۳۱۰۷۱۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

موافقت عامل حملات پاریس با استردادش

صلاح عبدالسلام٬ از طراحان حملات ماه نوامبر پاریس که هفته گذشته در بروکسل دستگیر شد در تغییر نظری موافقت خود را با استردادش به فرانسه اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: صلاح عبدالسلام٬ از طراحان حملات ماه نوامبر پاریس که هفته گذشته در بروکسل دستگیر شد در تغییر نظری موافقت خود را با استردادش به فرانسه اعلام کرد.

این در حالی است که فرانسه بلافاصله پس از دستگیری عبدالسلام در روز جمعه گذشته خواستار استرداد او شده بود.

وی در حالی روز جمعه گذشته در بروکسل دستگیر شد که در چهار ماه گذشته فراری بود و تنها عضو زنده گروهی که با اجرای حملات ماه نوامبر گذشته در پاریس ۱۳۰ تن را کشتند محسوب می‌شد.

همزمان با افزایش انتقادهای بین‌المللی از کوتاهی مقامهای بلژیک در ردگیری ارتباط میان مظونان حملات پاریس و شهر بروکسل، صلاح عبدالسلام به عنوان مظنون کلیدی حملات پاریس گفته است که از طرح اجرای حملات در پایتخت بلژیک اطلاع نداشته است.

اسون ماری٬ وکیل صلاح عبدالسلام با تایید این خبر گفت: صلاح عبدالسلام از من خواسته تا به شما بگویم که مایل است هر چه سریعتر به فرانسه بازگردد. فکر می کنم او درک می کند که تنها بخش کوچکی از پرونده او مربوط به اینجاست. از این رو او می خواهد در فرانسه در مورد خودش توضیح دهد و این خبر خوبی است.

مظنون اصلی حملات پارس که پیشتر نسبت به استردادش به فرانسه مخالفت کرده بود به وکیلش گفته که از انفجارهای بروکسل بی اطلاع بوده است. این درحالی است که گفته می شود او ظاهرا با برادران بکراوی که در انفجارهای انتحاری بروکسل دست داشتند، آشنا و مرتبط بوده است.

صلاح عبدالسلام مظنون است که در جریان حملات پاریس با اجاره آپارتمان و خودرو به مهاجمان انتحاری آن کمک کرده است. او پیشتر اعتراف کرده بود که قصد داشته استادیوم فرانسه در پاریس را منفجر کند اما در آخرین لحظه نظرش را تغییر داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج