اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۶۷۰۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بازتاب جهانی آزمایش موشکی ایران

آزمایش موشکی ایران با واکنش گسترده در رسانه های غربی همراه بود.

نامه نیوز: آزمایش موشکی ایران با واکنش گسترده در رسانه های غربی همراه بود.

گاردین در این باره نوشت: به گفته رسانه های ایران، سپاه پاسداران ایران چندین آزمایش موشک بالستیک را در مانور روز گذشته انجام داده و سازمان ملل را به چالش کشیده است.
این گزارش در ادامه می نویسد: دوماه پیش، واشنگتن تحریم هایی را علیه شرکت ها و اشخاص حقوقی مرتبط با برنامه موشکی ایران به دلیل آزمایش موشکی عماد در اکتبر سال 2015 اعمال کرد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی روز گذشته، گفت: واشنگتن این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت تایید، در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد شد و پاسخ مناسبی به آن داده خواهد شد.

گزارش تلویزیون ایران نشان می دهد که آزمایش موشکی ایران از یک منطقه زیرزمینی در نیمه شب انجام شده است. گزارشگر در این باره گفت که این آزمایش در نخستین ساعات روز سه شنبه انجام شده است.

سایت روزنامه نیویورک تایمز نیز در این باره نوشت: سپاه پاسداران ایران روز سه شنبه گذشته آزمایش موشکی بالستیک انجام داده است. این موشک ها از چندین سیلو از چندین نقطه در ایران آزمایش شده اند. در گزارشی که در تلویزیون ایران در این باره پخش شده است نشان می دهد که سیلوهای زیرزمینی با ضرفیت ده ها موشک در ایران آماده پرتاب هستند.

به نوشته گاردین، موشک های پیشرفته ایران بردی در حدود 1 هزار و 860 کیلومتر دارند ، از این موشک ها برای ارسال ماهواره به فضا استفاده می شود.

بر اساس توافق هسته ای که تابستان گذشته انجام شده است، ایران نباید موشک هایی که قابلیت حمل سلاح هسته ای دارند را مورد آزمایش قرار دهد.

وال استریت ژورنال نیز دراین باره نوشت: مقام های آمریکایی عنوان کردند که آزمایش موشکی ایران در تعارض با قطعنامه سازمان ملل متحد است اما توافق هسته ای را نقض نمی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج