اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۵۹۷۷
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

حجت‌الاسلام یونسی: نوروز به ما نیازی ندارد این ما هستیم که به نوروز محتاجیم

دستیار رئیس جمهور در امور اقوام، گفت: نوروز به ما نیازی ندارد این ما هستیم که به نوروز محتاجیم و با کمی تسامح می‌توانیم بگوییم این نوروز است که ملیت و هویت ما را نگه داشته است.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام علی یونسی امروز در مراسم آیین ملی نوروز که در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است،‌اظهار داشت:‌ در مطالعات قرآنی مکرر به این ارزش مهم رهنمود می‌شود و آن دگرگونی‌های طبیعی است. این تغییرات به عنوان بزرگ‌ترین آیت خدا بیان می‌شود که از مهمترین آنها تغییر در فصل‌ها و به ویژه آمدن فصل بهار است که به عنوان آیت توحید و هم نمونه‌ای از رستاخیز است.

وی ادامه داد: نوروز بزرگ‌ترین آیین مردمی است، ۱۰۰ درصد مردمی بدون وابستگی به دولت‌ها و ادیان است، ماندگاری این آیین در طول چندین هزار سال است علیرغم اینکه تغییرات بنیادین در جغرافیای ایران‌زمین رخ داده و تغییرات اساسی در دولت‌ها ایجاد شده و گاهی کل ایران به اشغال بیگانگان درآمده اما این رسم و آیین همچنان در کشور ما باقی مانده است.

دستیار رئیس جمهور در امور اقوام با بیان اینکه نوروز رسم و آیینی است که هم عمومیت دارد و هم ریشه‌دار است و هم ۱۰۰ درصد مردمی است،‌گفت: هیچ آیینی به گرد و مقدار آن نمی‌رسد آنقدر ریشه‌دار است که این ما نیستیم که این آیین را نگه داشته‌ایم بلکه با کمی تسامح می‌توانیم بگوییم این نوروز است که ملیت و هویت ما را نگه داشته است.

حجت‌الاسلام یونسی تصریح کرد: نوروز به ما نیازی ندارد این ما هستیم که به نوروز محتاجیم، علی‌رغم ناکامی‌های تاریخی و شکست‌ها و اشغال‌ها و محدودیت‌هایی که برای این آیین در طول تاریخ ایجاد می‌شده ولی همه آن نامردمی‌ها زائل شد اما نوروز همچنان باقی ماند برای اینکه هر ایرانی خود، یک نوروز است و یک رسم نوروزی است.

وی افزود: گاهی اشغال ایران به چندین قرن کشیده شد اما این آیین به دولت به رژیم و به نظامی وابسته نبوده است حتی می‌توان گفت به دینی هم وابسته نبوده است. با هیچ دینی هم دشمنی ندارد. هر دولت و هر دینی که بخواهد با این آئین مقابله کند خودش به مشکل بر می‌خورد. بعضی کشورهای همسایه با نوروز دشمنی می‌کردند چرا باید از آیین نوروزی و شادی مردم ترسید.

دستیار رئیس جمهور در امور اقوام اظهار داشت: در این سال‌های اخیر از برکت نوروز مردم کشورهای همسایه با هم به شادی می‌نشینند این آیین نماد تمدن، خردورزی و اعتدال ایرانیان است. اگر مردم ایران و مردمان منطقه هر کدام به نوع و شکلی شادی می‌کنند به این خاطر است که این شادی برای تجدید حیات آنها است نوروز یک رخداد طبیعی ساده شاید به شمار آید اما جهانی از اسرار در آن نهفته است. نوروز این ظرفیت را دارد که جامعه را متحد کند و مردم را به هم پیوند زند. حوزه نوروز در قالب ۱۲ کشور از شمال چین تا آسیای صغیر و میانه تعریف می‌شود که اگر خوب عمل کنیم می‌توانیم مردمان این منطقه را به هم پیوند زنیم با سیاست‌ تنش‌زدایی در مقابل جنگ‌های فرقه‌ای و قومی بایستیم.

حجت‌الاسلام یونسی با اشاره به اینکه بزرگداشت آیین نوروز این ظرفیت را دارد که خود مردم برای پیوندها، صلح و صفا اقدام کنند، اظهار داشت: نوروز این ظرفیت را دارد همانطور که انسان‌ها را پیوند می‌زند پیوند انسان با خدا را برقرار کند. همانگونه که مردگان دوباره حیات جدید پیدا می‌کنند با آمدن نوروز هر سال این قیامت برپا می‌شود و ما چرا غافل می‌شویم که چگونه طبیعت مرده با وزیدن باد نوروزی حیات دیگر می‌یابد. این رستاخیز مکرر برای ما کافی است که غافل نباشیم و به یاد حیات جاودانه خودمان باشیم.

وی ادامه داد: ما طبیعت را خراب کرده‌ایم، خانه خودمان را ویران کرده‌ایم، با هر دم و بازدم باید سمی استنشاق کنیم و به مرگ تدریجی گرفتار شده‌ایم این به خاطر تخریب طبیعت است و نوروز این پیام را به ما می‌دهد که با مردم، طبیعت و خدا آشتی کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عاشقتم

    • علیرضا ناصری

      ما تا زمانی یادمان با تحقیق میگیم صد سال تو کل سال فقط دو صفر و محرم با یک ماه رمضان عروسی ممنوع بود و کل ماه عزا البته ماه رمضان خواستگاری حرام نبود ولی عروسی ممنوع بود تا جایی یاد ما ایام فاطمیه دو تا ده بود یعنی دو تا ده روز در این بیست روز فقط دو روز شهادت بود عزا بود بین این دو روز شک داشتن کدام اصلی فقط در این دو روز عروسی گناه داشت حرام بود ولی در روزا دیگه عروسی ممنوع نبود ولی سی روز نبود امسال برا اولین بار سی روز کردن و این سی روز را عزا کردن عروسی را ممنوع کردن اینا از کجا میان پارسال پنج روز نوروز عزا بود هر روز ده سال روزا عقب میان پس چرا امسال سال تحویل عزا باید پنج روز قبل سال تحویل عزا باشه اینا با نوروز عید جشن مشکل دارن ما باید آماده باشیم کم کم همه اینا را نابود میکنن الان تو کل سال فقط یک عید دارین این را هم ممنوع میکنن متاسفیم کسی صداش درنمیاد مردم حرف نمیزنن هر کار میخوان میکنن همه کار میکنن

      پاسخ ها

      • سلی

        شیر مادرت حلالت عالی گفتی

    • بدون نام

      نوروز بزرگترین عید و عید اصلی من است

    • محمد حسین

      این چهارشنبه سوری و نوروز است که هویت ملی ما را زنده نگه داشته است!
      حجت الاسلام یونسی (دامت برکاته!)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج