adexo3
۳۰۸۵۱۵
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

پیشنهاد مصباحی مقدم برای انتخابات تهران

نماینده تهران در مچلس نهم و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پیشنهادی درباره نحوه رای‌گیری از شهروندان در حوزه انتخابیه تهران مطرح کرد.

خبرگزاری آنا: نماینده تهران در مچلس نهم و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز پیشنهادی درباره نحوه رای‌گیری از شهروندان در حوزه انتخابیه تهران مطرح کرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: به رأی مردم تهران احترام می‌گذارم و به برگزیدگان انتخابات تبریک می‌گویم، از اینکه گروه اصولگرایان و حامیان ما به وظیفه عمل کردند، خدا را سپاسگزاریم؛ گرچه انتخاب نشدیم. اکنون نوبت گروه دیگری است که در میدان خدمت به مردم نشان دهند چگونه عمل می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در مورد انتخابات تهران برخی اظهارنظرها مطرح شد که شایسته نبود. بنده تحلیل دیگری دارم که در زمان دیگری مطرح خواهم کردم. در انتخابات ۷ اسفند مجلس، مردم به لیست‌ها رأی دادند و این پدیده مبارکی است و زمینه را برای شکل‌گیری احزاب فراگیر و قدرتمند و مسئولیت‌پذیر، کارساز و صاحب برنامه فراهم می‌سازد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در انتخابات تهران یک گروه با حداقل یک میلیون و ۵۰ هزار رأی و حداکثر یک میلیون و ۷۰۰ هزار رأی پیروز و گروه دیگر با حداقل ۷۰۰ هزار رأی و حداکثر یک میلیون رأی به مجلس راه نیافت؛ مطابق قانون انتخابات، نتیجه جز این نیست.

وی اضافه کرد: این در شرایطی است که در کشور تعدادی از حوزه‌های شهرستان‌ها با ۱۰ تا ۲۰ هزار رأی نماینده منتخب به مجلس راه می‌یابد. در تهران با ۷۰۰ هزار تا یک میلیون رأی نماینده انتخاب نمی‌شود و این نشان‌دهنده یک اشکال جدی است؛ یعنی صدای این تعداد قابل توجه از مردم تهران طی یک دوره چهار ساله در مجلس شنیده نمی‌شود که مسئله کم‌اهمیتی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه انتخابات تهران نشان‌دهنده وجود سلیقه‌های متعدد سیاسی است که در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ظهور کرده است، گفت: پیشنهاد من این است که در حوزه تهران با وجود سلیقه‌های متعدد سیاسی به جای اینکه هر نفر به ۳۰ کاندیدا رأی دهد که غالباً با انگیزه بالا انجام نمی‌شود، هر نفر به پنج، هفت یا ۱۰ کاندیدا رأی دهد؛ در این صورت همه سلایق در مجلس، نماینده خواهند داشت و سطح مشارکت نیز افزایش خواهد یافت زیرا رأی‌دهندگان به افرادی که از آنها شناخت بیشتری دارند، رأی خواهند داد و بین جریانات سیاسی، رقابت بیشتری برقرار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهزاد

      احسنت کاملاً درست.است.همیشه همین هست فقط ۵ تا ۶ نفر اول تا ۱۰ نفر اول با اطلاعات کامل انتخاب میشوند ولی بقیه فقط مثل لیست نوشته میشوند

    • محمد

      در مجلس بعدی حداد عادل و زاکانی و بذرپاش و نبویان و رسایی حضور نخواهند داشت و این شکستی تلخ برای اصولگراهاست. تا این اقایان رفتارشان با مردم را اصلاح نکنند مردم هم به ان ها رای نخواهند داد.

    • یه ایرونی

      البته درسته حدود 20نفر ازدوستان به تبع وجودنامشان درلیست وارد مجلس شدند اگرنام من هم دراین لیست بود یقینا انتخاب میشدم هرچند هم که گمنام باشم

    • بدون نام

      فقط تو این فکرم که اگه ایشان رای می آوردند و سلیقه های دیگر نه . باز هم ایشان این پیشنهاد را می دادند یا نه؟

    • reza

      پس استاد مصباحی ، زحمت بکشید اون تعداد از مردم تهران رو که صداشون شنیده نمیشه ببرید به اون شهرهایی که نمایندشون با ده هزار رای انتخاب میشه ، تا صداشون شنیده بشه

    • اسماعیلی

      انشاالله در چهار سال بعد اگردولت مردان و مجلسیان درست عمل کنند نیاز به این همه کشمکش سیاسی نیست هرچند باید رقابت باشد تا بهترین ها انتخاب شوند . اگر آقایان که الان نظر میدهند در وقت مناسب که در مجلس تشریف داشتند با حسن نیت پیشنهاد خود را ارائه میکردند این گونه نمیشد که در تهران چند منتخب محترم بدون شناخت و تنها و تنها به دلیل خصومت و عقده ای که در مردم از نحوه عمل آقایان و خانمهاییکه در مجلس قبل بودند ومرتب دعوای سیاسی راه می انداختند به اشخاص بی نام ونشان و کم سن وسال فقط وفقط به خاطر لیست رای دادند . الان هم دیر نشده جبران کنند و منتخبین کنونی هم به هوش باشند که مردم خوب میفهمند.

    • علی فتحی

      پیشنهاد میشود تهران به 30 منطقه انتخاباتی تقسیم شود و هر منطقه به یک نفر نماینده واقعی رای دهد. حداقلش این است که مردم در طول چهار سال نماینده خود را میبینند و مطالبات خود را با او در میان میگذارند . الان این 30 نفر در طول چهارسال خود را گم و گور میکنند و اصلا نمیشود انها را دید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج