۳۱۰۵۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هشدار به خریداران ویلا در تعطیلات عید

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید غیر قانونی ویلا و زمین در شهر‌های شمالی در دوره نوروز هشدار داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی درباره خرید غیر قانونی ویلا و زمین در شهر‌های شمالی در دوره نوروز هشدار داد.

سید قاسم بی نیاز اعلام کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو، زمین‌های دارای کاربری کشاورزی را به ویژه در استان های شمالی بدون مجوز از مراجع ذی‌صلاح تفکیک می کنند و به معرض فروش می گذارند و حتی در مواردی پس از ساخت غیرقانونی ویلا آن را می فروشند.

وی افزود: این موضوع موجب شده است بخش قابل توجهی از آگهی های نشریات به فروش زمین‌ها و ویلاهای فاقد اسناد مالکیت و مجوز ساخت اختصاص یابد که وزارت راه و شهرسازی به هموطنان توصیه می‌کند دقت لازم را هنگام خریداری این املاک داشته باشند.

بی نیاز تصریح کرد: در این زمینه استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مشورت با مشاور حقوقی و دیدن اسناد لازم برای خرید زمین و ویلا توصیه می‌شود.

وی با اشاره به نامه دادستان کل کشور درباره تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای کاهش تصرفات و تجاوزات به اراضی دولتی در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی از مدیران کل راه و شهرسازی استان‌‌ها درخواست کرده است که ضمن تعامل و هماهنگی با رؤسای محترم کل دادگستری استان و برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای حفظ حقوق بیت‌المال، نحوه اقدام شعب ویژه، گشت‌زنی نیروهای کشیک و در نهایت اثار و نتایج حاصله را برای مشاور وزیر و نماینده تام‌الاختیار در شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارسال کنند.

در تعطیلات نوروزی با مسافرت هم وطنان به ویژه به مناطق شمال کشور،افراد فرصت طلب و سودجو مبادرت به فروش زمین‌های کشاورزی به عنوان ویلا یا با کاربری مسکونی و تجاوز به اراضی بیت المال می کنند که باید جلوگیری شود.

* پاسخگویی تلفنی شبانه روزی وزارت راه و شهرسازی در دوره نوروز

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی از پاسخگویی در تمام ساعات شبانه روز در دوره نوروز به شهروندان خبر داد.

سید قاسم بی نیاز گفت: کارکنان با شماره تلفن‌های ۱۴۱ اطلاعات راه‌ها، ۱۳۴ هواشناسی، ۱۵۳۹ اطلاعات قطارها، ۱۹۹ اطلاعات پروازها و شماره ۱۵۵۰ امداد دریایی در بنادر را پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تلفن‌های گویای وزارت راه و شهرسازی در زمینه هواشناسی، وضعیت راه‌های کشور، حرکت قطارها و هواپیماها به صورت شبانه روزی در ایام نوروز آماده پاسخگویی به شهروندان است، اظهار داشت: تلفن ۵۱۴۹ آماده پاسخگویی به مسافران ریلی در زمینه فروش بلیت، اعلام برنامه حرکت قطارها ، اطلاعات موجودی و اطلاعات آژانس‌ها و .... است و اطلاعات حرکت قطارها از شماره ۱۵۳۹ قابل پیگیری
است.

بی نیاز افزود: تلفن 134 هواگوی سازمان هواشناسی وزارت راه و شهرسازی نیز آماده پاسخگویی به شهروندان در زمینه وضع هوای تمام نقاط و راههای کشور، اطلاعیه های هواشناسی و توصیه به شهروندان است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: مسافران جاده ای نیز به منظور کسب اطلاعات وضع جاده ها، مسافت ها و انتخاب بهترین مسیر و دیگر موارد می‌توانند با شماره تلفن 141 در تهران تماس بگیرند. همچنین با شماره تلفن 021-88925252 از سراسر کشور می توان وضع راه‌های کشور را از طریق تلفن و یا نمابر دریافت کرد و سامانه اطلاع رسانی www.141.ir نیز آخرین اطلاعات حوزه‌راه‌ها را ارائه می دهد.

وی ادامه داد: شماره دریافت پیامک 3000143 و شماره ارتباط مستقیم 88804400 آماده دریافت شکایات مردمی در زمینه قیمت بلیت ناوگان برون شهری جاده ای است.
بی نیاز تاکید کرد: سامانه تلفن گویای ۱۹۹ نیز پاسخگوی اطلاعات پرواز در زمینه دریافت اطلاعات و جدول زمانی پروازهاست.

بی نیاز اظهار داشت : مسافران و استقبال کنندگان می‌توانند قبل از حرکت از منزل در تماس با این شماره تلفن از ساعت پرواز اطمینان حاصل کنند. همچنین مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) برای اطلاع از آخرین وضعیت پروازها می توانند با شماره ۰۹۶۳۳ تماس بگیرند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی ضمن هشدار به مسافران نسبت به خرید اینترنتی بلیت هواپیما از سایت های غیرمجاز اظهار داشت : خرید بلیت اینترنتی هواپیما فقط از طریق سایت های مربوط به شرکت هواپیمایی فعال مجازاست و سایر سایت های فروش اینترنتی بلیت مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری نیست.

وی اعلام کرد: سامانه پیامک مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی به شماره ۳۰۰۰۷۰۷۰ و شماره تلفن ۸۲۲۴۴۰۹۰ آماده دریافت پیام‌های شهروندان در حوزه وزارت راه و شهرسازی است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی در پایان سفری ایمن برای تمامی مسافران آرزو ‌کرد.

شهروندان برای دریافت اطلاعات کامل در زمینه راه‌های کشور، قطارها، هواپیماها و وضع هوای همه مسیرها می توانند به پایگاه اینترنتی وزارت راه و شهرسازی مراجعه و از طریق این سایت از لینک سایتهای سازمانها و شرکت‌های تابعه وزارتخانه استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج