۳۱۳۰۹۴
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

آمار بچه دار شدن پدربزرگ و مادربزرگ ها

آمارها نشان می دهد در ۹ ماه اول سال گذشته ۹۰۰ ولادت و فرزندآوری در میان مردان بالای ۷۰ سال رخ داده و همچنین ۸ هزار ازدواج درزنان و مردان بالای ۶۰ سال نیز به ثبت رسیده است.

خبرگزاری مهر: آمارها نشان می دهد در ۹ ماه اول سال گذشته ۹۰۰ ولادت و فرزندآوری در میان مردان بالای ۷۰ سال رخ داده و همچنین ۸ هزار ازدواج درزنان و مردان بالای ۶۰ سال نیز به ثبت رسیده است.

افزایش سن امید به زندگی و امکانات باعث افزایش ازدواج در میان افراد سالمند و پیرمردها و پیرزن ها شده است به طوری که آمار ثبت احوال نشان می دهد که در سال گذشته ازدواج این افراد درصدی از آمارهای ازدواج در تمامی سنین را به خود اختصاص داده است که البته شاید تعداد آنها کم باشد اما باز هم نشان دهنده امید و زندگی و سلامت در میان این افراد است.

۹۰۰ مرد بالای ۷۰ سال در سال ۹۴، پدر شدند

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: نکته جالب توجهی که در میان آمارها وجود دارد این است که ۹۰۰ ولادت در سال ۹۴ مربوط به پدران بالای ۷۰ سال است.

وی گفت: استان‌ سیستان و بلوچستان با ۲۴۷ ولادت، ۲۷.۴ درصد کل ولادت‌های مربوط به پدران این سن در کل کشور را به خود اختصاص داده است و پس از آن نیز خراسان رضوی با ۹۱ ولادت و خوزستان با ۶۹ ولادت در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

۲۰۹ مورد ولادت مربوط به مادران بیش از ۴۹ سال

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال همچنین به فرزندآوری مادران ۴۹ سال به بالا اشاره کرد و گفت: ۲۰۹ مورد ولادت در ۹ ماهه سال قبل به ثبت رسیده که میانگین سنی مادران بیش از ۴۹ سال بوده است.

محزون گفت: همچنین ولادت‌های مربوط به زنان ۴۵ تا ۴۹ سال ۲ هزار و ۱۶۵ مورد بوده که با در نظر گرفتن ولادت‌های زنان بالای ۴۹ سال، در مجموع ولادت‌های بالای ۴۵ سال، ۲ هزار و ۳۷۴ مورد ثبت شده است.

وی در مورد ازدواج افزاد بالای ۶۰ سال نیز گفت: از کل ۵۲۰ هزار و ۲۴۰ ازدواج در ۹ ماهه سال ۹۴، ۷ هزار و ۸۶۸ مورد مربوط به مردان بالای ۶۰ سال و هزار و ۱۷۴ مورد نیز مربوط به زنان بالای ۶۰ سال بوده که در دفاتر رسمی به ثبت رسیده است.

براساس آمارهای ۹ ماهه سال ۹۴ سازمان ثبت احوال، بیشترین ترکیب طلاق ثبت شده ( در گروه سالمندان) مربوط به مردان گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال و زنان گروه سنی ۵۰ تا ۵۴ سال بوده که ۸۹۸ مورد به ثبت رسیده است.

همچنین طلاق در میان مردان ۶۵ تا ۶۹ سال و زنان ۵۵ تا ۵۹ سال نیز ۱۹۹ مورد رخ داده و در میان مردان ۷۰ تا ۷۴ سال و زنان ۵۵ تا ۵۹ سال میزان ثبت طلاق ۱۲۲ مورد بوده است.

از سوی دیگر آمار طلاق در میان مردان سالمند ۷۵ ساله و بیشتر با زنان ۵۵ تا ۵۹ سال نیز ۱۹۱ مورد ثبت شده و ثبت طلاق در میان مردان همین سن با زنان گروه سنی ۵۰ تا ۵۴ سال ۱۸۱ مورد بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخ ماشالله 70 ساله هااااااااا
      ايشالله كه با زير40 ساله ها وصلت نكردين ديگه

    • وفا

      بیچاره اون بچه ها ... چقدر این آدما خودخواهن که سر پیری بچه میارن

    • بدون نام

      سن امید از 20 ساله و 30 ساله ها گرفته شده به 50 سال به بالا رسیده خبر خوبی نیست والا نمیدونم چه فکری کردید این خبر اصلا خوشایند نیست

    • ناشی بیسواد

      به افتخار زندگی ایویپ هورا یعنی همن دم گرم خودمون حالا دست امیدوار برندس

    • بدون نام

      بله وقتی جوونا نتونن ازدواج کنن وظیفه استمرار نسلو پیرها بر عهده می گیرن تا نسلمون منقرض نشه.واقعا ایران همه چیش جوکه .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج