adexo3
۳۰۸۱۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت منطقی برنج ۸۰۰۰ تومان

در آستانه سال نو که قیمت برنج رو به افزایش است، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت منطقی این محصول برای مصرف‌کننده کیلویی ۸۰۰۰ تومان بوده که عامل اصلی گرانی آن در بازار دلالی و واسطه‌گری است نه تولید.

خبرگزاری ایسنا: در آستانه سال نو که قیمت برنج رو به افزایش است، وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که قیمت منطقی این محصول برای مصرف‌کننده کیلویی ۸۰۰۰ تومان بوده که عامل اصلی گرانی آن در بازار دلالی و واسطه‌گری است نه تولید.

کاظم خاکسار اظهار کرد: امسال حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن برنج ایرانی تولید شد و تاکنون حدود ۶۷۲ هزار تن برنج به کشور وارد شده است که همین میزان برای تامین نیاز داخلی کفایت می‌کند و هیچ کمبودی هم‌اکنون در بازار وجود ندارد.

وی با بیان این‌که واردات برنج تا ابتدای مرداد‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: بخشی از برنج مورد نیاز کشور نیز از سوی مرزنشینان و ملوانان وارد می‌شود که به نظر می‌رسد برای تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، اما امسال کشاورزان و تولید‌کنندگان از بازار محصولشان راضی بودند، چرا که وزارت جهاد کشاورزی توانست با اعمال ممنوعیت واردات برنج مدیریت مناسبی در بازار این محصول استراتژیک اعمال کند و سال‌ آینده واردات برنج از مرداد‌ماه تا پایان آبان‌ماه ممنوع خواهد شد.

مدیر کل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای همچنین در خصوص قیمت هر کیلوگرم برنج ایرانی نیز اظهار کرد: هزینه تولید برنج گرچه در ایران بالا است، اما در ارقام مختلف متفاوت بوده و گرانی برنج ارتباطی با تولید‌کننده ندارد چرا که هیچ شالیکاری پس از تولید برنج محصول‌اش را انبار نمی‌کند.

خاکسار ادامه داد: هزینه تولید برنج در ارقام کیفی مانند هاشمی، طارم و صدری کیلویی حدود پنج تا پنج هزار و ۳۰۰ تومان است که در بازار عمده فروشی ۷۰۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان عرضه می‌شود و حداکثر قیمت نهایی برای این محصول کیلویی ۸۰۰۰ تومان است.

وی با بیان این‌که قیمت برنج پرمحصول با ارقام کیفی متفاوت است، گفت: هزینه تولید ارقام پرمحصول برنج متفاوت بوده و قیمت آن در بازار عمده‌فروشی کیلویی حدود ۵۰۰۰ تا کمتر از ۷۰۰۰ تومان است و در بازار عمده‌فروشی نیز کیلویی ۵۵۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

خاکسار تصریح کرد: قیمت برنج در همه نقاط کشور یکسان نیست و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مردم می‌توانند با قیمت بهتری برنج مورد نیاز خود را تامین کنند، اما افزایش قیمت برنج و بالا‌بودن آن ارتباطی به تولید‌کننده ندارد و دلالی و واسطه‌گری عامل گرانی قیمت برنج در بازار است.

مدیر کل دفتر غلات و نباتات علوفه‌ای تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی درصدد است با ادامه‌ی برنامه حمایتی خود از کشاورزان از طریق افزایش عملکرد در واحد سطح و تقویت و توسعه مکانیزاسیون کاشت، داشت و برداشت هزینه تولید را کاهش دهد تا تولید‌کنندگان بتوانند با حاشیه سود بالاتری محصولشان را عرضه کنند و مصرف‌کنندگان نیز با قیمت منطقی‌تری محصول مورد نیازشان را خریداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جک جدید بود ؟ مگه چیزی تو مملکت منطقی هست که حالا قیمت برنج منطقی باشه ؟

    • mohamaad

      حقوق منطقی هم دو میلیون تومنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج