۳۰۸۲۶۵
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

نکاتی که باید در مورد مواد آتش‌ زا بدانید

کسانی که به مناسبت چهارشنبه‌سوری در روزهای پایانی سال با استفاده از نارنجک‌های دستی و پراکندن آتش، سلامت مردم را هدف می‌گیرند هنجارشکن هستند و آیین چهارشنبه‌سوری را تحریف کرده‌اند.

جام جم آنلاین: کسانی که به مناسبت چهارشنبه‌سوری در روزهای پایانی سال با استفاده از نارنجک‌های دستی و پراکندن آتش، سلامت مردم را هدف می‌گیرند هنجارشکن هستند و آیین چهارشنبه‌سوری را تحریف کرده‌اند.

لازم است بدانید:

۲۵۰ گرم از مواد اولیه ساخت نارنجک‌های دستی قابلیت تخریب کامل یک آپارتمان را دارد و تا شعاع چند ده متری می‌تواند شیشه‌های ساختمان مجاور را بشکند.

مواد منفجره در مجاورت با گرما در دست یا جیب افراد قابلیت اشتعال و انفجار دارد و موادی همچون کلرات، اکلیل و سرنج در صورت ترکیب با یکدیگر یا آب منفجر می‌شوند و نباید در اختیار کودکان نابالغ قرار گیرد.

پرتاب قوطی‌های دربسته یا ظروف تحت فشار به داخل آتش به منظور انفجار و ایجاد صدا، به پرتاب قطعات گداخته ظروف به داخل چشم و بدن افراد منجر می‌‌شود. در ضمن صداهای مهیب و ناهنجار عامل بروز ناراحتی‌های روحی و روانی، سکته قلبی در افراد مسن و حتی سقط جنین می‌شود.

در مناطق پرجمعیت و مسکونی از پرتاب مواد آتش‌زا نظیر فشفشه، بالن و دارت به هوا اجتناب کنید؛ چرا که امکان دارد روی افراد یا مواد قابل احتراق فرود آید و سبب صدمه و آتش‌سوزی شود.

پریدن از روی آتش، سنتی است در شب چهارشنبه‌سوری و افراد باید از پوشیدن لباس‌های گشاد و دنباله‌‌دار اجتناب کنند. در صورتی که لباس آتش گرفت از دویدن خودداری کنید و بلافاصله بایستید و روی زمین بغلتید.

پس از پایان مراسم چهارشنبه‌سوری، آتش را با آب یا کپسول‌های اطفای حریق خاموش کنید و از سرد شدن خاکستر آن مطمئن شوید. اگر خاکستر گرم بماند با وزش باد امکان شعله‌ور شدن آن زیاد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج