۳۰۴۲۴۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

زیکا به نیوزیلند رسید

وزارت بهداشت نیوزیلند روز پنجشنبه ابتلای یک شهروند این کشور به ویروس زیکا را تایید کرد و احتمال داد این فرد از طریق ارتباط جنسی به زیکا مبتلا شده باشد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت بهداشت نیوزیلند روز پنجشنبه ابتلای یک شهروند این کشور به ویروس زیکا را تایید کرد و احتمال داد این فرد از طریق ارتباط جنسی به زیکا مبتلا شده باشد.

براساس اعلام وزارت بهداشت نیوزیلند، این مرد پس از بازدید از یک کشور که در آن ویروس زیکا فعال بوده، بیمار شده است. آزمایش ابتلای وی به ویروس زیکا، مثبت است.

وزارت بهداشت نیوزیلند براساس گزارش رادیو این کشور اقیانوس آرام، تایید کرد که با این آزمایش مشخص شد انتقال ویروس زیکا ناشی از سفر نیست، بلکه احتمال دارد انتقال از طریق ارتباط جنسی صورت گرفته باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که در ۱۴ مورد جدید از بیماری زیکا در آمریکا، احتمالا ارتباط جنسی عامل انتقال بیماری بوده است.

زیکا بیماری خطرناکی است که از طریق نیش پشه آلوده به انسان سرایت می کند و هرچند به مرگ بیمار منجر نمی شود، ولی در زنان باردار باعث به دنیا آمدن نوزادانی با سر کوچک و نیز عوارض مغزی می شود.

سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است که امسال سه تا چهار میلیون نفر، تنها در آمریکای جنوبی به ویروس مبتلا شوند. تاکنون در بیش از ۳۰ کشور مواردی از ابتلا به زیکا مشاهده شده است.

ویروس زیکا در سال ۱۹۵۲ در اوگاندا و تانزانیا برای اولین بار در انسان مشاهده شد. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، شیوع اصلی بیماری در آفریقا بود ولی پس از آن به طور پراکنده در آسیا دیده شد، تا اینکه در سال ۲۰۰۷ در جزیره ای به نام 'یاپ' در میکرونزی واقع در اقیانوس آرام غربی شیوع گسترده ای یافت و نزدیک به ۷۵ درصد ساکنین این منطقه را آلوده کرد.

در حال حاضر، برزیل میزبان اصلی این ویروس است و سازمان جهانی بهداشت به تازگی در مورد شیوع این ویروس هشدار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج