adexo3
۳۱۲۱۶۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فردا محافظ طبیعت باشیم نه مخرب آن

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در آستانه فرا رسیدن روز انس با طبیعت از مردم و مسافران نوروزی خواست از طبیعت استان گیلان محافظت کنند.

خبرگزاری ایسنا: ‌مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در آستانه فرا رسیدن روز انس با طبیعت از مردم و مسافران نوروزی خواست از طبیعت استان گیلان محافظت کنند.

قربانعلی محمدپور از مردم و مسافران نوروزی درخواست کرد تا ضمن رعایت موازین زیست محیطی در حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست استان گیلان کوشا باشند.

وی با اشاره به طبیعت شکننده استان گیلان و ‌همچنین وضعیت بحرانی زباله در این استان، اضافه کرد: اگر فرهنگ و پیشینه تاریخی ما در برخورد با محیط زیست به دادمان نرسد، نمی‌توانیم ادعا کنیم که مردم با فرهنگی هستیم و رفتارهای درست اجتماعی است که نشان دهنده غنای فرهنگی یک ملت است.

‌مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان حفظ و حراست از طبیعت و مواهب الهی را وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی مردم عنوان کرد و ادامه داد: در زمانی که نگاه‌ها معطوف به رفتار و برخورد ما با محیط زیست است، باید با تمام توان چیز دیگری در طبیعت باقی نگذاریم و به شعار (من یک محیط زیستی‌ام) پایبند باشیم.

قربانعلی محمدپور با بیان اینکه در ایام نوروز به ویژه در روز ۱۳ فروردین عزمی راسخ در را برای آلودن نکردن آب و خاک اشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضور مردم و مسافران در طبیعت و مناطق تفرجگاهی حجم بسیار زیادی زباله تر و خشک را تولید می‌کند.

وی از مردم خواست تا سعی کنند زباله کمتری تولید کرده و حتی المقدور از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده نکنند و زباله‌های تولید شده را نیز در کیسه‌های مخصوص زباله به مکان‌های جمع آوری زباله در شهرها منتقل کنند.

محمدپور توصیه‌هایی را نیز برای داشتن محیط زیست بهتر در روز ۱۳ فروردین عنوان کرد و خواستار همکاری مردم و مسافران نوروزی با محیط بانان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مسافران استان خواست اماکنی برای نشستن و استفاده انتخاب شود که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد و از لگدمال کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌ها‌ی درختان خودداری کنند.

وی تاکیدکرد: تاحد امکان از غذاهایی استفاده شود که نیازمند پخت مجدد نباشد و در صورت نیاز به آتش حتما از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن شاخه‌ها خود داری کرده و حتما خاکستر آتش را با آب و خاک بپوشانند و حتی المقدور از روشن کردن آتش در نزدیکی درختان خودداری کنند.

محمدپوراستفاده از اجاق گاز پیک نیکی را بهترین گزینه در روز طبیعت دانست و تصریح کرد: ‌همراه داشتن کیسه مخصوص جمع آوری و حمل زباله از ضروریات این روز است.

وی با بیان اینکه گیلان با بحران زباله روبرو است، افزود: ضروری است زباله‌های به جا مانده توسط خود مردم به محل مناسب جمع آوری آن منتقل شود و باید از رها کردن زباله در محل‌های تفرجگاهی‌، جنگلی و ساحلی خودداری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مردم طبیعت دوست گیلانی خواست تا ‌از کنار تخریب محیط زیست توسط برخی افراد ناآگاه به سادگی عبور نکنید و به آنان تذکر دهند تا رفتار خود را تغییر دهند و زباله خود را جمع آوری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان از مردم و مسافران خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی سریعا موارد را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و یا به شماره ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ اطلاع دهند و یا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند. همچنین در صورت مشاهده حریق با آتش نشانی تماس حاصل کرده و تا رسیدن آتش نشانان نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج