adexo3
۳۱۱۹۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

درخواست نخست وزیر عراق از پارلمان

نخست وزیر عراق از نمایندگان پارلمان این کشور خواست مواضعشان در قبال دولتی که خواهان تشکیل آن هستند را تا فردا پنج شنبه مشخص و اعلام کنند خواهان تشکیل دولت تکنوکرات هستند یا خیر؟

ایسنا: نخست وزیر عراق از نمایندگان پارلمان این کشور خواست مواضعشان در قبال دولتی که خواهان تشکیل آن هستند را تا فردا پنج شنبه مشخص و اعلام کنند خواهان تشکیل دولت تکنوکرات هستند یا خیر؟

به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنانی از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا مواضع خود را در قبال دولتی که مدنظر آن‌هاست مشخص کرده و به شکلی واضح و شفاف اعلام کنند چه چیزی از نخست وزیر می‌خواهند و خواهان معرفی وزرایی از فراکسیون‌های سیاسی هستند یا وزرایی تکنوکرات و خارج از فراکسیون‌ها و سهمیه‌بندی‌ها.

وی افزود: من از نمایندگان پارلمان و فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهم مواضعشان را به شکلی دقیق درباره این مساله ترسیم و اعلام کنند؛ چون این عاقلانه نیست کابینه‌ای را معرفی کنیم که پس از معرفی با مخالفت نمایندگان مواجه شود.

پارلمان عراق پیشتر به العبادی سه روز مهلت داده بود کابینه جدیدی از وزرای تکنوکرات را معرفی کند.

در همین حال سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که کمیته مسئول پیگیری اصلاح کابینه بر ضوابط و اصول مشخصی در این امر اتکا دارد که از جمله آن استناد به ویژگی‌هایی است که نخست وزیر برای انتخاب نامزدها لازم می‌داند.

وی افزود: فراکسیون‌های سیاسی باید عملیات معرفی نامزدهایی برای این پست‌ها را براساس ویژگی‌های مشخص شده از سوی العبادی آغاز کنند و اصلاح وزرا بخشی از برنامه گسترده اصلاحات است که در پارلمان به رای گذاشته می‌شود.

در همین راستا، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواهان پایان سهمیه بندی‌های سیاسی و نیز تعیین وزرایی تکنوکرات و رسیدگی به پرونده‌های فساد شد.

جریان صدر علاوه بر 3 وزیر در دولت فعلی عراق دارای 34 نماینده در پارلمان است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج