adexo3
۳۰۹۹۸۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

اپل امروز یک آیفون ۴ اینچی جدید را رونمایی کرد. با توجه به استقبال از آیفون ۶ اس با نمایشگر ۴.۷ اینچی، بسیاری بر این باور بودند که اپل قرار نیست دیگر آیفون سایز کوچک تولید کند.

zoomit.ir : اپل امروز از آیفون SE به همراه آیپد پرو ۹.۷ اینچی رونمایی کرد و علاوه بر آن اطلاعاتی را در باره‌ی میزان کاربران پلتفرم‌های خود و همچنین امکانات جدید iOS ۹.۳ اعلام کرد.

اپل امروز یک آیفون ۴ اینچی جدید را رونمایی کرد. با توجه به استقبال از آیفون ۶ اس با نمایشگر ۴.۷ اینچی، بسیاری بر این باور بودند که اپل قرار نیست دیگر آیفون سایز کوچک تولید کند. اما این کمپانی اعلام کرد که تنها در سال گذشته ۳۰ میلیون آیفون ۴ اینچی به فروش رسانده است و این پتانسیل بسیار بالا برای عرضه‌ی یک آیفون ۴ اینچی دیگر را نشان می‌دهد. آیفون اس ای در واقع نسخه‌ی بروز شده از آیفون ۵ اس است. آیپد پرو ۹.۷ اینچی نیز جایگزینی برای آپید ایر ۲ است که از نظر ظاهری و سخت افزاری بسیار شبیه به آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است با این تفاوت که ابعاد کوچمک‌تری دارد.

اگر فرصت کافی برای دنبال کردن کنفرانس امشب اپل را نداشتید در ادامه می‌توانید کلیه‌ اتفاقات در این رویداد را مشاهده کنید:

مقایسه آیفون SE با آیفون ۶ اس، آیفون ۶ و آیفون ۵ اس: چه چیز تغییر کرده است؟

اپل امشب از آیفون ۴ اینچی جدید خود با نام iPhone SE رونمایی کرد. این آیفون از نظر ظاهری با آیفون ۵S مو نمی‌زند، اما از نظر سخت‌افزاری چه تفاوتی بین آیفون جدید و آیفون‌های قبلی است؟

آیفون اس ای (iPhone SE) در واقع همان آیفون ۵s است که از نظر سخت‌افزاری ارتقاء یافته است. این گوشی به پردازنده‌ی A۹ مجهز شده است و از این بابت از نظر توان پردازشی در سطح آیفون ۶ قرار می‌گیرد. این گوشی همچنین از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت بهره می‌برد، اما فاقد ۳D Touch است.

مقایسه آیفون اس ای با آیفون ۵ اس، آیفون ۶ و آیفون ۶ اس:


iPhone SE

iPhone ۶S

iPhone ۶

iPhone ۵S

صفحه نمایش

۴-inch; ۱,۱۳۶x۶۴۰ pixels

۴.۷-inch; ۱,۳۳۴x۷۵۰ pixels

۴.۷ inches; ۱,۳۳۴x۷۵۰ pixels

۴-inch; ۱,۱۳۶x۶۴۰ pixels

تراکم پیکسلی

۳۲۶ppi

۳۲۶ppi

۳۲۶ppi

۳۲۶ppi

ابعاد

۱۲۳ x ۵۸ x ۷.۶mm

۱۳۸ x ۶۷ x ۷.۱mm

۱۳۸.۱ x ۶۷ x ۶.۹mm

۱۲۳ x ۵۸ x ۷.۶mm

وزن

۱۱۳ گرم

۱۴۳ گرم

۱۲۹ گرم

۱۱۲ گرم

سیستم عامل

iOS ۹.۳

iOS ۹

iOS ۹

iOS ۹

دوربین

۱۲-megapixel

۱۲-megapixel

۸-megapixel

۸-megapixel

دوربین جلو

۱.۲-megapixel

۵-megapixel

۱.۲-megapixel; ۷۲۰p HD video

۱.۲-megapixel; ۷۲۰p HD video

ضبط ویدیو

۴K

۴K

۱۰۸۰p HD

۱۰۸۰p HD

پردازنده

Apple A۹ chip (۶۴-bit) with M۹ motion co-processor

Apple A۹ chip (۶۴-bit) with M۹ motion co-processor

Apple A۸ chip (۶۴-bit) with M۸ motion co-processor

Apple A۷ (۶۴-bit) with M۷ motion processor

حافظه ذخیره سازی

۱۶GB, ۶۴GB

۱۶GB, ۶۴GB, ۱۲۸GB

۱۶GB, ۶۴GB,۱۲۸GB

۱۶GB, ۳۲GB, ۶۴GB

رم

TBA

۲GB

۱GB

۱GB

باتری

۱۳ hours of video playback

۱,۷۱۵mAh

Talk time up to ۱۴ hours on ۳G and Internet usage time up to ۱۰ hours of ۳G

Talk time up to ۱۰ hours on ۴G LTE; standby time up to ۱۰ days

Touch ID

دارد

دارد

دارد

دارد

۳D Touch

ندارد

دارد

ندارد

ندارد

رنگ

Silver, gray, gold, rose gold

Silver, gold, gray, rose gold

Silver, gray, gold

Silver, gray, gold

قیمت به دلار

$۳۹۹ (۱۶GB); $۴۹۹ (۶۴GB)

$۶۴۹ (۱۶GB); $۷۴۹ (۶۴GB); $۸۴۹ (۱۲۸GB)

$۶۴۹ (۱۶GB); $۷۴۹ (۶۴GB); $۸۴۹ (۱۲۸GB)

$۴۵۰ (۱۶GB); $۴۹۹ (۳۲GB)






آیپد یک میلیون اپلیکیشن اختصاصی دارد

تعداد و تنوع اپلیکیشن‌های موجود مهم‌ترین مشخصه‌ی هر اکو سیستم است. اپل نیز در همین راستا از وجود بیش از یک میلیون اپلیکیشن اختصاصی برای تبلت‌های خود خبر داد. با زومیت همراه باشید.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

اپل دقایقی پیش در کنفرانس اختصاصی خود از وجود بیش از یک میلیون اپلیکیشن مخصوص برای آیپدها صحبت کرد. آمار ارایه شده از اپل نشان از قدرت بالای اکوسیستم این شرکت دارد. پیش از این تعداد اپلیکیشن‌های استور اپل در سال ۲۰۱۳ از مرز یک میلیون عدد گذشته بود که کمتر از نصف این آمار مربوط به اپلیکیشن‌های مخصوص آیپد بود. حال پس از گذشت ۲ سال و چند ماه، اکو سیستم آیپد موفق به کسب رکورد یک میلیون اپلیکیشن اختصاصی شده است که این آمار نشان از رشد خارق‌العاده این اکوسیستم دارد.

آیپد که ششمین سال عرضه‌ی خود را سپری می‌کند، شرایط بسیار مشابهی با آیفون دارد زیرا در ششمین سال عرضه‌ی گوشی هوشمند اپل، استور اپلیکیشن‌های iOS بیش از یک میلیون اپلیکیشن را به خود می‌دید. با وجود کاهش آمار فروش تبلت‌ها، اپل تلاش زیادی برای نشان دادن آیپد‌ها به عنوان محصولی خلاق و جایگزین لپ‌تاپ‌ها، می‌کند تا بتواند به فروش خوبی در این دسته از محصولات دست یابد. تعداد بالای اپلیکیشن‌های مخصوص آیپد‌ها نیز می‌تواند در راستای فروش مناسب این دستگاه‌ها، کمک بزرگی برای غول فناوری کوپرتینو باشد.


کیبورد جدید اپل برای اتصال به آیپد پرو 9.7 اینچی معرفی شد

کیبورد جدید اپل امشب در مراسم رسمی این شرکت معرفی شد. در این مراسم شرکت اپل از دو محصول مهم خود یعنی آیفون SE در کنار آیپد پرو ۹.۷ اینچی رونمایی کرد. لوازم جانبی و محصولات دیگری نیز در این مراسم معرفی شدند و کیبورد هوشمند کوچک‌تر مخصوص آیپد پرو ۹.۷ اینچی، یکی از این محصولات بود.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

آیپد پرو ۹.۷ اینچی به همراه آیفون SE در مراسم امشب شرکت اپل به طور رسمی معرفی شدند. آیفون جدید انتظارات کاربران را از یک گوشی کوچک به خوبی برآورده می‌کند و آیپد پرو ۹.۷ اینچی نیز برای آن دسته از کاربران که با اندازه بزرگ ۱۲ اینچی آیپد پرو مشکل داشتند، مناسب است. در کنار سری پرو آیپد، یک کیبودر هوشمند ارائه می‌شود که با اتصال به آیپد، نوشتن را برای کاربر بسیار آسان‌تر می‌کند.

کیبورد هوشمندی که امشب به همراه آیپد پرو ۹.۷ اینچی معرفی شد، طراحی باریک‌تری نسبت به نسل قبلی دارد و به خوبی طراحی شده است. این طراحی به گونه‌ای است که بر خلاف کیبورد آیپد پرو ۱۲ اینچی، هیچ لبه‌ی اضافی بعد از اتصال کیبورد به آیپد ملاحظه نمی‌شود. طراحی کیبورد قبلی از اشکالات جزئی طراحی رنج می‌برد که در طراحی محصول جدید بسیاری از آنها رفع شده‌اند.


اپل، ویندوز و اندروید را برای ارتقاء کند محصولات قدیمی به سخره گرفت!

اپل در کنفرانس رونمایی از آیفون اس‌ای (iPhone SE) و همچنین آیپد پرو 9,7 اینچی از iOS 9.3 رونمایی کرد. این کمپانی آمار و ارقام جالبی نیز از میزان ارتقاء کاربران به نسخه‌های جدید iOS اعلام کرد و در این میان نیز اندروید گوگل را به سخره گرفت.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

گِرِگ جوسوایک در خلال کنفرانس امروز اپل، قابلیت‌های جدید iOS ۹.۳ مانند Night Shift برای حذف رنگ آبی از صفحه نمایش برای کمک کردن به کاربران در مطالعه در شب را معرفی کرد.

اپل در این کنفرانس اعلام کرد که ۸۰ درصد از ابزارهای مبتنی بر iOS به نسخه ۹ از این سیستم عامل بروز شده‌اند و این در حالی است که تنها ۲ درصد (دقیق: ۲.۳ درصد) از ابزارهای اندرویدی به اندروید ۶ مارشمالو ارتقاء یافته‌اند.

این کمپانی همچنین در زمان رونمایی از iPad Pro جدید، مستقیما به کاربران ویندوز مایکروسافت اشاره کرد و گفت بیش از ۶۰۰ میلیون کامپیوتر شخصی ویندوزی در دنیا وجود دارد که بیش از پنج سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. فیل‌ شیلر این موضوع را بسیار ناراحت کننده دانست و گفت این کاربران می‌توانند آیپد پرو تهیه کنند که برای آن یک میلیون اپلیکیشن وجود دارد. این بدین معنی است که مایکروسافت و اینتل نمی‌توانند بستری را فراهم کنند که کاربران قدیمی کامپیوتر خود را به راحتی به سخت افزار و نرم افزار جدید بروز رسانی کنند.


آیفون SE معرفی شد: نمایشگر 4 اینچی، تراشه‌ی A9، قیمت ۴۰۰ دلاری و حافظه‌ی 16 گیگابایتی

اپل امروز از گوشی ۴ اینچی جدیدی با نام آیفون اس ای (iPhone SE) رونمایی کرد که به پردازنده‌ی A9 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی از نظر ظاهری بسیار شبیه به آیفون 5 اس است. با ما همراه باشید.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

پس از به صدا درآمدن زنگ خطر برای اپل، مبنی بر توقف رشد فروش آیفون برای اولین بار پس از معرفی آیفون ۶ اس، شاهد انتشار شایعاتی بودیم که حکایت از معرفی یک آيفون با نمایشگر ۴ اینچی داشت. حال کاپرتینویی‌ها در مراسم امشب خود این گوشی هوشمند را با نمایشگر ۴ اینچی و با نام آیفون SE رونمایی کردند.

اپل دقایقی پیش نسخه‌ی جدیدی از گوشی هوشمند آیفون را معرفی کرد. این کمپانی اعلام کرده که سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون دستگاه آیفون با نمایشگر ۴ اینچی به فروش رسانده است. آیفون SE با نمایشگر ۴ اینچی و تراشه‌ی A۹ این کمپانی روانه‌ی بازار خواهد شد. این تراشه از وجود پردازنده‌ی کمکی M۹ نیز بهره می‌برد. از نظر ظاهری باید آیفون SE را کاملا شبیه به آیفون ۵ این کمپانی بدانیم. این گوشی هوشمند از وجود سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود در آیفون ۶ اس بهره می‌برد. همچنین باید به فلاش دو رنگ در پشت گوشی نیز اشاره کرد. این دوربین علاوه بر امکان ثبت تصاویر موسوم به Live Photo قادر است تا تصاویر پانوراما را نیز با رزولوشن ۶۳ مگاپیکسل ثبت کند. پردازنده‌ی تصویر مورد استفاده در iPhone SE جدید است. همچنین باید به قابلیت ثبت تصاویر ویدیویی با رزولوشن ۴K نیز اشاره کرد. ثبت ویدیو‌های اسلوموشن در آیفون SE با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه امکان پذیر است.

این گوشی هوشمند از شبکه‌های مخابراتی LTE پشتیبانی می‌کند. نرخ انتقال اطلاعات در شبکه‌های LTE توسط این گوشی بیش از ۱۵۰ مگابیت در هر ثانیه است که از این‌رو از نظر ارتباطی این گوشی را در مقایسه با‌ آیفون ۵ اس بیش از ۵۰ درصد سریع‌تر می‌کند.

به گفته‌ی اپل آیفون اس ای که از وجود فناوری ۳D Touch بهره نمی‌برد، قدرتمندترین آیفون چهار اینچی است که تاکنون روانه‌ی بازار شده است. قیمت این گوشی هوشمند برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی ۳۹۹ دلار و برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی ۴۹۹ دلار تعیین شده است. آیفون SE در چهاررنگ که شامل رزگلد نیز می‌شود از ۳۱ مارس در بیش از ۱۰۰ کشور جهان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. این گوشی از اپل پی نیز پشتیبانی می‌کند.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد


قیمت نسخه‌های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی آیفون SE و زمان عرضه مشخص شد.

همان طوری که با پوشش زنده‌ی زومیت از مراسم اپل همراه بودید، این کمپانی بالاخره آیفون ۴ اینچی جدید خود را با نام آیفون SE معرفی کرد که دقایقی پیش زمان عرضه و قیمت نهایی هر دو نسخه‌ی این گوشی هوشمند مشخص شد.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

بالاخره اپل به شایعات منتشر شده پیرامون عرضه‌ی آیفون ۴ اینچی جدید خاتمه داده و این گوشی را امشب طی مراسمی، معرفی کرد. گوشی جدید ۴ اینچی شرکت اپل که آیفون SE نام دارد، از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با آیفون ۵ ندارد اما پردازنده و چند قابلیت آن در این آیفون جدید ارتقا یافته است.

آیفون SE مجهز به تراشه A۹ و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که برای کسانی که دوست دارند قابلیت‌های آیفون ۶ را در ابعاد گوشی ۴ اینچی داشته باشند بسیار مناسب است؛ اگرچه به جرأت می‌توان گفت آیفون‌های ۴ اینچی جزو محبوب‌ترین آی‌دیواس شرکت اپل است که این موضوع خود باعث شد تا اپل دوباره آیفون ۴ اینچی جدیدی روانه‌ی بازار کند.

اپل در تولید آیفون SE از رنگ محبوبِ سری آیفون ۶s یعنی رز گلد بهره برده تا این گوشی را نیز در ۴ رنگ مشکی، سفید، رزگلد و طلایی عرضه کند. در هر صورت این کمپانی پیش خرید آیفون ۴ اینچی جدید را از روز پنجم فروردین ماه (۲۴ مارچ) در کشورهای استرالیا، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، ژاپن، نیوزیلند، پورتوریکو، سنگاپور، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا شروع خواهد کرد؛ قیمت نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی ۳۹۹ و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی ۴۹۹ دلار اعلام شده است. شرکت اپل اعلام کرد که عرضه عمومی آیفون SE از ۱۲ فروردین (۳۱ مارچ) یعنی یک هفته پس از پیش فروش آن، آغاز خواهد شد.


آپدیت tvOS 9.2 برای اپل تی‌وی امروز در دسترس خواهد بود.

کنفرانس اپل در کوپرتینو لحظاتی پیش تمام و در آن به نکات مهمی اشاره شد. یکی از این نکات، ارائه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل مخصوص تلویزیون اپل با نام اپل تی‌وی است که با نام tvOS شناخته می‌شود. نسخه ۹.۲ این سیستم‌عامل امروز در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

در طول کنفرانس امروز اپل، تیم کوک مدیر عامل اپل درباره موارد بسیاری صحبت کرد. یکی از این موارد، ارائه‌ی نسخه‌ی جدید سیستم عامل تلویزیون اپل با نام tvOS است. امروز نسخه ۹.۲ این سیستم عامل در دسترس کابران قرار خواهد رفت. اپل در این نسخه، ویژگی‌های جدید و کاربردی همچون پشتیبانی از پوشه‌، دیکته، تصاویر زنده در کتابخانه تصاویر آی‌کلود و پشتیبانی از سیری در اپ‌ استور را به tvOS افزوده است.

علاوه بر این موارد، تیم کوک مدیرعامل اپل اعلام کرد که هم اکنون بیش از ۵۰۰۰ برنامه برای اپل تی‌وی در دسترس است. او به برنامه‌های شاخصی همچون BrainPOP ،GrubHub ،HBO Now و یک برنامه مخصوص تمرین برای اپل تی‌وی اشاره کرد. شاید مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت این آپدیت، پشتیبانی از دیکته است. اگرچه کنترل اپل تی‌وی بسیار زیبا و دوست داشتنی است، اما در برای تایپ کردن مناسب نیست و حدس می‌زنیم که اپل قصد دارد به آرامی آن را حذف کند. با دریافت این آپدیت، می‌توانید کلمات را به اپل تی‌وی خود بگویید، و او هم آن‌ها را تایپ کند! اما مهم‌ترین استفاده از این ویژگی برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبورها است. تیم کوک در مورد این ویژگی گفت: «بدون شک عاشق آن خواهید شد!»

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

دیگر تکنولوژی صوت محور اپل یعنی سیری هم آپدیتی بر روی اپل تی‌وی دریافت کرد. از این پس، هنگام استفاده از استور در اپل‌ تی‌وی نیز می‌توان سیری را فرا خوانده و دستوراتی به او داد. این قدم خیلی بزرگ و مهمی نیست، اما ممکن است برای خیلی از کاربران اپل تی‌وی مهم باشد که بتوانند با استفاده از سیری، به جستجو در اپ استور بپردازند.

پشتیبانی از پوشه‌ها نیز سومین تغییر مهم ایجاد شده در نسخه جدید سیستم عامل تلویزیون محور اپل است. با وجود این ویژگی، می‌توانید پوشه‌ها را در اپل تی‌وی خود همانند آیفون خود مدیریت کنید. حالا می‌توانید برنامه های مورد نظر خود را در پوشه‌های دلخواه خود قرار دهید. در نسخه‌های اولیه‌ی این سیستم عامل، نیاز به پوشه‌ها اصلا احساس نمی‌شد، چرا که تنها چند برنامه ی محدود برای اپل تی‌وی وجود داشتند، اما حالا با وجود ۵۰۰۰ برنامه، وجود پوشه ضروری است.

علاوه بر این تغییرات مهم، حالا آی‌کلود هم از تصاویر زنده (Live Photos) پشتیبانی می‌کند. امروز این آپدیت در اختیار تمامی کاربران اپل تی‌وی در سراسر جهان قرار خواهد گرفت.


قیمت و زمان عرضه آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل مشخص شد

ساعاتی پیش اپل در جریان رویداد معرفی جدیدترین محصولات خود، از نسخه‌ی جدید آیپد پرو با نمایشگر ۹.۷ اینچی رونمایی کرد. تبلت جدید اپل در سه نسخه با قیمت پایه‌ی ۵۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

اپل چند ماه قبل برای رقابت با سرفیس پرو مایکروسافت، از تبلت جدید خود به نام آیپد پرو رونمایی کرد. استقبال از این تبلت ۱۲.۹ اینچی سبب شد تا کوپرتینونشین‌ها امشب در جریان رویداد اختصاصی خود از نسخه‌ی ۹.۷ اینچی این تبلت نیز رونمایی کنند.

آیپد پرو ۹.۷ اینچی که در کنار آیفون SE معرفی شد، به پردازنده‌ی A9X، دوربین ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدیوهای 4K، رم ۴ گیگابایتی و چهار اسپیکر مجهز شده است. ضمن اینکه این تبلت از کیبورد اختصاصی اپل و قلم پنسل پشتیبانی می‌کند.

این تبلت در سه مدل ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به ترتیب با قیمت ۵۹۹، ۷۴۹ و ۸۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. پیش فروش آیپد پرو ۹.۷ اینچی از سه روز دیگر آغاز شده و از ۱۲ فروردین فروش جهانی آن شروع می‌شود.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد


قیمت ارزان ترین نسخه اپل واچ به ۲۹۹ دلار کاهش یافت

اپل در جریان مراسم معرفی آیفون SE و آیپد پرو اعلام کرد که قیمت ارزان ترین نسخه از ساعت هوشمند خود را که اپل واچ نام دارد به ۲۹۹ دلار کاهش می‌دهد.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

اپل در جریان برگزاری مراسم معرفی گوشی هوشمند ۴ اینچی آیفون SE و آیپد پرو ۱۰ اینچی خود، اشاره‌ای نیز به بند‌های جدید اپل واچ کرده و همچنین خبر از کاهش قیمت ارزان ترین نسخه از اپل واچ داد. این ساعت هوشمند در ارزان‌ترین نسخه پیش از این قیمتی ۳۴۹ دلاری داشت که باکاهشی ۵۰ دلاری قیمت آن به ۲۹۹ دلار رسیده است.

تیم کوک از کاهش قیمت سایر مدل‌های این ساعت هوشمند که قیمت بالاتری دارند، حرفی نزد.


اپل از رباتی به نام لیام برای جداسازی و بازیافت قطعات آیفون استفاده می‌کند.

اپل روی انرژی پاک و تجدیدپذیر سرمایه گذاری زیادی کرده است و در حال حاضر ۹۳ درصد از تاسیسات و کارخانه‌های اپل از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. اپل در جریان کنفرانس خبری امشب خود اعلام کرد برای جداسازی قطعات آیفون تا کوچکترین قطعه، از رباتی به نام لیام استفاده می‌کند. این ربات توانایی جداسازی قطعات تشکیل‌دهنده‌ی آیفون تا کوچکترین قطعه را دارا است. بنابراین می‌توان آن را دوباره بازیافت کرد.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

لیزا جکسون، نایب رئیس بخش اجتماعی، سیاست‌گذاری و محیطی اپل اعلام کرد لیام یک ربات صنعتی است که می‌تواند آیفون را تجزیه کند. این ربات می‌تواند پیش از تجزیه و ارسال گوشی برای فرایند بازیافت، قطعات مختلف گوشی شما را تشخیص دهد.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

یکی از ویژگی‌های جذاب این ربات، قابلیت جداسازی کبالت و لیتیوم از باتری، طلا و مس از دوربین، نقره و پلاتینیوم از بورد گوشی و جداکردن بدنه‌ی آلومینیومی است.


اپل بندهای جدید برای اپل واچ معرفی کرد؛ Woven nylon و چند مدل دیگر

کنفرانس بهاری اپل در جریان است، این کمپانی در خلال این رویداد از چندین بند جدید برای ساعت هوشمند اپل واچ رونمایی کرد.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

همان گونه که انتظار می‌رفت، اپل امشب نسخه‌ی جدیدی از ساعت هوشمند خود را معرفی نکرد؛ اما در عوض چندین مدل جدید از بند مخصوص برای اپل واچ رونمایی کرد که مهم‌ترین آن‌ها بند جدیدِ مشکی فضایی از Milanese Loop اپل واچ است. شرکت اپل این بند را هنگامی که برای اولین بار ساعت هوشمند خود را معرفی می‌کرد، ارائه کرد. به گفته‌ی اپل، اپل واچ با قیمت ۲۹۹ دلار در فصل بهار به فروش می‌رسد.

اپل در این کنفرانس اعلام کرد که یک سوم کاربران اپل واچ، مرتب بندهای ساعت‌های خود را عوض می‌کنند.

اپل در خلال رویداد امشب خود چندین بند جدید برای ساعت هوشمند خود معرفی کرد. البته پیش از این چند بند مشابه که شرکت‌های شخص ثالث برای اپل واچ تولید کرده‌ بودند، مشاهده کرده‌ایم که این بندها برای کسانی که بند اسپورت ترجیح نمی‌دهند، اما دوست دارند بندهای کلاسیک و رنگی داشته باشند، مناسب است. شرکت اپل در ماه سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی چندین بند اسپورت و رنگی جدیدی برای اپل واچ معرفی کرده بود که رنگ‌های قرمز، آبی، قهوه‌ای و توسی جزو آن‌ها بود. علاوه بر این اپل نسخه‌ی اسپورت اپل واچ را نیز در ماه سپتامبر معرفی کرد.

انتظار می‌رود شرکت اپل تا پایان سال جاری میلادی نسخه‌‌ی دوم اپل واچ را معرفی کند؛ بنابراین بندها و لوازم جانبی برای این ساعت نیز طی ماه‌های آتی معرفی خواهد شد. البته اپل پیش از این نسخه‌ی ۲.۲ از سیستم عامل واچ او‌اس به همراه ویژگی‌های جدید برای اپل مپس و پشتیبانی از اتصال همزمان دو اپل واچ به آیفون رونمایی کرده است.

در زیر تصویری از بندهای جدید برای اپل واچ را مشاهده می‌کنید:

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد


آیپد پرو جدید اپل معرفی شد: نمایشگر 9.7 اینچی، پردازنده A9X و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی

بالاخره پس از مدت‌ها شایعاتی که در رابطه با آیپد پرو جدید شرکت اپل در محافل خبری مطرح بود، این شرکت دقایقی پیش در جریان رویداد خود از آیپد پرو جدید که نمایشگر ۹.۷ اینچی دارد، رونمایی کرد.


در شرایطی که برخی انتظار معرفی نسل جدید آیپد ایر را در مراسم امشب شرکت اپل داشتند، شاهد معرفی آیپد پرو البته با نمایشگر کوچکتری در این رویداد بودیم. وقتی از آپپد پرو صحبت می‌کنیم بدون شک باید از ویژگی‌هایی که این سری را متمایز می‌کند سخن بگوییم.

فیل شیلر در این مراسم اظهار کرد که کاربران عاشق آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی این شرکت شده‌اند و اپل بازخوردهای بسیاری خوبی از این محصول دریافت کرده است. او مدعی شد که ۹.۷ اینچ هنوز هم بهترین سایز برای تبلت‌ها است و اپل تا به امروز بیش از ۲۰۰ میلیون آیپد ۹.۷ اینچی فروخته است. درست مثل آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی شرکت اپل که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، آیپد پرو جدید ۹.۷ اینچی اپل نیز به پردازنده قدرتمند A۹X و چهار اسپیکر مجهز است و از Apple Pencil پشتیبانی می‌کند. اما آیپد پرو جدید دارای درگاهی است که به کمک آن قابلیت اتصال کیبورد به آیپد وجود دارد. به این ترتیب آیپد پرو جدید قابلیت‌های بالاتر از چیزی خواهد داشت که انتظارش را داشتیم.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

نکته دیگر دوربین اصلی آیپد پرو ۹.۷ اینچی جدید اپل است که بر خلاف دوربین ۸ مگاپیکسلی بکار رفته در آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی، اپل این بار دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را برای آیپد پرو ۹.۷ اینچی برگزیده است. سنسور این دوربین درست شبیه به سنسوری است که در iPhone SE بکار گرفته شده و قادر به ضبط ویدیو ۴K است.

در ادامه مشخصات سخت افزاری آیپد پرو ۹.۷ اینچی اپل را با هم مرور می‌کنیم:

نمایشگر ۹.۷ اینچی با رزولوشن ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل و پشتیبانی از Apple Pencil
پردازنده A9X
۴ گیگابایت رم
دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی
حافظه داخلی ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

اپل از فناوری Oxide TFT در نمایشگر آیپد پرو استفاده کرده است. این فناوری باعث می‌شود تا ۴۰ درصد انعکاس کمتری در آیپد پرو ۹.۷ اینچی در مقایسه با آیپد ایر ۲ تجربه کنید و این نیز به معنی نمایش تصاویر، ۲۵ درصد روشن‌تر نسبت به آیپد ایر ۲ است. دقت نمایش رنگ‌ها نیز در آیپد پرو جدید بهتر از قبل شده است و همه این‌ها به معنی تصویر جذاب‌تر در مقایسه با آیپدهای قبلی است. نمایشگر آیپد پرو جدید از فناوری Night Shift بهره می‌برد که به کمک آن رنگ‌ها در شب به طرز بهتری برای راحتی چشم کاربر تغییر می‌کنند. همچنین فناوری True Tone Display‌ نیز گرمای رنگ محیط را محاسبه می کند و نمایش رنگ‌های صفحه نمایش را براساس شرایط تنظیم می کند.

این تبلت تمام فلزی فقط ۴۵۳ گرم وزن دارد و حالا در آیپد جدید کاربران قادر هستند تا با خرید دو آداپتور به قابلیت‌هایی نظیر SD Card Reader‌، USB Camera Adaptor‌ و Ethernet‌ یا میکروفون دست پیدا کنند.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد

نسخه ۳۲ گیگابایتی آیپد پرو ۹.۷ اینچی جدید اپل با قیمت ۵۹۹ دلار، نسخه ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۷۴۹ دلار و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۸۹۹ دلار به بازار عرضه خواهند شد. پیش فروش آیپد پرو جدید اپل از ۲۴ مارچ (۵ فروردین) آغاز می‌شود و اپل از ۳۱ مارچ (۱۲ فروردین) رسما آیپدهای جدید خود را به بازار عرضه می‌کند.

هر آنچه در کنفرانس اپل رونمایی شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج