۳۰۴۳۱۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

محسن رضایی:

خط امنیت را ۲۰۰۰ کیلومتر عقب راندیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان اینکه آوازه انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست، گفت: امروز خط امنیت ایران را دو هزار کیلومتر عقب راندیم که باید این خط حفظ شود و مسئله مهمی است.

خبرگزاری فارس: محسن رضایی در یادواره ۵۴۳ شهید این شهرستان و شهدای گمنام در مصلای صومعه‌سرا با بیان اینکه گیلان یکی از مناطق دفاع مستحکم از مراکز شمالی ایران بوده است، اظهار کرد: همه ما خاطره میرزا کوچک را در منطقه گیلان به یاد داریم.

وی افزود: امروز رزمندگان گیلان دو هزار کیلومتر دورتر از سرزمین خود در دفاع از اسلام می‌جنگند و از کشور دفاع می‌کنند که نشان می‌دهد مردم این استان همواره آماده جانفشانی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر شهادت‌طلبی نبود امروز نامی از ایران و اسلام نبود، گفت: آوازه انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست.

وی توصیه شهدا را ایستادگی تا آخریم قطره در مقابل استکبار دانست و افزود: جنگیدن با ظالمان توصیه شهداست و شهدا افراد بسیار برجسته‌ای بودند و آرمان‌های بلند داشتند.

رضایی با اشاره به اینکه اگر شهادت شهادت‌طلبی نبود امروز امنیت و پیشرفت نداشتیم، تصریح کرد: اگر شهادت‌طلبی نبود امروز نامی از اسلام وجود نداشت.

وی مبارزه با داعش و تکفیری‌ها را به برکت خون شهدا خواند و ادامه داد: امروز در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار جنگ بزرگ در سوریه، عراق، روسیه با ترکیه و روسیه در اوکراین با اروپا در حال انجام است.

دبیر تشخیص مصحلت نظام با تصریح بر اینکه برخی تحلیل می‌کنند این جنگ‌ها بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است چند ماه دیگر کشورهای منطقه درگیر جنگ شوند و این حوادث زمینه‌ساز جنگ جهانی سوم است.

* شعاع جنگ منطقه به شمال آفریقا کشانده شد/آمریکا نمی‌تواند آینده جنگ را پیش‌بینی کند

وی با اشاره به اینکه شعاع این جنگ به شمال آفریقا کشانده شده است، خاطرنشان کرد: طرف دیگر جنگ در افغانستان است و ایران در وسط این جنگ قرار دارد و بسیاری از مردم ما احساس این جنگ را ندارند.

رضایی اضافه کرد: جنگ حادثه بزرگی بوده که نتیجه آن نامشخص است و تحلیل‌گران از وضعیت آینده ناتوان هستند و آمریکا نمی‌تواند آینده این جنگ را پیش‌بینی کند.

وی به جنگ عربستان علیه یمن اشاره کرد و گفت: بسیاری از دولتمردان عربستان اعتقاد دارند ملک سلیمان اشتباه کرده و برخی می‌گویند جنگ زمینی در سوریه داشته باشند اما مردم ایران با خیال راحت در این اقیانوس متلاطم زندگی می‌کنند و شهدا اقتدار را به ایران برگرداندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی در دفاع مقدس کسب شده است، تصریح کرد: این امر دیگران را از طمع ایران بازگرداند.

* دستگیری تفنگداران آمریکایی موجب وحشت آل‌سعود شد

وی با بیان اینکه عربستان را علیه ایران تحریک کردند تا کار شتاب‌زده‌ای انجام دهیم و جنگ آغاز شود، خاطرنشان کرد: تکاوران آمریکا از کویت به طرف بحرین حرکت کرده و مسیر را گم کردند و به طرف جزیره فارس آمدند و نیروهای ما وارد عرصه شدند و هر لحظه به آنها نزدیک‌تر شدیم.

رضایی ادامه داد: تفنگداران دریایی ما نیروهای آمریکا را خلع سلاح کردند و برادران سپاهی ما تدبیر و شجاعت داشتند که این مسئله نشانه اقتدار نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه عربستانی که علیه ایران شعار می‌داد مانند موش در لانه خود خفه شد، تصریح کرد: آنها می‌دیدند که ایرانی‌ها ارباب عربستان را به اسارت گرفتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اقتدار ایران را برگرفته از شهادت‌طلبی و به تأسی از قرآن کریم دانست و یادآور شد: خداوند خریدار خون شهداست و این امر نشان می‌دهد شهادت‌طلبی ارزش بسیار بالایی دارد.

وی شهادت‌طلبی را تنها راهی عنوان کرد که می‌تواند ظلم و ستم را کنار بزند و راه کشور را باز کند و افزود: در این مسیر مردم ایران و گیلان پیشگام هستند.

* توطئه در کمین ایران است/ضرورت هوشیاری ملت و مسئولان

رضایی شرایط ایران را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: باید هوشیار باشیم زیرا توطئه در کمین است و باقی‌مانده راه در زمینه اقتصاد و اشتغال باید برطرف شود.

وی نیمه نخست راه را ایجاد امنیت در کشور نامید و گفت: امنیت ایران را به دست آوردیم و نیمه دوم راه، اقتصاد و اشتغال است که باید مشکلات این حوزه برطرف شود و برخی عادت کرده‌اند در نیمه نخست راه باقی بمانند و اگر آنها ادعا دارند اشتغال برای جوانان ایجاد کنند.

رضایی با اشاره به اینکه مجلس و دولت باید در نیمه دوم راه به اشتغال و اقتصاد کشور رسیدگی و مشکلات را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: این خواسته مردم و نمایندگان مجلس است.

* تأخیر مسئولان در حل مشکلات اقتصادی کشور

وی با تصریح بر اینکه در برطرف کردن مشکلات اقتصاد کشور تأخیر شده است، یادآور شد: انتظار می‌رود دولت و مجلس مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرده و در اقتصاد ایران تحول ایجاد کنند.

رضایی گفت: نباید اجازه دهیم ناامنی در منطقه به نفع یکی از قدرت‌های آمریکا، عربستان و ترکیه تمام شود، باید از تجزیه عراق، سوریه و یمن جلوگیری شود و اگر این آتش تمام نشود ناامنی آن را وارد ایران می‌کنند.

وی گفت: امروز خط امنیت ایران را دو هزار کیلومتر عقب راندیم که باید این خط حفظ شود و مسئله مهمی است.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تحقق اقتصاد مقاومتی و مراقبت از امنیت ملی در دورتر از مرزهای کشور را موضوع بسیار مهمی دانست و اظهار کرد: دولتمردان باید احساس مسئولیت کرده و در این عرصه تلاش کنند.

* تحقق اقتصاد مقاومتی مطالبه مردم از مسئولان

وی با اشاره به اینکه نباید در داخل کشور اختلافات داخلی ایجاد و وقت مردم گرفته شود، خاطرنشان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و مردم می‌توانند اقتصاد مقاومتی و امنیت ملی را از مسئولان کشور مطالبه کنند.

رضایی گفت: امروز روز تنبلی نیست بلکه روز فداکاری‌های بزرگ بوده و باید در بعد امنیت و اقتصاد تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روحیه تکلیف در اداره‌ها به وجود آمده است، تصریح کرد: نیاز به روحیه جهادی داریم تا ۳۰۰ سال عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

دبیر تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: پس از امام راحل مقام معظم رهبری در مقابل قدرت‌های بین‌المللی سکان کشور را به‌عهده گرفت و خداوند متعال نعمت ولایت را به ما داده است.

وی به وجود جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: جوانان بسیاری در کشور داریم و در جنگ به جوانان گیلانی اعتماد کردیم و لشکر قدس تشکیل شد و به خوبی درخشید و باید نبوغ جنگ در اقتصاد نیز به‌کار گرفته شود.

رضایی با تأکید بر اینکه با خستگی‌ناپذیری راه انقلاب را ادامه دهیم تا به اهداف بعدی برسیم، یادآور شد: امیدواریم امام زمان (عج) از ما راضی باشد و کمک کند تا بتوانیم این راه سرنوشت‌ساز را ادامه دهیم.

وی مشارکت مردم در انتخابات را موجب خنثی شدن توطئه دشمنان علیه ایران اسلامی عنوان کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج