adexo3
۳۰۴۲۹۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سینماگران در کجای نتایج انتخابات بودند؟

در دوره دهم سینماگرانی از صنف‌های مختلف نامزد حضور در انتخابات بودند که سرنوشت‌های متفاوتی پیدا کردند. لازم به ذکری است که افرادی از این جمع هزینه های سنگینی برای تبلیغات شان کرده بودند که این تبلیغات به نتیجه ای ختم نشد.

روزنامه سینما: در دوره دهم سینماگرانی از صنف‌های مختلف نامزد حضور در انتخابات بودند که سرنوشت‌های متفاوتی پیدا کردند. لازم به ذکری است که افرادی از این جمع هزینه های سنگینی برای تبلیغات شان کرده بودند که این تبلیغات به نتیجه ای ختم نشد.

با پایان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هیچ سینماگری به مجلس راه نیافت.

در حالی که دوره های گذشته چهره هایی چون بهروز افخمی و سعید ابوطالب به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده بودند، سه دوره است با وجود اینکه سینماگران، نامزد حضور در مجلس می‌شوند، به دلایل مختلف به مجلس راه پیدا نمی‌کنند.

در دوره دهم اما سینماگرانی از صنف‌های مختلف نامزد حضور در انتخابات بودند که سرنوشت‌های متفاوتی پیدا کردند. لازم به ذکری است که افرادی از این جمع هزینه های سنگینی برای تبلیغات شان کرده بودند که این تبلیغات به نتیجه ای ختم نشد.

محمود عزیزی: بالاترین رای

محمود عزیزی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون از نامزدهای نمایندگی مجلس دهم بود. محمود عزیزی بعد از تایید صلاحیت، تبلیغاتش را آغاز کرد و تعدادی از سینماگران هم از او حمایت کردند و در یکی از فهرست‌ها هم قرار گرفت. نتیجه حضور محمود عزیزی در انتخابات مجلس، ۱۹ هزار رای و رتبه هفتاد و هفتم او در حوزه انتخابیه تهران بود.

حبیب الله کاسه ساز: ابن بار ناکامی «اخراجی‌ها»

حبیب الله کاسه ساز، همکاری با نهادهای دولتی زیادی را در کارنامه دارد و از موفق ترین فیلم های او می‌توان به قسمت اول و دوم «اخراجی‌ها» اشاره کرد. فیلم هایی که کاسه ساز در تبلیغاتش تمرکز زیادی روی آن‌ها داشت و رای به خود را، رای به «اخراجی‌ها» می‌دانست. «اخراجی‌ها» اما در عرصه سیاست برای تهیه‌کننده اش خوش یمن نبود و حبیب الله کاسه ساز با پنج هزار رای نفر دویستم حوزه انتخابیه تهران شد.

ابراهیم داروغه زاده: ناکام ترین سینماگر

ابراهیم داروغه زاده، از مدیران باسابقه سینمای ایران است و مسئولیت‌هایی چون مدیریت موسسه رسانه های تصویری، قائم مقام جشنواره فجر، معاونت فرهنگی بنیاد فارابی، دبیر جشنواره فیلم شهر و... را در کارنامه دارد.

داروغه زاده بعد از تایید صلاحیت برای انتخابات مجلس دهم، مورد حمایت تعدادی از سینماگران چون الناز شاکردوست، مهناز افشار، علم معلم، رامبد جوان و بیژن امکانیان و... قرار گرفت و سعی کرد با راه انداختن کمپینی به نام ۱+۲۹ خودش را به مجلس دهم برساند؛ تلاشی که ناکام ماند و ابراهیم داروغه زاده با سه هزار و ۹۰۰ رای، نفر دویست و شصت و سوم تهران شد.

مهرداد فرید: انصراف در لحظات آخر

مهرداد فرید از سینماگرانی بود که امید زیادی برای رسیدن به مجلس داشت. مهرداد فرید با وجود نزدیکی به اصلاح طلبان در فهرست آنها قرار نگرفت و تبلیغاتش را به عنوان چهره مستقل آغاز کرد و سینماگران زیادی از او حمایت کردند؛ اما در روزهای پایانی تبلیغات به نفع ائتلاف اصلاح طلبان از نامزدی نمایندگی مجلس دهم انصراف داد.

علی قائم مقامی: عدم احراز صلاحیت

علی قائم مقامی از سینماگرانی بود که شانس بالایی برای راه یافتن به مجلس دهم داشت. قائم مقامی که به عنوان مدیر تولید در فیلم‌هایی چون «به رنگ ارغوان»، «چ»، «رستاخیز» و «متولد ماه مهر» حضور داشته، در جشنواره امسال با فیلم «کفش‌هایم کو؟» به عنوان تهیه کننده حضور داشت. علی قائم مقامی در آخرین لحظات بررسی صلاحیت‌ها از رقابت‌های انتخاباتی خارج شد و عدم احراز صلاحیتش به او اعلام شد.

در آخرین لیستی که اصلاح طلبان به عنوان ۳۰ چهره شاخص ردصلاحیت شده شان منتشر کردند، نام او در کنار محسن مهرعلیزاده، فاطمه راکعی، مرتضی اشراقی و... دیده می‌شد. نکته جالب درباره علی قائم مقامی، تقدیر از او به عنوان جهادگر فرهنگی و دریافت تندیس از ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه برای فیلم «چ» است. با این وجود قائم مقامی امکان حضور در انتخابات را پیدا نکرد تا مجلس دهم بدون هیچ سینماگری شکل بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج