adexo3
۳۰۹۱۷۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سهم ایران از درآمد گردشگری جهان چقدره؟

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سهم ایران از درآمد گردشگری جهان تنها نیم درصد است.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: سهم ایران از درآمد گردشگری جهان تنها نیم درصد است.

مسعود سلطانی‌فر عصر امروز در حاشیه افتتاح دهکده گردشگری ساحلی استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری از اولویت‌های اساسی دولت یازدهم بوده که تاکنون پروژه‌های بزرگی در این عرصه اجرایی شده است.

وی ابراز داشت: اکنون بیش از ۵۰۰ پروژه و طرح مهم در عرصه گردشگری و توریستی به ویژه در استان‌های ساحلی در دست اجراست که تکمیل این پروژه‌ها مورد تأکید قرار دارد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: گردش مالی از محل درآمد‌های صنعت گردشگری در دنیا سالانه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار است که امیدواریم در کشورمان نیز از این صنعت بهره ببریم.

سلطانی‌فر گفت: در حال حاضر کشور ایران حدود نیم درصد درآمد گردشگری در جهان را دارد که امیدواریم از مجموع هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار درآمد خالص گردشگری در جهان، سهم ایران افزایش یابد.

وی بیان کرد: برای کسب ۲ درصد از سهم درآمد گردشگری جهان تلاش می‌کنیم و باید در توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی آنها اهتمام ورزیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: با تلاش‌های مسئولان ارشد استان بوشهر، در شرایط کنونی در استان بوشهر چند طرح دهکده گردشگری طراحی شده که نخستین دهکده آن امروز به مساحت ۱۴.۵ هکتار با زیرساخت‌های گردشگری، تفریحی، خدماتی و اشتغال‌زایی راه‌اندازی شده است.

سلطانی‌فر افزود: اکنون در ۷ استان کشور شاهد توسعه گردشگری ساحلی هستیم که دهکده‌های گردشگری ساحلی در این استان‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج