اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۰۹۲۶۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نرخ کرایه شناورهای مسافری

مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی با اشاره به فعالیت ۴۲ شناور استاندارد در ایام نوروز گفت: به منظور رفاه بیشتر مسافران نوروزی، سه فروند شناور جدید دیگر با مجموع ۱۰۰۰ صندلی به ناوگان مسافری در مسیر قشم-بندرعباس افزوده می‌شود.

خبرگزاری میزان:مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی با اشاره به فعالیت ۴۲ شناور استاندارد در ایام نوروز گفت: به منظور رفاه بیشتر مسافران نوروزی، سه فروند شناور جدید دیگر با مجموع ۱۰۰۰ صندلی به ناوگان مسافری در مسیر قشم-بندرعباس افزوده می‌شود.

سیداحمد هاشمی با اشاره به این‌که در نوروز امسال ۴۵ فروند شناور مسافری با ظرفیت ۵۰۰۰ هزار صندلی به مسافران خدمات ارائه می‎دهند، اظهار کرد: با توجه به این‌که چند شناور با همکاری سازمان بنادر ودریانوردی خریداری و در مسیر بندرعباس - قشم فعال شد، در سال جاری مشکل خاصی از لحاظ تعداد شناور و صندلی در حوزه مسافری نداشتیم.

وی تصریح کرد: مسیر بندرعباس - قشم دیگر ظرفیت افزایش شناور ندارد، چراکه اگر بخواهیم شناور دیگری در این مسیر اضافه کنیم توجیه اقتصادی نداشته و برای دیگر شناورها نیز مناسب نیست.

وی با اشاره به اینکه دیگر شاهد اضافه کردن صندلی‎ در شناورهای غیرمسافری برای فعالیت مسافری نخواهیم بود، اظهارکرد: در سال‎های گذشته این رویداد بسیار نادر و به صورت موردی خاص بود اما خوشبختانه با افزایش تعداد شناورها به ۴۵ فروند دیگر شاهد چنین رویدادی نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: در نوروز سال ۹۴ حدود ۱۳ میلیون مسافر از مسیرهای دریایی برای جابه‎جایی استفاده کردند که پیش‎بینی می‎شود در نورزوز ۹۵ اگر افزایش مسافر نداشته باشیم، مسلما کاهش هم نخواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی بار و مسافر در ادامه به قیمت بلیت شناورهای مسافری اشاره و اعلام کرد: نوروز ۹۵ به منظور تامین رضایت مالکان شناورها نرخ بلیت شناورهای مسافری افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی خواهد داشت. البته اکنون قیمت بلیت شناورهای مسافری در مسیر بندرعباس- قشم ۱۲ هزار تومان است که برای مالکان شناورها توجیه اقتصادی ندارد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا برای راه‎اندازی مسیر‌های دریایی در شمال کشور هم برنامه‎هایی درنظر دارید یا خیر؟ تاکید کرد: فعالیت شناورهای مسافری در بنادر شمال کشور توجیه اقتصادی ندارد زیرا مسافت زمینی از لحاظ زمان و هزینه به صرفه‎تر از دریایی است، اما در حوزه گردشگری پتانسیل و ظرفیت بالقوه‎ای وجود دارد که متاسفانه تا کنون از آن بهره‎برداری نشده است.

وی افزود: در استان گلستان یک تعاونی مسافی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم تعداد این تعاونی‌ها را افزایش داده و فعالیت گردشگری دریایی را در سال‎های آینده راه‌‎اندازی کنیم.

وی با اشاره به تجربه موفق و خوب نوسازی شناورهای مسافری با استفاده از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر یادآور شد: برنامه‎ریزی کرده‎ایم که در سال آینده نیز نوسازی لنج‎های باری را کلید بزنیم و با کمک تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر،توسعه این ناوگان را نیز رونق بخشیم.

به گفته مدیرعامل اتحادیه شرکت‎های تعاونی حمل‌و‌نقل دریایی، ۶۰ درصد ۴۳۰۰ فروند لنج باری کشور فرسوده بوده و نیازمند نوسازی هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج