مدرسه براساس تفاهم نامه‌اي بين وزارت راه و شهرسازي و وزارت آموزش و پرورش قرار بود ساخته شوند كه از اين ۱۴ مدرسه ۱۰ تاي آن هنوز هم وارد مرحله فندانسيون هم نشده است.

صابوني در اين باره گفت: در شهر جديد پرند سرجمع ۳۵ مدرسه خواهيم داشت كه ۱۹ تاي آن در حال بهره برداري و ۱۰ تاي آن متوقف شده و بقيه نيز در حال ساخت است.

وي درباره تصفيه خانه فاضلاب شهر جديد پرند بيان كرد: در چند هفته آينده تصفيه خانه‌هاي فاضلاب شهر پرند كلنگ زني مي‌شود زميني به مساحت ۹ هكتار براي اين كار در نظر گرفته شده‌اند.

وي با بيان اين‌كه اعتبار اين پروژه ۲.۴ ميليارد تومان است تصريح كرد: پروژه ظرف ۲۴ ماه براي ۱۷۳ هزار نفر انجام مي‌شود.امروزه آب كل پرند بنابر آمار آب و فاضلاب ۳۴۰ تا ۳۷۰ ليتر در ثانيه است.

صابوني درباره ديگر امكانات شهر جديد پرند تصريح كرد: بازار ايراني اسلامي با مساحت ۴۰ هكتار، كارتينگ پرند، آرامستان در شهر جديد، ۸۵۰ هزار متر مربع فضاي تجاري و ساخت اولين بيمارستان با مشاركت بخش خصوصي از جمله امكانات در حال تهيه براي شهر جديد پرند است.

مدير عامل شهر جديد پرند درباره خريد و فروش مسكن‌هاي مهر با بيان اين‌كه خريد و فروش تا قبل از صدور سند غير قانوني است، اظهار كرد: تاكنون از ۱۲ هزار واحد افتتاح شده ۴۷۰ واحد سنددار شده‌اند و دليل آن نيز كمبود نيروها در سازمان ثبت احوال و سرعت كم در صدور اسناد است. از نظر ما بعد از سند دار شدن واحدها اشكالي در خريد و فروش آن‌ها موجود نيست.

صابوني در پاسخ به اين سوال كه شهر جديد پرند تا چه حد شانس پايتخت اداري شدن را دارد؟ گفت: منطقه پرند به عنوان يك گزينه براي پايتخت اداري شدن مطرح است نه شهر آن.

وي ادامه داد: پرند به عنوان يكي از گزينه‌هاي مطرح نقطه طلاقي كرج، اسلامشهر، شهريار و رباط كريم كه قطب جمعيتي شهر تهران است و همچنين در حد فاصل كمربندي سوم تهران قرار دارد.

مدير عامل شهر جديد پرند درباره شروع ثبت نام هاي جديد در پرند گفت: بعد از عيد فطر سامانه جديد باز مي‌شود و ثبت نام مجدد آغاز مي‌شود البته با توجه به تعطيلاتي كه در پيش رو است سامانه پس از تعطيلات احتمالا از پانزدهم شهريور ماه باز مي شود.

وي ادامه داد: اين ثبت نام براي ۱۲ تا ۱۵ هزار واحد انجام مي‌شود.

مدير عامل شهر جديد پرند با تاكيد بر اين‌كه اگر تعاوني‌ها به تعهدات خود انجام دهند و آورده خود را تامين كنند تا پايان امسال پروژه مسكن مهر پرند به اتمام مي‌رسد، بيان كرد: تاكنون ۸۵ هزا رنفر ثبت نام كرده‌اند براي ۲۵ هزار نفر قرارداد پيش فروش صادر شده و براي ۵۲ هزار نفر نيز افتتاح حساب كرده‌ايم. ولي آورده‌ها بسيار كم و پايين بوده است.

صابوني به متقاضياني كه ۷۰ درصد از آورده خود را نياورده‌اند هشدار داد و گفت‌:‌ اگر متقاضيان واجد شرايط ۷۰ درصد از آورده خود را تامين نكنند كنار گذاشته و واحدي به آنها تعلق نمي‌گيرد.

وي درباره ميزان حداقل و حداكثر آورده متقاضيان بيان كرد: آورده متقاضيان در واحدهاي يك خوابه بين پنج تا شش ميليون و مابقي واحدها حداكثر آورده متقاضي بايد ۱۴ ميليون باشد.

مدير عامل شهر جديد پرند در پايان درباره زمين‌هاي تجاري در پرند گفت: براي پرند صد مغازه در محلات طراحي شده كه ۳۵ مغازه تا آخر شهريور و مابقي در آذر ماه و آبان ماه تحويل متقاضيان داده مي‌شود و ۵۰۰ مغازه‌ در حد محلات تعبيه شده و بافت‌هاي آن يك طبقه و دو طبقه است و شروع كار آن نيز از پايان شهريور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج