۳۰۶۳۳۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

رضا رویگری هم به ترکیه می رود!

بازیگر قدیمی و پیشکسوت سینمای ایران که در سال های اخیر بیش از هر چیز با سریال «مختار» دیده شد، برای علاقه مندان سینما بیش تر با نقش آفرینی هایش در «اجاره نشین ها» و «بوتیک» در خاطره ها مانده است.

روزنامه سینما: بازیگر قدیمی و پیشکسوت سینمای ایران که در سال های اخیر بیش از هر چیز با سریال «مختار» دیده شد، برای علاقه مندان سینما بیش تر با نقش آفرینی هایش در «اجاره نشین ها» و «بوتیک» در خاطره ها مانده است. به خصوص نقش آقا شاپوری در «بوتیک» که بهترین بازی رضا رویگری در سینمای ایران محسوب می شود.

رویگری از چند سال پیش دچار بیماری شد. بیماری ای که موجب شد از فعالیت های هنری اش کاسته شود. هر چند مدتی است بهبود نسبی وضعیت جسمی رویگری به بازگشت او به عرصه بازیگری منجر شده است. رویگری به خبرنگار «سینما» می گوید: «چندان تحولات روز سینمای ایران را دنبال نمی کنم. جشنواره هم نرفتم و فیلمی هم ندیدم. البته کسی هم از من دعوت به عمل نیاورد. نه برای افتتاحیه نه برای اختتامیه. البته خودم هم علاقه چندانی به حضور در جشنواره نداشتم. ماجرا هم مربوط به امروز نیست. سال هاست که به این نتیجه رسیده ام که نباید خیلی جشنواره را جدی گرفت. حتی بردن یا نبردن سیمرغ هم خیلی مهم نیست.»

رضا رویگری هم به ترکیه می رود!

رضا رویگری که دیروز با «سینما» گفت و گو می کرد در راه بازگشت از شمال بود: «به تازگی فیلمی را در شمال کار کرده ایم. یک فیلم کودک به نظرم تجربه جذابی بود. این فیلم «شوکا» نام دارد و شهرزاد سالمی کارگردانش است. جز من، مریم کاویانی و کیانوش گرامی نیز در این فیلم حضور دارند.»

رویگری چندی پیش در فیلم «خوب، بد، جلف» نیز حضور یافت. فیلمی که شاید جدی ترین و مهم ترین حضور سینمایی رویگری در سال های اخیر باشد: «تجریه جالبی بود. از کار با پیمان قاسم خانی لذت بردم، ولی راستش از خودم خیلی راضی نبودم. علتش هم این است که هنوز به طور کامل سلامتی ام را به دست نیاورده ام.

با این که تمام تلاشم را برای ارائه بهترین بازی انجام دادم، ولی کار بازگیری نیاز به جسم سالم و چابک دارد و من هنوز قدری مشکل دارم، البته قاسم خانی از من راضی بود ولی همان طور که گفتم خودم احساس کردم اگر در سلامت کامل بودم بهتر از این می توانستم بازی کنم؛ البته نهایت تلاشم را هم کردم. «خوب، بد، جلف» می تواند یکی از فیلم های موفق اکران باشد. با یک سناریوی بسیار خوب و خب می دانید که فیلم پربازیگری هم هست و قاسم خانی با اینکه اولین فیلمش را کارگردانی میکرد مسلط بود. هر چند در سینما تا فیلمی مونتاژ نشود و مراحل فنی اش به پایان نرسد نمی شود قضاوت دقیق و درستی به عمل آورد.

خیلی فیلم ها بوده که قصه خوبی داشته و همه هم سر صحنه زحمت کشیده اند ولی در نهایت اثر قابل قبولی از کار درنیامده است. این موضوع برای من بارها پیش آمده است. گاهی وقت ها به من سناریوی خوبی پیشنهاد شده. کارگردان هم توانا بوده ولی سر صحنه اتفاق های عجیب و غریبی افتاده یا بعد از مونتاژ آن قدر فیلم جرح و تعدیل و ممیزی شده که نتیجه اش اثری ابتر شده. با این همه به عنوان یکی از بازیگران «خوب، بد، جلف» می توانم بگویم، این فیلم پتانسیل تبدیل شدن به یک اثر سینمایی پرمخاطب را دارد و امیدوارم با توجه به زحمتی که پیمان قاسم خانی و گروهش کشیدند، این فیلم بتواند مورد توجه مردم قرار گیرد.»

رضا رویگری چقدر سینمای ایران را دنبال می کند و فیلم ها را می بیند؟ «مدت هاست هیچ فیلمی ندیده ام. البته ارتباطم با سینما قطع نیست و فیلم های خارجی را می بینم. به هرحال این فیلم ها از سر و ته شان زده نمی شود و می شود اطمینان کرد که چیزی را می بینم که حاصل ذهنیت کارگردان بوده.»

رویگری علاوه بر بازیگری در عرصه خوانندگی نیز به فعالیت می پردازد و از او آلبوم هایی چون «کازابلانکا»، «غوغا» و «از عشق گفتن» به بازار آمده است. او قصد دارد خوانندگی را هم چنان دنبال کند: «برای یک آلبوم قرارداد بسته ام و منتظرم که صدایم بهتر شود. برای ضبط این آلبوم باید به ترکیه برویم. به واسطه حال و هوای این آلبوم قرار است از موسیقی و نوازنده های ترک استفاده کنیم. امیدوارم کار خوبی هم بشود و سعی کنم تمام انرژی ام را روی آن بگذارم تا آلبوم موفقی از کار درآید.»

رویگری برای ایام نوروز می خواهد به تجدید قوا و استراحت بپردازد: «در تعطیلات نوروز به سفر می روم. احتیاج دارم باتری هایم را شارژ کنم تا به لحاظ جسمی و روحی آماده تر شوم. چه برای خوانندگی و چه برای بازیگری برای مردم عزیز ایران هم سال خوب و پربرکتی را آرزومندم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      باچی شارژ میکنی

    • بدون نام

      با چیزای خوب!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج